Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 08 jul 2009 23:47

@Cervela: goede raad: wacht op de G5 van BH.....erg mooi!!!! Heeeeeeel erg mooi!
Gang is alles!!

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 09 jul 2009 09:59

Gewoon deze kopen, Topfiets en lekker goedkoop !

http://link.marktplaats.nl/262280774

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 09 jul 2009 15:36

Wel een beetje heel erg spam :D

cervela
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2009 23:13

cervela 09 jul 2009 19:02

die G5 is inderdaad wel heeeeeeeeel vet, maar waarschijnlijk ook heeeeeeel duur :(
dus terug naar mijn eerste vraag: BH G4 of BEONE rosso (denkend aan de prijs en toch een goed competitieframe)

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 12 jul 2009 20:07

Ik vind mij Beone super goed rijden. Vriend heeft hem ook, en is ook zeer tevreden. Voor rond de €1000 vind je verder weinig frames van dat gewicht (Maat 59: rond de 980 gr, en vork van 330 niet ingekort) met goede stijfheidswaarden.

De aanbieding van de Beone Rosso van vorig jaar is natuurlijk helemaal scherp.

Enige minpunt is dat mijn frame terug is naar Blomson. Mijn hele bracketpot is losgeschoten. Even kijken hoe dat wordt opgelost.
Anti-Spacers!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 16 jul 2009 14:08

Binnen 3 werkdagen had ik een nieuw frame gekregen en weer helemaal opgebouwd! Kosten: 0,0 euro.. Erg goede service van Beone en Dasia..
Anti-Spacers!

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 19 jul 2009 16:04

Heb enige tijd geleden op dit forum een probleem geschetst over een rauwe loop in de omgeving van de trapas en kettingbladen die ik voelde bij een bepaalde kracht en trapfrequentie. Mijn verdenking en die van anderen ging toen uit naar de SRAM Red groep waarbij slappe/rauwe voorbladen, de ketting of een niet goed gefreesde cassette de oorzaak van het probleem zouden zijn. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Alle onderdelen zijn achter elkaar gewisseld: pedalen, compleet crankstel met bladen, bottom bracket, ketting en achterwiel met cassette maar het probleem bleef. Er is dus niks mis met SRAM Red onderdelen. Het wisselen van de ketting heb ik gedaan met een KMC SL ketting en deze liep wel een stuk rustiger dan die van SRAM en deze heb ik dus gehouden. De SRAM Red cassette zal wat luidruchtiger zijn dan andere cassettes maar het geluid is acceptabel, zeker met deze KMC ketting.

Het uitwisselen van de onderdelen is gedaan door Loek van Care4Bikes in Zeist die belangeloos zijn hulp aanbood. Ik had de fiets elders gekocht, maar had geen vertrouwen naar deze FM (zal de naam niet noemen) terug te gaan. Er werd al nauwelijks gereageerd op mijn klacht (moest regelmatig mijn mail nabellen om een reactie te krijgen) en de aflevering van de fiets ging ook al niet veel verder dan het plakken van een sticker op het frame. Super natuurlijk om een fiets voor weinig te kopen, maar reken dan niet op service. Dat is me nu wel duidelijk.

Hoe anders in Zeist: Aangekomen bij Care4Bikes werd de fiets eerst maar eens vakkundig afgesteld waarna alle onderdelen gewisseld werden. Toen dit niet bleek te helpen, werd besloten het frame te wisselen, een hele klus. Maar … het probleem was verholpen! Op het oog was er niks mis met het oude frame behalve dat de bracketpot iets uitstak. Dat is normaal en veroorzaakt normaal gesproken ook geen klachten. Maar als test werden de zijkanten afgefreesd zodat het bottom bracket recht in het frame kon worden geplaatst en toen bleek ook dat er met het oude frame geen rauwe loop meer was.

Fiets is nu super. Het is werkelijk een geweldig frame en over SRAM Red ook alleen maar lof. Maar de meeste lof krijgen de mannen van Care4Bikes, ik weet wel waar ik de volgende racefiets koop!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 19 jul 2009 20:34

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 19 jul 2009 22:05

Koop bij Care4Bikes wil zijn berichtje zeggen. Of je dat gaat doen moet je zelf weten.

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 20 jul 2009 00:35

Er ontstond destijds een hele discussie over SRAM waarbij het niet duidelijk was wat er nou echt aan de hand was. Nu het wel duidelijk is, leek het me wel zinvol dit even te melden. Dat ik daarbij zo goed ben geholpen mag toch best vermeld worden?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 20 jul 2009 11:10

Lijkt mij van wel, zeker gezien het feit dat er over de deskundigheid werd getwijfeld. Prima dat het zo is opgelost!
Train ze!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 20 jul 2009 13:46

Mag ook wel, maar de zaak zo de hemel in prijzen is wellicht iets teveel van het goede en kan bij mensen overkomen als hinderlijke spam. Het is handig om daar gewoon rekening mee te houden voordat een zaak een spam-imago krijgt. De naam van de zaak 1 keer noemen lijkt me voldoende.

Plaats reactie