Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 okt 2010 23:19

Die renners zullen wel rijke ouders hebben of in een Rabobank truitje rijden? Carbon wielen blijven toch wel een stukkie duurder dan een setje met aluminium velg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 19 okt 2010 23:24

Trainen met DA tubewielen en EC90's... waar moet dat heen in deze wereld...?

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 19 okt 2010 23:50

Het gaat mij te ver om met carbon wielen echt de modder in te gaan.
Denk dat dat wel erg hard slijt.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 20 okt 2010 09:50

Ieder voor zich maar persoonlijk vind ik het zonde van het materiaal. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde (behalve looks) van dergelijke spullen op een CX is qua prestaties t.o.v. een setje normale wielen met goede naven.

Ik kan me voorstellen dat je het gebruikt tijdens een wedstrijd als het om de laatste seconde gaat maar tijdens een training.....
Twitter: @rbruijns

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 20 okt 2010 10:47

rbr schreef:Ieder voor zich maar persoonlijk vind ik het zonde van het materiaal. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde (behalve looks) van dergelijke spullen op een CX is qua prestaties t.o.v. een setje normale wielen met goede naven.

Ik kan me voorstellen dat je het gebruikt tijdens een wedstrijd als het om de laatste seconde gaat maar tijdens een training.....


Zou zelf niet met carbon wielen gaan trainen in het veld. Maar kan er verder maar een ding op zeggen:

''Train your race''.

Als je wedstrijden altijd rijdt met full carbon wielen dan moet je daar ook mee trainen. Het verschil is zou groot qua rijgedrag etc. Je moet dus tijdens training niet anders gaan doen als in de wedstrijd. Training is de voorbereiding op, dat lijkt me logisch ;)

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 21 okt 2010 15:40

ook mijn baggerbrikkie maar eens op de foto gezet (nu 'ie nog schoon is)
Gebruik hem om de winter door te komen in (lange) toertochten.
Vorig jaar gekocht en dit jaar upgrades naar eigen smaak toegevoegd.

Specs:
Specialized Tricross Pro
Cranks/Shifters/Derailleurs/Keting/Cassette: Ultegra
Derailleurwieltjes: KCNC
Bladen voor: TA Zephyr 46/36
Stuur: Pro XLT
Stuurpen/balhoofd: FSA 0s-115
Zadelpen : Specialized Zertz
Zadel: Selle Italia Max Flite XC Kevlar
Remmen: Froglegs
Bidonhouders (ja ja, ik weet het): Elite

Voor de echte baggertochten nog een setje ultegra/CXP33 wielen in de schuur hangen met Racing Ralph CX bandjes

Afbeelding
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 okt 2010 15:59

Mooie fiets, vind de bidonhouders gek genoeg wel cool staan.

Zadel staat wel een tikkie voorover lijkt het wel?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 okt 2010 18:54

Beetje rommelige afmontage maar zeker een fraai fietsje!

ascor
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:44

ascor 21 okt 2010 22:33

Vraag me af of ik mijn nieuwe crosser mooi afgesteld krijg. Met een maat 55 en een balhoofd van 13.5cm zit ik veel te diep. Kunnen nog wel wat spacers bij, maar volgens mij is het geen gezicht meer als ik de nodige 3 a 4cm spacers erbij doe. Stuurpen wijst al omhoog. Is dat altijd een probleem met een crosser? Heb vergeleken met andere merken, maar de maat balhoofd lijkt me gewoon normaal

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 22 okt 2010 00:59

ascor schreef:Vraag me af of ik mijn nieuwe crosser mooi afgesteld krijg. Met een maat 55 en een balhoofd van 13.5cm zit ik veel te diep. Kunnen nog wel wat spacers bij, maar volgens mij is het geen gezicht meer als ik de nodige 3 a 4cm spacers erbij doe. Stuurpen wijst al omhoog. Is dat altijd een probleem met een crosser? Heb vergeleken met andere merken, maar de maat balhoofd lijkt me gewoon normaal


Bij Ridley zijn de balhoofdbuizen over het algemeen wel wat langer. Zo is de balhoofdbuis bij mijn maatje 52 Ridley X-Fire 14,5 cm.
Denk dat je toch een aantal spacers onder je stuurpen moet monteren. Zit niets anders op. Of je moet zo'n achterlijke stuurpen met grote hoek nemen, of gewoon genoegen nemen met een diepere zit.

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 22 okt 2010 01:17

Zadel staat wel een tikkie voorover lijkt het wel?[/quote]

Klopt, bevalt super. Bij het draai en keerwerk in het bos voorop zitten met druk op het stuur en op "hardrechtdoor-stukken" achterop.
Had voorheen nogal eens last van daarbeneden en nu niet meer.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

spez
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 jan 2009 17:21

spez 24 okt 2010 13:27

Vandaag ook de crosser uitgelaten, overjarig model TriCross dat LBS nog in een hoekje had staan... lukt me helaas niet plaatje direct te plaatsen:(


http://img99.imageshack.us/img99/2668/i ... 241038.jpg

Grt

Spez

Plaats reactie