Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 30 jul 2024 12:21

Jans schreef: 30 jul 2024 11:00
Knooierd schreef: 30 jul 2024 09:15 Bij mij brandt de olymische vlam ook niet echt. Tijdrit afgelopen weekend nog wel even voor gaan zitten maar dat is het dan ook. Normaal kijk ik wel meer sporten die je inderdaad normaal niet op TV ziet.

Misschien vloeken in de kerk maar gisteravond zag ik een zwemster op TV die het jammer vond dat ze niet door was naar de finale maar ze was wel blij dat ze het het allemaal heel leuk vindt. We hebben het toch wel over topsporters hier. Ik vind het allemaal net een beetje veel de olymische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen". Maar misschien heb ik hier ook wel last van een generatiekloof...
Was dat een zwemster? Ik heb een skateboardster gezien die zoiets zei.
Was idd een zwemster en zoals ik het hoorde mentaal in de knoop heeft gezeten en terug heeft gevochten tot een olympisch toernooi. Daar mag je best respect voor hebben

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6566
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2024 12:25

Knooierd schreef: 30 jul 2024 09:15 Misschien vloeken in de kerk maar gisteravond zag ik een zwemster op TV die het jammer vond dat ze niet door was naar de finale maar ze was wel blij dat ze het het allemaal heel leuk vindt. We hebben het toch wel over topsporters hier. Ik vind het allemaal net een beetje veel de olymische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen". Maar misschien heb ik hier ook wel last van een generatiekloof...
Nou ik zat ook even verbaasd te kijken. De opmerking van haar was iets als "ik heb er wel van kunnen genieten" en nog een keer.

Vertaal dat nu eens naar het dagelijks leven:
- nee uw auto is nog steeds niet in orde maar de monteurs hebben wel genoten
- nee pap ik heb nog steeds onvoldoendes maar ik heb zo enorm genoten
- nee project is nog lang niet klaar maar we hebben het wel enorm naar ons zin
- koffie koud en oud? Jammer want we hebben wel genoten om deze te maken
- hebben we de zonnewering scheef opgehangen? Zo jammer want we hebben echt zo heel, heel erg genoten

................

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4994
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 jul 2024 12:31

En dan versteld staan dat er geen grote sponsors op de stoep staan ná de Spelen…

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jul 2024 12:31

scottwilko schreef: 30 jul 2024 11:59 Als je kijkend naar de uitslagen van het hele jaar niet eens kans maakt op de halve finale, dan mag je gewoon heel blij zijn dat wel te halen. Dit voor Maaike de Waard met het zwemmen.
Als alleen maar de grootste kanshebbers mee mogen doen, zijn de Spelen snel klaar.
Er hebben dus gisteravond twee deelneemsters redelijk hetzelfde gezegd.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 30 jul 2024 12:37

Gastheerg schreef: 30 jul 2024 12:25
Knooierd schreef: 30 jul 2024 09:15 Misschien vloeken in de kerk maar gisteravond zag ik een zwemster op TV die het jammer vond dat ze niet door was naar de finale maar ze was wel blij dat ze het het allemaal heel leuk vindt. We hebben het toch wel over topsporters hier. Ik vind het allemaal net een beetje veel de olymische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen". Maar misschien heb ik hier ook wel last van een generatiekloof...
Nou ik zat ook even verbaasd te kijken. De opmerking van haar was iets als "ik heb er wel van kunnen genieten" en nog een keer.

Vertaal dat nu eens naar het dagelijks leven:
- nee uw auto is nog steeds niet in orde maar de monteurs hebben wel genoten
- nee pap ik heb nog steeds onvoldoendes maar ik heb zo enorm genoten
- nee project is nog lang niet klaar maar we hebben het wel enorm naar ons zin
- koffie koud en oud? Jammer want we hebben wel genoten om deze te maken
- hebben we de zonnewering scheef opgehangen? Zo jammer want we hebben echt zo heel, heel erg genoten
................
Trieste reactie.
Als je de verschillen tussen jouw voorbeelden en sportresultaten niet snapt kun je beter niet kijken en het enkel bij een rondje fietsen houden.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 30 jul 2024 13:06

Voor sommige mensen is een deelname aan de OS al een prestatie op zich, voor anderen is thuiskomen zonder gouden medaille een mislukte exercitie geweest. Wie zijn wij om daar wat van te vinden?

Als er niet meer in zit, dan lijkt het mij voor je mentale welzijn beter dit te accepteren dan er super teleurgesteld over te zijn. De kans op een medaille is niet zo groot.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 30 jul 2024 13:12

Toon me uw prijzenkast of zwijg en respecteer de Olympische gedachte: "Meedoen, de meesten zijn zo ver nooit gekomen." Ik ook niet, maar was er dichtbij. Had ik de schoenen van nu gehad dan ... Afijn, ik mocht wel naar Tokio! Dichter op het spoor van Abebe ben ik nooit geweest.

Trouwens, prachtig hoe gisteren het Japanse turnteam het goud voor de neus van de Chinezen binnenhaalde. Tranen, tranen en nog eens tranen van blijdschap.

Knooierd
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:20

Knooierd 30 jul 2024 13:16

idske schreef: 30 jul 2024 12:21
Jans schreef: 30 jul 2024 11:00
Knooierd schreef: 30 jul 2024 09:15 Bij mij brandt de olymische vlam ook niet echt. Tijdrit afgelopen weekend nog wel even voor gaan zitten maar dat is het dan ook. Normaal kijk ik wel meer sporten die je inderdaad normaal niet op TV ziet.

Misschien vloeken in de kerk maar gisteravond zag ik een zwemster op TV die het jammer vond dat ze niet door was naar de finale maar ze was wel blij dat ze het het allemaal heel leuk vindt. We hebben het toch wel over topsporters hier. Ik vind het allemaal net een beetje veel de olymische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen". Maar misschien heb ik hier ook wel last van een generatiekloof...
Was dat een zwemster? Ik heb een skateboardster gezien die zoiets zei.
Was idd een zwemster en zoals ik het hoorde mentaal in de knoop heeft gezeten en terug heeft gevochten tot een olympisch toernooi. Daar mag je best respect voor hebben
Ik heb inderdaad die zwemster gezien. De context van mentale problemen heb ik even gemist

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 jul 2024 13:24

Over het algemeen zullen veel mensen het haar niet misgunnen. Het is echter gauw een beetje scheef naar sporters die niet mochten gaan en waarschijnlijk beter zouden presteren. Zoals Joost Luiten die niet mocht of met Ellen van Dijk die wel mocht, maar er eigenlijk niet klaar voor was.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jul 2024 13:30

EmPeHa schreef: 30 jul 2024 13:24 Over het algemeen zullen veel mensen het haar niet misgunnen. Het is echter gauw een beetje scheef naar sporters die niet mochten gaan en waarschijnlijk beter zouden presteren. Zoals Joost Luiten die niet mocht of met Ellen van Dijk die wel mocht, maar er eigenlijk niet klaar voor was.
Ik denk niet dat deze zwemster een plek van een ander innam. Als ik het verkeerd heb, dan neem ik mijn woorden terug.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39518
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2024 13:31

Ik heb als misschien wel té nuchtere hollander meer moeite met het gepruts van de organisatie. Het is duidelijk dat de plaatjes op tv belangrijker zijn dan de sport. En de soap rond de triatlon is imho de beste metafoor. Ik vind het enorm sneu voor de franse belastingbetaler dat er meer dan een miljard is weggegooid om de Seine schoon te krijgen voor de Spelen en vind het enorm triest voor de atleten die hier zoveel voor hebben getraind, maar richting de organisatie kan ik ze vreselijk uitlachen dat de triathlon een duathlon wordt. Prima dat de onkunde en eigenwijsheid keihard in hun gezicht terugkomt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6566
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2024 13:35

Iemand naar de OS sturen die fysiek niet fit is staan we in de rij dat te veroordelen.
Kritiek hebben op de inzending van een sporter die mentaal nog niet helemaal fit is mag dan ineens niet

Laat duidelijk zijn dat ik hoop dat de tegenslag die ze gehad heeft helemaal goed komt.
Wie haar (maar ook v Dijk)heeft uitgezonden had misschien even tot 10 moeten tellen.
De vraag is ook maar hoe de komende maanden dit effect op haar gaat hebben.

Plaats reactie