Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 apr 2016 16:57
Even voorstellen: nieuw forumlid. Eigenlijke reden om forumlid te worden is dat ik hier leuk topic tegenkwam over retro-racers.
Er staan er momenteel vijf in de schuur.... Een echte Fausto Coppi (echt bedoel ik staal), een Jan Janssen (staal), 2x Herman Braun (model Herman Braun, staal) en een jeugdfiets Davy Braun (zoon van) singlespeed. Ook nog een Van Der Velden, aluminium met Shimano 600 commandeurs.
De Braun's zijn afgemonteerd met Shimano 600 en zelfs eentje met Dura Ace naven.
Weliswaar ook moderne bike's gereden, maar momenteel alleen oude wegracers. (behave alu Koga, die als winterfiets voor de vrouw gebruikt wordt).
Grappig om te lezen dat waarde van fietsen (euro's) deels bepaald wordt door emotie, maar toch ook wel van andere zaken afhangt, zoals afmontage, huidige staat wielset enz.
Dat ervaar ik momenteel met verkoop van 1 fiets, want de schuur staat toch wel beetje vol.
Wat is ervaring bij jullie m.b.t. waarde (voor verzekering moet ik ze ook taxeren) en verkoop?
Er staan er momenteel vijf in de schuur.... Een echte Fausto Coppi (echt bedoel ik staal), een Jan Janssen (staal), 2x Herman Braun (model Herman Braun, staal) en een jeugdfiets Davy Braun (zoon van) singlespeed. Ook nog een Van Der Velden, aluminium met Shimano 600 commandeurs.
De Braun's zijn afgemonteerd met Shimano 600 en zelfs eentje met Dura Ace naven.
Weliswaar ook moderne bike's gereden, maar momenteel alleen oude wegracers. (behave alu Koga, die als winterfiets voor de vrouw gebruikt wordt).
Grappig om te lezen dat waarde van fietsen (euro's) deels bepaald wordt door emotie, maar toch ook wel van andere zaken afhangt, zoals afmontage, huidige staat wielset enz.
Dat ervaar ik momenteel met verkoop van 1 fiets, want de schuur staat toch wel beetje vol.
Wat is ervaring bij jullie m.b.t. waarde (voor verzekering moet ik ze ook taxeren) en verkoop?
De waarde is wat een gek ervoor geeft en dat kan wel eens lastig voorspelbaar zijn.
Op Marktplaats zetten en kijken wat er geboden wordt is de zuiverste methode.
Ik handel een beetje in vintage onderdelen en sommige dingen vliegen weg (met name in Duitsland is verrassend veel interesse) en sommige dingen zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Ik verdiep me er niet meer in en zie wel wat iets doet.
Op Marktplaats zetten en kijken wat er geboden wordt is de zuiverste methode.
Ik handel een beetje in vintage onderdelen en sommige dingen vliegen weg (met name in Duitsland is verrassend veel interesse) en sommige dingen zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Ik verdiep me er niet meer in en zie wel wat iets doet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er was bij mij enige onduidelijkheid over, maar nu blijkt dat Gazelle racefietsen uit de jaren tachtig ook welkom zijn. Ik heb mij aangemeld met de Champion mondial AB fiets uit '88. Nu alleen nog gereed maken.EmPeHa schreef:Ik lees op het forum van Oude Fiets dat de retrorit bedoeld is voor Gazelle fietsen uit de periode 70-80 en ouder.
In hoeverre hebben jullie die? Ik op het moment in ieder geval nog niet.
Heeft er iemand nog een tip welk verzet ik er op kan zetten? Er zit een 6400 groep op. Op dit moment is het binnenblad 42t. Ik wil naar 39t of nog kleiner. Achter is 28t waarschijnlijk het maximale.
De rit Is wel inclusief de Posbank, maar inderdaad ben ik daar vorig jaar ook omhoog gekomen met 42 voor.Keezx schreef:Ik denk dat het ophoudt bij 39x26.
Voor NL toch ruim voldoende?
In de jaren '70 reed ik daar wel eens overheen (Ik woonde in Deventer) met 42x19 en kan me niet herinneren dat ik dat erg zwaar vond, ik weet ook niet meer of ik die 19 uberhaupt wel gebruikte....
De 19 had ik i.p.v. de 18 zoals de toenmalige 13-18 pignons hadden speciaal voor dit soort heuveltjes....
De 19 had ik i.p.v. de 18 zoals de toenmalige 13-18 pignons hadden speciaal voor dit soort heuveltjes....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De eerste keer dat ik de Posbank opfietste met een klimclinic van onze fietsclub had ik niet lichter dan 39x23 op mijn fiets. Ik kwam wel boven maar ik kan nou niet zeggen dat het makkelijk was.Keezx schreef:In de jaren '70 reed ik daar wel eens overheen (Ik woonde in Deventer) met 42x19 en kan me niet herinneren dat ik dat erg zwaar vond, ik weet ook niet meer of ik die 19 uberhaupt wel gebruikte....
De 19 had ik i.p.v. de 18 zoals de toenmalige 13-18 pignons hadden speciaal voor dit soort heuveltjes....
En de jaren '70, dat is toch ook alweer 40 jaar geleden, was jij toen niet in je '20s?
Veni. Vidi. Fietsie.
Ja, ik ben nu 63 en 42x19 op de Posbank zou ik nu niet meer doen....maar boven kom ik wel, het is maar enkele tientallen meters hoog...63 of 23 is een wereld van verschil.
In die tijd werd er niet over bergverzetten gesproken, met diezelfde 19 was ik 10 jaar later in de Jura en dat was ook helemaal geen probleem op colletjes van 1000 m hoog, als je jong bent kun je alles ....
In die tijd werd er niet over bergverzetten gesproken, met diezelfde 19 was ik 10 jaar later in de Jura en dat was ook helemaal geen probleem op colletjes van 1000 m hoog, als je jong bent kun je alles ....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Heb gezocht op het forum, maar kon het niet meteen vinden.
Ik ben op zoek naar een spuiter die een mooi oud Cannondale frame wil kaalmaken en de originele kleur + decals wil restaureren.
Wie heeft tips?
Liefst in de buurt van Amsterdam...
Alvast dank!
Ik ben op zoek naar een spuiter die een mooi oud Cannondale frame wil kaalmaken en de originele kleur + decals wil restaureren.
Wie heeft tips?
Liefst in de buurt van Amsterdam...
Alvast dank!
Niet in de buurt van Amsterdam, maar BCP Special Paintwork heeft een goede reputatie.
Ook Unlimited Colours is een goed adres. En CC5311 in Zaltbommel heeft een eigen spuiterij.
Ook Unlimited Colours is een goed adres. En CC5311 in Zaltbommel heeft een eigen spuiterij.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
opsturen via postnl kan ook, even een doos fixen bij de lokale fietsenboer (heb ik ook eens gedaan naar unlimited)
afhankelijk van hoe je verzekert betaal je hier natuurlijk wel iets voor (ik was volgens mij 30 enkele reis kwijt ofzo, maar wel tot 2500 verzekerd). En let erop dat je zo'n groot pakket niet bij elk willekeurig postnl punt kunt afleveren
afhankelijk van hoe je verzekert betaal je hier natuurlijk wel iets voor (ik was volgens mij 30 enkele reis kwijt ofzo, maar wel tot 2500 verzekerd). En let erop dat je zo'n groot pakket niet bij elk willekeurig postnl punt kunt afleveren