Het grote schijfremmentopic
Intussen gisteren na 3x grondig kuisen toch opnieuw een geschreeuw van jewelste op mijn Scott met Ultegra R8100. Gelukkig was het een vlakke rit want remkracht vooraan 0 terwijl het harder piept dan een oude schuurdeur. Intussen heb ik nieuwe blokken en schijven klaar liggen want ik ben er wel klaar mee.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid HC
Shimano heeft daar gewoon extreem last van.
Zondag was het wat vochtig in een groepje piepte en kruiste alle shimano schijven en de Hope en Sram waren stil of veel stiller.
Ligt vooral aan de ice tech schijven
Zondag was het wat vochtig in een groepje piepte en kruiste alle shimano schijven en de Hope en Sram waren stil of veel stiller.
Ligt vooral aan de ice tech schijven
Vorig jaar ook gehad en mij na wat andere probeersels goed kunnen helpen met, komt'ie, Dasty.SantaSCSI schreef: ↑05 mar 2024 13:56 Intussen gisteren na 3x grondig kuisen toch opnieuw een geschreeuw van jewelste op mijn Scott met Ultegra R8100. Gelukkig was het een vlakke rit want remkracht vooraan 0 terwijl het harder piept dan een oude schuurdeur. Intussen heb ik nieuwe blokken en schijven klaar liggen want ik ben er wel klaar mee.
Schijven en remvlak van de remblokjes ingespoten met pure Dasty, 1 minuutje wachten, even boenen, afspoelen, drogen.
Na alles weer gemonteerd te hebben wel weer de zaak inremmen. Geen gepiep/schreeuw meer.
-
- Forum-lid HC
Dat werkt inderdaad goed! En bij vervanging van je blokken zou ik bv iets van Galfer nemen.
Goedkoper en wat consistentere blokken.
Goedkoper en wat consistentere blokken.
-
- Forum-lid
Ik heb de Centerline X en Galfer remschijven op m'n fietsen icm Sram Red Etap en nooit last van schreeuwende/piepende remschijven, dat is alleen voorbehouden aan Shimano.... ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)