Genummerde plekken voor fietsen, en indicatie waar je op het perron dan moet zijn.., gaat er niet komen heeft de NS al laten weten. In ieder geval niet voor de proefperiode.slugbait schreef: ↑09 jun 2021 10:10Dat lijkt me ook effectiever, ja. Maar de NS kan ons verrassen: misschien hebben ze gewoon een goed werkend reserveringsysteem met genummerde fietsplekken in de trein, indicaties op het perron waar je moet instappen, automatisch doorzetten van de reservering naar een volgende trein in geval van vertraging.alien schreef: ↑09 jun 2021 09:23Één van de vele (bewust) tandeloze instanties in dit gave land… ik denk dat het meer effect sorteert, als er een paar mensen naar de (echte) rechter stappen, als ze zo’n reservering hebben maar geen plek in de trein krijgen, en NS dus een product verkoopt en vervolgens niet levert. Want dat gaat gebeuren, wat ik je brom.
Een gemiddelde intercity, heb je dan iets van 3 deuren waarachter een paar fietsen mogen staan. Wordt het alsnog gokken bij welke deur je moet zijn en/of rennen danwel de trein vertragen als je bij de verkeerde stond waar de plekken al bezet waren.
Vol is vol, voor je fiets zal niet zo snel gebeuren. Maar je plek weten te vinden kan lastig zijn. En wat als je met 2 mensen reist, of een gezin? Verspreid over de ingangen?
En hoe zit het met een fietskar of bagagekar.., moet je daar extra voor reserveren of niet? Een tandem dan? Of aanhangfiets met 1 wiel die met stang verbonden is?
Ik denk dat de standaard nog niet zo moeilijk is. gewoon 1 persoon 1 fiets.
Maar de uitzonderingen waar mee omgegaan moet worden, zal de uitdaging zijn. En waarschijnlijk niet allemaal doordacht voor deze proefperiode.