Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Comfort racer Math Salden

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2016 21:57

Bakker kan je wel goed adviseren hoe je hard moet fietsen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 mei 2016 22:58

michelwuyts schreef:service is voor mij wel belangrijk, omdat ik bewust op zoek ben naar een endurance fiets ivm rugproblemen. Ik heb ook vernomen dat onderhoud bij Salden sowieso al niet hoogstaand was.
Weet je zeker dat je een endurance fiets nodig heb voor je rug problemen? Dat is nogal afhankelijk van wat je specifiek voor een probleem hebt, ik moet nu net vrij diep zitten om geen last van mijn rug te hebben.




Regards From EP
Afbeelding

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 20 mei 2016 08:43

ericpeters schreef:
michelwuyts schreef:service is voor mij wel belangrijk, omdat ik bewust op zoek ben naar een endurance fiets ivm rugproblemen. Ik heb ook vernomen dat onderhoud bij Salden sowieso al niet hoogstaand was.
Weet je zeker dat je een endurance fiets nodig heb voor je rug problemen? Dat is nogal afhankelijk van wat je specifiek voor een probleem hebt, ik moet nu net vrij diep zitten om geen last van mijn rug te hebben.




Regards From EP
vooral onderrug problemen. Na wielrennen kan ik amper lopen. Ik ben ook niet zo lenig vanuit mijn rug. Als ik mijn benen strek en de grond aan probeer te raken met mijn handen, kom ik net over mijn knieën.

Wat heb jij voor problemen dan?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 20 mei 2016 11:12

Salden: topzaak, duidelijk, eerlijk en to the point in mijn geval. Nou hou ik ook niet van geouwehoer en klanten die de winkel als koffiezaak gebruiken dus wellicht dat Salden daardoor bij me past.

Er wordt niet moeilijk gedaan om prijzen en alles is gericht op een snelle maar goede verkoop. Voorbeeld: op mijn fiets had ik een 6800-GS derailleur laten monteren met een 11-28 cassette. Ze belden op om te vragen of dat wel de juiste derailleur/cassette was. Ze hadden een SS of 11-32 cassette verwacht.

Ook over het omwisselen van standaard schoenplaatjes bij de pedalen werd niet moeilijk gedaan.

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 mei 2016 12:11

Als je weet wat je wil kun je bij Salden idd terecht. Wat advies en service betreft heb ik er geen goede ervaringen.
Ik denk dat TS, gezien zijn klachten en beperkingen, een degelijke bike fitting nodig heeft.
Wat zijn je lichaamsmaten? Met welke fiets rij je nu?

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 20 mei 2016 14:30

gene schreef:Als je weet wat je wil kun je bij Salden idd terecht. Wat advies en service betreft heb ik er geen goede ervaringen.
Ik denk dat TS, gezien zijn klachten en beperkingen, een degelijke bike fitting nodig heeft.
Wat zijn je lichaamsmaten? Met welke fiets rij je nu?
lengte ca. 1.87 overige maten weet ik niet exact, maar ik heb vermoedelijk relatief lange benen en een kort bovenlichaam.

Ik heb momenteel geen racefiets, maar ik huur jaarlijks op vakantie verschillende racefietsen. Een uur gaat het nog wel redelijk in de racehouding. Daarna haal ik amper 10km/uur (bij wijze van spreken) omdat mijn rug stijf en pijnlijk is. Ik heb overigens ook in het dagelijks leven veel last van de rug en ik doe veel core oefeningen om dat in ieder geval te verbeteren.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 mei 2016 15:13

michelwuyts schreef:
ericpeters schreef:
michelwuyts schreef:service is voor mij wel belangrijk, omdat ik bewust op zoek ben naar een endurance fiets ivm rugproblemen. Ik heb ook vernomen dat onderhoud bij Salden sowieso al niet hoogstaand was.
Weet je zeker dat je een endurance fiets nodig heb voor je rug problemen? Dat is nogal afhankelijk van wat je specifiek voor een probleem hebt, ik moet nu net vrij diep zitten om geen last van mijn rug te hebben.




Regards From EP
vooral onderrug problemen. Na wielrennen kan ik amper lopen. Ik ben ook niet zo lenig vanuit mijn rug. Als ik mijn benen strek en de grond aan probeer te raken met mijn handen, kom ik net over mijn knieën.

Wat heb jij voor problemen dan?
Nu heb ik geen problemen, maar als ik hoger zit qua stuur en korter qua stuurpen wel. Ik heb wel eens last als ik in de tuin heb gewerkt of, onlangs, zelf het dak opnieuw van dakleer heb voorzien en daardoor lang vast gebukt heb zitten werken. Maar als ik ga fietsen gaat het altijd weg. Volgens mij resultaat van rug rekken en tegelijkertijd constante beweging in het bekken.
Ik wil alleen maar zeggen dat iedereen anders is en dat een Endurance model niet per definitie de oplossing is. Draai je stuurpen eens een keer om of verplaats wat spacers en kijk of het beter of slechter wordt.
Afbeelding

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 20 mei 2016 19:13

Salden is niet slecht maar je moet niet op een drukke zaterdag gaan
Als je een afspraak maakt met dhr strouken ex beroepsrenner zet hij je perfect op een comfort racer als de trek domane
In de tussen tijd maar beginnen met core stabilty oefeningen voor je rug en de prijzen zijn concurerend

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 20 mei 2016 19:33

misschien nog beter: eerst een paar maanden serieus aan je core stability werken en pas daarna een nieuwe fiets.
Ik heb ook last van lage rug en ben totaal niet lenig. Maar vier maanden stevig aan de core werken heeft wonderen gedaan. Ik kan een stuk dieper zitten en heb geen rugpijn meer. Ben daarnaast 2cm lorter gaan zitten (stuurpen). Voordeel van dieper is (bij mij) dat ik meer op mijn armen en minder op mijn rug leun.

Is wellicht een wat goedkopere oplossing..

Succes

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 22 mei 2016 09:09

Fiets beurs bij limburgs mooiste stelde helaas niet veel voor. Al wat wijzer geworden? Wat betreft de core stability kan ik onderstrepen. Denk dat je meer last hebt van je houding, spierpijn zeg maar, omdat je het niet vaak doet, alleen op vakanties.

michelwuyts
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 mei 2016 14:24

michelwuyts 23 mei 2016 14:17

Sha Kokken schreef:misschien nog beter: eerst een paar maanden serieus aan je core stability werken en pas daarna een nieuwe fiets.
Ik heb ook last van lage rug en ben totaal niet lenig. Maar vier maanden stevig aan de core werken heeft wonderen gedaan. Ik kan een stuk dieper zitten en heb geen rugpijn meer. Ben daarnaast 2cm lorter gaan zitten (stuurpen). Voordeel van dieper is (bij mij) dat ik meer op mijn armen en minder op mijn rug leun.

Is wellicht een wat goedkopere oplossing..

Succes
Ik ben daar toch al zeker een jaar serieus mee bezig. Doe hiervoor iedere dag oefeningen. rugpijn heb ik al vanaf jongs af aan doordat ik last heb van Scoliose.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mei 2016 20:26

michelwuyts schreef:...........
Ik ben daar toch al zeker een jaar serieus mee bezig. Doe hiervoor iedere dag oefeningen. rugpijn heb ik al vanaf jongs af aan doordat ik last heb van Scoliose.

En zo zijn alle al dan niet goed bedoelde raadgevingen ivm core stability plotsklaps een pak minder waard.
TS zal daar gezien zijn aandoening meer over weten dan de overgrote meerderheid van de "raadgevers" hier op het forum.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie