Helemaal eens met het laatste. Het eerste is echter ook niet helemaal juist. Ook Thompson en Battaglin zijn niet de uitvinders van dit frame. In tegenstelling tot wat Thomson zelf suggereert in hun reactie naar Janneke Scheepers. Die heeft ook een beetje boter op het hoofd door het verhaal van Thompson als zoete koek te slikken. Als jij morgen je eigen merk wilt beginnen en je bestelt meer dan 100 frames, weet ik zeker dat ze je in China zullen helpen. Mag je zelf bepalen welke letters je er op wilt hebben. Het zijn prima frames natuurlijk ! Verwacht overigens geen mega winstmarges als je geen Fons prijzen wilt hanteren. Als je rekening houdt met transport en BTW zijn de Battaglin frames superscherp geprijsd.roelw schreef: ↑12 sep 2018 09:28
Dit artikel is incompleet en gaat aan de essentie van het probleem voorbij:
Niet alleen is de Fons een kopie van de Thompson maar ook van de Battaglin.
Als je anno 2018 nog steeds niet weet dat deze vormen van bedrog via alle sociale media heel snel verspreid kunnen worden ben je niet goed bezig.
Hadden ze nu alleen dit laten staan:
"De conclusies leidden naar een ontwerp, het ontwerp naar een zoektocht langs fabrikanten van carbonframes."
Dan was er denk ik nog niet zoveel aan de hand geweest.
De volgende zin is echter dodelijk als je daarna gewoon een standaard frame inkoopt.
"Bovendien heeft het bedrijf zijn frames van de grond af ontworpen op basis van fysiologische data en marktonderzoek",
Einde Fons lijkt mij.
Verder is er volgens mij niet zo heel veel verschil met veel andere fabrikanten. Ik citeer even een tekst bij een de De Rosa Vega frame puur als voorbeeld (niets tegen De Rosa) :
"De Rosa put an emphasis on elegant looks and pure Italian style and gave the Vega a carefully tuned geometry."
Terwijl dit frame ook onder andere merknamen verkrijgbaar was en wellicht nog is. (o.a. Ribble uit UK) De duurdere frames van De Rosa worden overigens wel in eigen mallen gemaakt.