Dag 4 - "Kapitein onderbroek"
Gister wat rond zitten neuzen en kwam terecht op een artikel over de don't do's voor nieuwe wielrenners.
De onderbroek, moet dus niet onder de fietsbroek met zeem? Het zou dan niet lekker zitten. En mensen kunnen het zien
dat het raar zit. Ok. Nou en?
Maar goed, ik dus gister op pad, zonder de onderbroek. Voor de klepel maakt het ook niet veel uit.
Dus hoppetee, gister op weg naar huis. Het begint koud te worden en dat merk je, ik was laat op weg naar huis,
de lekkere geur van surinaams eten als je door de Bijlmer fietst, nog wat late forensen om me heen en regen en donker.
Ik kan er wel van genieten eigenlijk. Het voelt goed.
En de fiets, kan ik ook erg van genieten. Wat een heeeerlijke fiets. Zo licht, geen bijgeluiden en dat DI2 is wel echt de bom hoor vind ik. Schakelt zo snel en soepel.
Maar toen, kou. Het was 1 graden en ik vond het toch wel koud worden daar in het vooronder. Die onderbroek heeft toch wel een functie.
Het zitten op het zadel is ook even wennen, van helemaal niet naar ineens 2 uur per dag.
Het voelde niet zo lekker, ik wist niet of het nou pijn of kou was. Maar als je in de fiets modus zit
ga je maar door en vind je het pas thuis uit hoe je je echt voelt. Al met al, t gaat allemaal helemaal goed.
Vanochtend weer op de fiets gestapt. Beetje wind tegen en dat merk je. Rustig aan gefietst en genoten van de rit.
Wel lekker droog.
Onderweg, begon ik de radar meer te waarderen. Het leek wel of ie iets geleerd heeft, minder valse positieven.
Als ik langs de A6 fiets over de Hollandse brug, dan weet ik dat ik hem moet negeren. Hij geeft daar zinloze signalen.
Later op een fietspad, detecteerde hij van heel erg ver al een brommert. Dat is handig!
Wat ie dan ook doet, is een of twee keer knipperen om de aandacht op mij te vestigen.
Ik denk dat we toch vrienden gaan worden, de Garmin Varia Radar en ik.
De ochtendrit was wel okay-ish. last van mijn knie, ik moet het eigenlijk rust geven. Dus rustig gefietst, en mijn rechterbeen soms wat meer laten werken.
Nu een weekendje rust. Fietsje schoonmaken, beetje vet erop doen.
Liefkozen, aardige dingetjes zeggen. Dat.
Het eerste zout heb ik overigens al gezien hier in Amsterdam, gisteravond. Op de bruggen eigenlijk alleen.
Dan de community hier, is hardstikke leuk, mag wel even gezeg worden.
Leuke reacties, dat maakt het fietsen op eoa manier, ook al fiets je alleen, toch wat socialer
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Het fiets forum is groot en heel actief en een schat aan kennis. Leuke aanvulling op het fietsen zelf!
@Lcsmet: Ik bedacht me dat gister ook, ik vind het helemaal niet handig dat je zo kan zien waar een eventueel dure fiets gestald staat. Maar zo los je dat op dus. top!