Als ik terug ben van vakantie vraag ik ‘m wel even wanneer hij tijd heeft. Over het algemeen vertelt hij graag over dit projectje.
Airco in huis
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Dus 8 keer?
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
T’s maar dat jullie het weten wat er staat te wachten,
Zo bizar veel belasting betaal jij vanaf 2026 voor een elektrische auto
https://www.autovisie.nl/nieuws/zo-biza ... sche-auto/
Zo bizar veel belasting betaal jij vanaf 2026 voor een elektrische auto
https://www.autovisie.nl/nieuws/zo-biza ... sche-auto/
Beetje hysterische titel. Gewoon betalen naar gewicht vanaf 2026, en EV's zijn nu eenmaal vrij zwaar, dus dat tikt wat harder aan. Ik heb zowel een EV als een benzine-auto en de EV is per km echt veel goedkoper. Ook als de wegenbelasting straks de volle mep wordt.mao schreef: ↑09 aug 2023 21:53 T’s maar dat jullie het weten wat er staat te wachten,
Zo bizar veel belasting betaal jij vanaf 2026 voor een elektrische auto
https://www.autovisie.nl/nieuws/zo-biza ... sche-auto/
Dat klopt. In Nederland betaalt echter niemand 79 cent, in België wellicht? Thuis laad ik voor 35 cent, op m'n werk voor 42,5 cent. Een liter benzine kost ca. 2 euro. Mjn EV rijdt gemiddeld ca. 20 kWh op 100 km, dat is 7 a 8 euro. Benzine rij ik ca. 7 l op 100 km, dat is ongeveer 14 euro.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Zoals er staat:
En dan hebben we het nog niet over de aanschafprijs.Als je 15.000 kilometer per jaar rijdt, is een EV altijd enkele tientjes tot bijna 200 euro duurder om te hebben en te gebruiken, zo becijfert de overheid.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Snellader langs de snelweg komt aardig in de buurt. Als wij meer dan 200km rijden, pakken we meestal de benzine auto. En het voordeel van onze EV met wat minder bereik is meteen ook dat hij niet zo zwaar is.SiO2 schreef: ↑09 aug 2023 22:47Dat klopt. In Nederland betaalt echter niemand 79 cent, in België wellicht? Thuis laad ik voor 35 cent, op m'n werk voor 42,5 cent. Een liter benzine kost ca. 2 euro. Mjn EV rijdt gemiddeld ca. 20 kWh op 100 km, dat is 7 a 8 euro. Benzine rij ik ca. 7 l op 100 km, dat is ongeveer 14 euro.
Campagnolo Ultra Dork
Windmolens in bewoonde gebieden leveren niet veel op. Het lijkt alsof het waait rond je huis of woonboot, maar dat is geen echte wind, het is turbulentie.
Wat je nodig hebt is een ‘laterale wind’.
De kleinste windmolen die iets oplevert is de EAZ molen. Dat staat voor Enschede Aan Zee.
Bron: Milieufederatie.
Net daar de cursus energietransitie afgerond.
Wat je nodig hebt is een ‘laterale wind’.
De kleinste windmolen die iets oplevert is de EAZ molen. Dat staat voor Enschede Aan Zee.
Bron: Milieufederatie.
Net daar de cursus energietransitie afgerond.
hun fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zal inderdaad op behoorlijk wat plekken gelden. Per huishouden zo,n ding is voor het overgrote deel geen goed idee.
Maar dat is eigenlijk met niets, ook niet met bv zonnepanelen. Dat het prima werkt voor je portemonee is wat anders.
Technisch gezien is het geen beste oplossing, maar iig nog de minst slechte van alle andere oplossingen.
Bij een EV kan je er vanuit gaan dat ie ongeveer 1 op 5 a 6 rijd en een moderne brandstof auto zo rond de 1 op 15.
Delen door drie en je weet wanneer stroom meer kost.
Het gros met een EV heeft zonnepanelen en zolang de saldering er is hoeft dat je niet heel veel geld te kosten.
Als je die niet hebt neem een dynamisch contract dan moet het ook lukken om voor max een ct of 10 a 15 per kw te laden.
Maargoed waar je ook in gaat rijden, autorijden gaat nooit goedkoper worden. Ik snap die verbazing nooit zo.
En wat maakt het uit??? Het gros weet van gekkegeit niet waar ze hun geld aan uit moeten geven.
Vijf jaar terug klagen dat je voor 4K geen fiets met dura ace meer kan kopen en nu voor 8K een fiets met Ultegra kopen.
Dan gaat er toch iets goed fout.
Maar dat is eigenlijk met niets, ook niet met bv zonnepanelen. Dat het prima werkt voor je portemonee is wat anders.
Technisch gezien is het geen beste oplossing, maar iig nog de minst slechte van alle andere oplossingen.
Bij een EV kan je er vanuit gaan dat ie ongeveer 1 op 5 a 6 rijd en een moderne brandstof auto zo rond de 1 op 15.
Delen door drie en je weet wanneer stroom meer kost.
Het gros met een EV heeft zonnepanelen en zolang de saldering er is hoeft dat je niet heel veel geld te kosten.
Als je die niet hebt neem een dynamisch contract dan moet het ook lukken om voor max een ct of 10 a 15 per kw te laden.
Maargoed waar je ook in gaat rijden, autorijden gaat nooit goedkoper worden. Ik snap die verbazing nooit zo.
En wat maakt het uit??? Het gros weet van gekkegeit niet waar ze hun geld aan uit moeten geven.
Vijf jaar terug klagen dat je voor 4K geen fiets met dura ace meer kan kopen en nu voor 8K een fiets met Ultegra kopen.
Dan gaat er toch iets goed fout.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
@wasbeer2006: Het is wel heel bijzonder om iedereen op zo’n botte manier over een kam te scheren.
Dat is niet te geloven. Hoe doe je dat? Heb je daar een cursus voor gevolgd?
Dat is niet te geloven. Hoe doe je dat? Heb je daar een cursus voor gevolgd?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6