Rondje IJsselmeer tips gevraagd
Ook wij willen hem dit jaar nog een keer rijden met een groepje van minimaal vier. Qua conditie moet het lukken denk ik, we hebben dit jaar een paar 200 + ritten gemaakt en veel gefietst in de bergen (Vogezen, Dolomietenmarathon). We willen wel voor de kortste afstand gaan die volgens mij iets van 290 km is ? 7:00 vertrekken en dan ook weer rond 19:00 terug zijn.
Paar tips gevraagd:
- we moeten uit Den Haag komen. Wat is logistiek een goed startpunt ? Ik dacht zelf aan Weesp ?
- Windrichting. Omdat we (vanaf Weesp ?) met de klok mee fietsen dacht ik dat ZW wel gunstig is. Dan heb je hem op de afsluitdijk mee.
- Heeft iemand een strava bestandje van de route van 290 km ?
Dank.
Paar tips gevraagd:
- we moeten uit Den Haag komen. Wat is logistiek een goed startpunt ? Ik dacht zelf aan Weesp ?
- Windrichting. Omdat we (vanaf Weesp ?) met de klok mee fietsen dacht ik dat ZW wel gunstig is. Dan heb je hem op de afsluitdijk mee.
- Heeft iemand een strava bestandje van de route van 290 km ?
Dank.
Ik heb een track. Die begint in Asd en eindigt daar ook. Van het NS-Station Weesp naar de doorkomst bij de Sluis in Muiden is het niet meer dan 5km.
Je kunt ook de auto bij de Maxxis zetten, Dat is een superstore aan de voet van de brug van het A-R-kanaal tussen Muiden en Diemen. Dat is aan het parcours
Je kunt ook de auto bij de Maxxis zetten, Dat is een superstore aan de voet van de brug van het A-R-kanaal tussen Muiden en Diemen. Dat is aan het parcours
https://www.strava.com/activities/360460013
Ik vond het een hele mooie uitdaging en heb onder prima omstandigheden heerlijk kunnen fietsen ! Alleen laatste stukje in A'dam vond ik minder ..
Ik heb gebruik gemaakt van de ANWB knooppunten. Op internet een route uitgezet en de knooppunten op mijn bovenbuis geplakt .
Ik vond het een hele mooie uitdaging en heb onder prima omstandigheden heerlijk kunnen fietsen ! Alleen laatste stukje in A'dam vond ik minder ..
Ik heb gebruik gemaakt van de ANWB knooppunten. Op internet een route uitgezet en de knooppunten op mijn bovenbuis geplakt .
Respect. Ik hoop volgend jaar samen met wat anderen het lange rondje, dus ook om de flevopolder heen, van 380km in 2 of 3 etappes doen.rooi1977 schreef:https://www.strava.com/activities/360460013
Hoeveel stops heb je tijdens deze rit gemaakt?
3 stops : in Friesland bidons vullen op een mini camping. Op de afsluitdijk bij het tankstation wat te eten gehaald + cola en 1,5 liter water . Daarna nog een keer in Hoorn bij een tankstation bidons gevuld. Heb er 11.15 uur over gedaan, waarvan 10.30 uur fietsende ..
Dit doet me denken aan de eerste keer dat ik als lid van de Honda 4-takt vereniging (Honda SS 50, CD 50, C 50 e.d.) met mijn vrienden begin jaren '90 de toen beruchte nachtrit heb gereden. Met ongeveer 100 4-takt brommers een nachtelijke puzzelrit vanuit Utrecht naar het plaatsje Zeeland in Brabant. Daar aangekomen was er een grote vechtpartij want men had het daar niet zo op die 4-takt kakkers dus we konden gelijk weer wegbever schreef:nou, uiteindelijk uitgereden, maar het kostte wel wat. Regen, wind, verkeerd rijden, drie lekke banden.... Dit doe ik niet snel nog een keer. Gestart en geëindigd in Diemen met uiteindelijk 295 km. op de teller.
Toen dachten we ook: dit doen we nooit meer
En na een nacht goed slapen: volgend jaar weer?
Weer on-topic: ik doe het je voorlopig nog niet na! Mooie prestatie!!
netjuhs....heb jij hem ook tegen de klok ingereden ?rooi1977 schreef:https://www.strava.com/activities/360460013
Aan het einde vond ik de omstandigheden toch iets minder....regen en donker....maar we hebben er ook (te) lang over gedaan...
apart, bij ons was de wind NW Jij hebt hem toch ook zondag gereden ?rooi1977 schreef:Ja, ik heb hem ook tegen de klok in gereden .. De wind kwam uit het zuiden / zuid-oosten . Ik prefereer om in het begin te kunnen profiteren van de wind, anders is de lol er al snel af en moet je nog 200 KM .. haha .