Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

sillah75
Forum-lid

sillah75 12 dec 2016 09:48

oldsteel schreef:testritje met , of zonder pedalen? :D
héhé

Afbeelding

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 12 dec 2016 20:28

Mooie fiets, en eindelijk een kans om gele banden te monteren hahahaha. Maar ik vind de kleuren ook helemaal te gek zo!

sillah75
Forum-lid

sillah75 12 dec 2016 20:36

H-W schreef:Mooie fiets, en eindelijk een kans om gele banden te monteren hahahaha. Maar ik vind de kleuren ook helemaal te gek zo!
Die lagen al jaren in mijn garage , had ze ooit bij een fiets die ik ging ophalen nieuw in de verpakking bij gekregen . Hier zag ik mooi mijn kans om ze te gebruiken , als je maar lang genoeg wacht komt het ooit van pas ;)

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 12 dec 2016 21:11

Inderdaad mooi geworden.
Iemand nog wat advies voor gereedschap? Ik wil een C-record crank overzetten op een frame met een Shimano 6400 crank. Dus beide cranks en trapassen demonteren en vervolgens weer monteren. Advies voor trekker(s) en sleutels is welkom :)

sillah75
Forum-lid

sillah75 12 dec 2016 22:14

EmPeHa schreef:Inderdaad mooi geworden.
Iemand nog wat advies voor gereedschap? Ik wil een C-record crank overzetten op een frame met een Shimano 6400 crank. Dus beide cranks en trapassen demonteren en vervolgens weer monteren. Advies voor trekker(s) en sleutels is welkom :)
c record crank verwijder je met inbussleutel 7 , is een self extracting crank , m.a.w. je kan de crank zo van de as los draaien (wel redelijk wat kracht) voor de shimano crank de gebruikelijke boutsleutel en cranktrekker ;
Om de rechterkant van de trapas te demonteren heb je deze nodig :

Afbeelding

of je kan de 36 van de balhoofdsleutel ook gebruiken

de linkerkant heb je er 2 nodig:
1 voor de borgring :

Afbeelding

en 1 voor de cup :

Afbeelding

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 13 dec 2016 06:26

Hartelijk dank!

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 13 dec 2016 20:59

Zo'n tool voor cups heb ik eens gekocht bij de lokale FM voor een tientje, hij had 'm over en gebruikte 'm niet meer. Daar heb ik al behoorlijk wat plezier van gehad tijdens het sleutelen.

Afbeelding

Vandaag thuisbezorgd door de verkoper (op de racefiets nog wel :)) een behoorlijk mooie set Campagnolo Chorus 8-speed shifters, helaas wel een behoorlijke schaaf opgelopen aan de rechterkant, maar ja, je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik heb namelijk bedacht dat mijn Gazelle Team fiets toch niet helemaal correct is opgebouwd, de huidige Chorus groep is er net te oud voor, dus worden er onderdelen vervangen door de juiste. Remmen en een balhoofdstel heb ik ook al gevonden, ook niet NOS, maar ja, het komt ook niet bepaald op een fiets die zo uit de showroom komt.

Afbeelding

sillah75
Forum-lid

sillah75 13 dec 2016 22:54

H-W schreef:Zo'n tool voor cups heb ik eens gekocht bij de lokale FM voor een tientje, hij had 'm over en gebruikte 'm niet meer. Daar heb ik al behoorlijk wat plezier van gehad tijdens het sleutelen.

Afbeelding

Vandaag thuisbezorgd door de verkoper (op de racefiets nog wel :)) een behoorlijk mooie set Campagnolo Chorus 8-speed shifters, helaas wel een behoorlijke schaaf opgelopen aan de rechterkant, maar ja, je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik heb namelijk bedacht dat mijn Gazelle Team fiets toch niet helemaal correct is opgebouwd, de huidige Chorus groep is er net te oud voor, dus worden er onderdelen vervangen door de juiste. Remmen en een balhoofdstel heb ik ook al gevonden, ook niet NOS, maar ja, het komt ook niet bepaald op een fiets die zo uit de showroom komt.

Afbeelding
Dan ben je nog op zoek naar deze derrie
Afbeelding

voorderrie zit op mijn mx leader

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 14 dec 2016 09:29

Als die derrie te koop is, graag!! :like: :like: :shock: Gaan we verder via PB?

sillah75
Forum-lid

sillah75 14 dec 2016 15:43

H-W schreef:Als die derrie te koop is, graag!! :like: :like: :shock: Gaan we verder via PB?
sorry voor het mlsverstand , was als voorbeeld bedoelt.... Misschien dat iem anders hem heeft liggen ?

H-W
Forum-lid

Gebruikersavatar H-W 14 dec 2016 16:03

Jammer, maar misschien nog bij iemand in de onderdelenkast? Bijbehorende voorderrie is ook welkom!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 dec 2016 15:24

H-W schreef:Nog even een vraagje over mijn Gazelle AA Special, de remkabel naar achteren loopt door de bovenste framebuis, hiervoor zijn er kabeldoorvoertjes op de framebuis gelast (zie foto hieronder). De buitendiameter van deze doorvoeren is 5 mm, en mijn buitenkabel is ook 5 mm. Zijn er mofjes o.i.d. te krijgen om dit netjes op elkaar te laten aansluiten?

Afbeelding
Even een bijna jarige koe uit de sloot halen,

De pomp van de wasmachine draaide niet meer. De boel opengehaald en wat kwam daar (samen met andere fietsonderdelen :oops: ) uit:
Afbeelding
Afbeelding
Er past precies een buitenkabel in. Zou dat hem zijn?
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie