Cyclocross fietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ieder voor zich maar persoonlijk vind ik het zonde van het materiaal. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde (behalve looks) van dergelijke spullen op een CX is qua prestaties t.o.v. een setje normale wielen met goede naven.
Ik kan me voorstellen dat je het gebruikt tijdens een wedstrijd als het om de laatste seconde gaat maar tijdens een training.....
Ik kan me voorstellen dat je het gebruikt tijdens een wedstrijd als het om de laatste seconde gaat maar tijdens een training.....
Twitter: @rbruijns
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
rbr schreef:Ieder voor zich maar persoonlijk vind ik het zonde van het materiaal. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde (behalve looks) van dergelijke spullen op een CX is qua prestaties t.o.v. een setje normale wielen met goede naven.
Ik kan me voorstellen dat je het gebruikt tijdens een wedstrijd als het om de laatste seconde gaat maar tijdens een training.....
Zou zelf niet met carbon wielen gaan trainen in het veld. Maar kan er verder maar een ding op zeggen:
''Train your race''.
Als je wedstrijden altijd rijdt met full carbon wielen dan moet je daar ook mee trainen. Het verschil is zou groot qua rijgedrag etc. Je moet dus tijdens training niet anders gaan doen als in de wedstrijd. Training is de voorbereiding op, dat lijkt me logisch
ook mijn baggerbrikkie maar eens op de foto gezet (nu 'ie nog schoon is)
Gebruik hem om de winter door te komen in (lange) toertochten.
Vorig jaar gekocht en dit jaar upgrades naar eigen smaak toegevoegd.
Specs:
Specialized Tricross Pro
Cranks/Shifters/Derailleurs/Keting/Cassette: Ultegra
Derailleurwieltjes: KCNC
Bladen voor: TA Zephyr 46/36
Stuur: Pro XLT
Stuurpen/balhoofd: FSA 0s-115
Zadelpen : Specialized Zertz
Zadel: Selle Italia Max Flite XC Kevlar
Remmen: Froglegs
Bidonhouders (ja ja, ik weet het): Elite
Voor de echte baggertochten nog een setje ultegra/CXP33 wielen in de schuur hangen met Racing Ralph CX bandjes
Gebruik hem om de winter door te komen in (lange) toertochten.
Vorig jaar gekocht en dit jaar upgrades naar eigen smaak toegevoegd.
Specs:
Specialized Tricross Pro
Cranks/Shifters/Derailleurs/Keting/Cassette: Ultegra
Derailleurwieltjes: KCNC
Bladen voor: TA Zephyr 46/36
Stuur: Pro XLT
Stuurpen/balhoofd: FSA 0s-115
Zadelpen : Specialized Zertz
Zadel: Selle Italia Max Flite XC Kevlar
Remmen: Froglegs
Bidonhouders (ja ja, ik weet het): Elite
Voor de echte baggertochten nog een setje ultegra/CXP33 wielen in de schuur hangen met Racing Ralph CX bandjes
De voldoening duurt langer dan de pijn...
Mooie fiets, vind de bidonhouders gek genoeg wel cool staan.
Zadel staat wel een tikkie voorover lijkt het wel?
Zadel staat wel een tikkie voorover lijkt het wel?
Vraag me af of ik mijn nieuwe crosser mooi afgesteld krijg. Met een maat 55 en een balhoofd van 13.5cm zit ik veel te diep. Kunnen nog wel wat spacers bij, maar volgens mij is het geen gezicht meer als ik de nodige 3 a 4cm spacers erbij doe. Stuurpen wijst al omhoog. Is dat altijd een probleem met een crosser? Heb vergeleken met andere merken, maar de maat balhoofd lijkt me gewoon normaal
ascor schreef:Vraag me af of ik mijn nieuwe crosser mooi afgesteld krijg. Met een maat 55 en een balhoofd van 13.5cm zit ik veel te diep. Kunnen nog wel wat spacers bij, maar volgens mij is het geen gezicht meer als ik de nodige 3 a 4cm spacers erbij doe. Stuurpen wijst al omhoog. Is dat altijd een probleem met een crosser? Heb vergeleken met andere merken, maar de maat balhoofd lijkt me gewoon normaal
Bij Ridley zijn de balhoofdbuizen over het algemeen wel wat langer. Zo is de balhoofdbuis bij mijn maatje 52 Ridley X-Fire 14,5 cm.
Denk dat je toch een aantal spacers onder je stuurpen moet monteren. Zit niets anders op. Of je moet zo'n achterlijke stuurpen met grote hoek nemen, of gewoon genoegen nemen met een diepere zit.
Zadel staat wel een tikkie voorover lijkt het wel?[/quote]
Klopt, bevalt super. Bij het draai en keerwerk in het bos voorop zitten met druk op het stuur en op "hardrechtdoor-stukken" achterop.
Had voorheen nogal eens last van daarbeneden en nu niet meer.
Klopt, bevalt super. Bij het draai en keerwerk in het bos voorop zitten met druk op het stuur en op "hardrechtdoor-stukken" achterop.
Had voorheen nogal eens last van daarbeneden en nu niet meer.
De voldoening duurt langer dan de pijn...
Vandaag ook de crosser uitgelaten, overjarig model TriCross dat LBS nog in een hoekje had staan... lukt me helaas niet plaatje direct te plaatsen:(
http://img99.imageshack.us/img99/2668/i ... 241038.jpg
Grt
Spez
http://img99.imageshack.us/img99/2668/i ... 241038.jpg
Grt
Spez