Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
Dan plaats ik hem wel even voor je:
[img=http://img99.imageshack.us/img99/2668/i ... 241038.jpg]
Heb je een mooie crosser aan maar nu snel die fiets poetsen :p
[img=http://img99.imageshack.us/img99/2668/i ... 241038.jpg]
Heb je een mooie crosser aan maar nu snel die fiets poetsen :p
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Die banden zien er ook dik uit. Zijn dat 35mm Racing Ralphs? Die zullen 't wel lekker doen in de modder zeker?
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Gisteren een schitterende toertocht gereden met m'n cyclocrossfiets, lekker glijden op m'n 30mm tubes... Domweg vergeten om m'n 34mm Rhino wielen in te steken.
Het was echter wel verschrikkelijk weer: regen, wind,... In combinatie met de modder was het dus een zware tocht voor m'n fiets en het schakelen ging op het einde nog maar moeizaam, perfect te begrijpen door al die modder.
Wat is nu aan te raden:
1) Kabels demonteren en binnenkabels gewoon schoonmaken
of
2) Alle bekabeling gewoon vervangen? Dit lijkt mij het beste.
Het was echter wel verschrikkelijk weer: regen, wind,... In combinatie met de modder was het dus een zware tocht voor m'n fiets en het schakelen ging op het einde nog maar moeizaam, perfect te begrijpen door al die modder.
Wat is nu aan te raden:
1) Kabels demonteren en binnenkabels gewoon schoonmaken
of
2) Alle bekabeling gewoon vervangen? Dit lijkt mij het beste.
Nulla tenaci invia est via!
Door modder?
Zit er modder Binnenin je kabels dan? Dus na schoonmaken nogsteeds niet willen schakelen?
Dan moet je ze gewoon vervangen en alle delen waar de binnenkabel uit de buitenkabel voorzien van krimpkous, is te krijgen in electrozaken.
Kies een maat die precies om je buitenkabel past, en dan gewoon je binnenkabels monteren.
Als je dan klaar bent met de aansteker of soldeerbout de kous voorzichtig verhitten zodat het om je buitenkabel klemt en afsluit op je binnenkabel.
Zo zit het tenminste op mijn crosser, nooit problemen!
Zit er modder Binnenin je kabels dan? Dus na schoonmaken nogsteeds niet willen schakelen?
Dan moet je ze gewoon vervangen en alle delen waar de binnenkabel uit de buitenkabel voorzien van krimpkous, is te krijgen in electrozaken.
Kies een maat die precies om je buitenkabel past, en dan gewoon je binnenkabels monteren.
Als je dan klaar bent met de aansteker of soldeerbout de kous voorzichtig verhitten zodat het om je buitenkabel klemt en afsluit op je binnenkabel.
Zo zit het tenminste op mijn crosser, nooit problemen!
mijn Flickr
jaapieo schreef:Door modder?
Zit er modder Binnenin je kabels dan? Dus na schoonmaken nogsteeds niet willen schakelen?
Dan moet je ze gewoon vervangen en alle delen waar de binnenkabel uit de buitenkabel voorzien van krimpkous, is te krijgen in electrozaken.
Kies een maat die precies om je buitenkabel past, en dan gewoon je binnenkabels monteren.
Als je dan klaar bent met de aansteker of soldeerbout de kous voorzichtig verhitten zodat het om je buitenkabel klemt en afsluit op je binnenkabel.
Zo zit het tenminste op mijn crosser, nooit problemen!
Zo dat klinkt nu eens als een goeie tip, dat ik daar zelf niet ben opgekomen:p. Niet dat ik problemen met de kabels heb, maar uit voorzorg ga ik het maar eens snel zo monteren op mijn crosser.
Thanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Gewoon ieder jaar nieuwe kabels monteren. Kost geen drol en het schakelt/remt weer perfect.
@Tomkolkman: thx voor plaatsen!
@Refie: yep is idd heavy vork en schokt als een malloot met remmen, maar zal wel in afstelling remmen of speling kopserie zitten? Suggesties voor lichte vork die bij het frame past? Ben helemaal nieuw in de crosserij dus zal me in eerdere pagina's wel eerst in gaan lezen. Eerste kennismaking vandaag was wel lekker:-)..
@LVGH : zijn idd brede RR, ging vandaag wel lekker na alle regen van afgelopen dagen. Denk er wel over een smaller setje bij te halen voor meer asfalt/bospad ritjes.
Grtz!
@Refie: yep is idd heavy vork en schokt als een malloot met remmen, maar zal wel in afstelling remmen of speling kopserie zitten? Suggesties voor lichte vork die bij het frame past? Ben helemaal nieuw in de crosserij dus zal me in eerdere pagina's wel eerst in gaan lezen. Eerste kennismaking vandaag was wel lekker:-)..
@LVGH : zijn idd brede RR, ging vandaag wel lekker na alle regen van afgelopen dagen. Denk er wel over een smaller setje bij te halen voor meer asfalt/bospad ritjes.
Grtz!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Bij hard remmen schokt een voorvork altijd (bij crosser). Als hij het ook al doet bij rustig remmen zou ik snel even je bal hoofd (laten) afstellen.
Ik rij met dezelfde vork en heb met froglegs nergens last van. Met de tekro oryx leek het af en toe wel een huppelend lammetje als ik moest remmen.
Ik was gisteren zo benieuwd hoe de nieuwe banden zouden aanvoelen (Grifo XS) dat ik ze erop had liggen tijdens de kruisbergtocht. Was ff niet zo'n succes gezien de bagger. Volgende keer in het natte bos toch maar weer de racing ralphs.
Ik was gisteren zo benieuwd hoe de nieuwe banden zouden aanvoelen (Grifo XS) dat ik ze erop had liggen tijdens de kruisbergtocht. Was ff niet zo'n succes gezien de bagger. Volgende keer in het natte bos toch maar weer de racing ralphs.
De voldoening duurt langer dan de pijn...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2865
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ruud< schreef:Vraagje, ben eigenlijk mede door het vele onderhoud gestopt met MTB'en. Is het onderhoud aan een Cyclocrosser nu hetzelfde als een MTB ?
Slijtage van draaiende delen is ongeveer hetzelfde. Alleen een cyclo heeft geen verende voorvork dus dat scheelt wel wat in kosten.