Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 23 nov 2010 17:34

Jules_msk schreef:Hoe zit het met de compatibiliteit tussen de verschillende onderdelen?
Is het mogelijk om SRAM remhoeven te gebruiken in combinatie met Shimano STI's/kabels/... ?


Ja.

Hier zegt iemand dat hij hiermee rijdt:

http://forums.roadbikereview.com/showth ... p?t=222603

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 28 dec 2010 22:24

Zij is ook tegen

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 28 dec 2010 23:35



Prijs gelijk aan de huidige mechanische DA groep. Dan wil ik het in 2012 wel proberen.
What makes the boat go faster?

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 29 dec 2010 10:13

Een interview met Valentino Campagnolo
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... rview.html

Altijd beleefd en waarderend blijven over je concurrenten: ze maken uitstekende mountainbike onderdelen.

haroldd
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 jan 2011 22:29

haroldd 10 jan 2011 17:13

Ben nu een fiets aan het opbouwen, maar ik twijfel nog tussen Chorus en Force. Rijdt nu met Rival en die bevalt me eigenlijk wel goed.

De Sram casette past op de Shimano body, maar is dit nu de 10 speed body of de 8,9 speed body? Meen gewoon de 10 toch?
Kritiek is altijd opbouwend.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2011 18:15

Nee, Sram cassettes passen enkel op 8-9(-10) bodies.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 11 jan 2011 22:11

Vandaag bij Salden geweest en omdat ik een tijdje op mijn fiets moest wachten, eens een testrit gedaan met 3 fietsen afgemonteerd met Sram Red, Campagnolo Record & Shimano Dura-Ace (mechanische groep). Het blijft een persoonlijke voorkeur maar de shifters van Record (en meer algemeen 11-speed) liggen wat mij betreft het best in de hand en ook het schakelen is super. De ergonomie van zowel de Red als de Dura-Ace vind ik minder (te fel afgevlakt) en ik vond het schakelen minder als bij Record. Sram sponsort nu 8 Protourteams maar ik vraag mij af of dit niet eerder een gevolg is van marketing dan van doelbewust ervoor kiezen. Ik blijf in elk geval bij Campagnolo.

haroldd
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 06 jan 2011 22:29

haroldd 12 jan 2011 22:05

Alfaboy_69 schreef:Vandaag bij Salden geweest en omdat ik een tijdje op mijn fiets moest wachten, eens een testrit gedaan met 3 fietsen afgemonteerd met Sram Red, Campagnolo Record & Shimano Dura-Ace (mechanische groep). Het blijft een persoonlijke voorkeur maar de shifters van Record (en meer algemeen 11-speed) liggen wat mij betreft het best in de hand en ook het schakelen is super. De ergonomie van zowel de Red als de Dura-Ace vind ik minder (te fel afgevlakt) en ik vond het schakelen minder als bij Record. Sram sponsort nu 8 Protourteams maar ik vraag mij af of dit niet eerder een gevolg is van marketing dan van doelbewust ervoor kiezen. Ik blijf in elk geval bij Campagnolo.


Als de sponsor met een leuk bedrag komt wordt het natuurlijk gedaan ja. Het team moet natuurlijk wel vertrouwen hebben in het materiaal (alhoewel ik daar soms m'n twijfels over heb). Maargoed er draait natuurlijk veel om geld in de sport.

Naar mijn mening is de Red wel een groep die voorin meekan. Dit is de afgelopen jaren ook wel bewezen. Hadden deze rijders ook met een Record kunnen winnen? ik denk het wel, maar dat zullen we nooit weten.

Ik denk dat het een kwestie is van wat jij lekker vindt schakelen. Persoonlijk vindt ik de Record ook beter schakelen dan de Red. Ik ben weer weg van het doubletap stysteem en kies daarom toch weer voor Sram. Iemand die de Dura Ace fijn vindt zal daar voor kiezen.
Kritiek is altijd opbouwend.

dalla
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:02

dalla 13 jan 2011 11:05

het is typisch dat iedereen , net zoals Alfaboy_69 de ergopowers van Campa het prettigst in de hand vind voelen, zowel voor grote dan kleine handen erg goed ontworpen.
Shimano heeft weer het super soepele gevoel, schakelt erg licht! het monteren van de remkabel vind ik een nadeel, maar goed dat is ook weer persoonlijk.
Sram's double-tap werkt erg efficiënt en ook de shifters voelen okay, mits op de goede plek gemonteerd op t stuur...zo is er voor elk wat wils, de doorslaggevende factor blijft emotie, zoals je dat vaak ook leest in reactie's van andere forum members, campa voor de italo lovers en shimano en sram voor de rest
het meeste leer je door te luisteren!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 jan 2011 11:23

En zo is het.
Campa heeft op het moment meest ergonomische shifters maar vraagt de meeste kunde van degene die hem monteert en persoonlijk vindt ik dat het monteren van de groep zeker in verhouding tot Sram teveel tijd kost, overigens zaten er in de groepen van 2010 was serieuze missers die met de 2011 versies redelijk zijn opgelost, wellicht heeft de overstap naar Roemenië wat gewenning gevraagd.
Sram schakeld net zo goed als campa alleen wordt het te vaak lomp gemonteerd en daar verliest de groep aardig wat precisie mee.
Shimano is meer voor rijders die weinig om het materiaal geven, d.w.z. blijft het langst zonder onderhoud goed functioneren. Verder is verdwijnen van de waslijnen een misser en zijn de sti´s gewoon onnodig lelijk.
Met de di2 hebben ze wel meteen de mooist schakelende groep in huis nu de looks en gewicht nog.

eelcoz

eelcoz 13 jan 2011 11:31

Waarom is het verdwijnen van de waslijnen een misser? Omdat het Shimano onderscheidde van de rest?;)

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 13 jan 2011 19:35

Nu heb je als Alfaboy natuurlijk de voorkeuze voor Italiaans.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

Plaats reactie