Haha, al die jaren dat ik in Noord-Italie en Zuid-Frankrijk fiets doe ik dat op 'projectjes' met maximale funfactor: Eerst op een Gazelle Tour de L'Avenir (gewoon 'n tripple opgezet), toen op de Batavus Professional, de laatste jaren op een Koga Miyata Roadspeed en nu dus met de Giant Superlite. De drie laatstgenoemde fietsen zijn dan wel allemaal minstens 25 jaar oud maar waren destijds wèl topfietsen (Roadspeed is qua frame 't zelfde als de Gents Racer). 't Enige wat ik verander zijn de remhoeven (DuraAce of Exage), remblokken (Koolstop), rvs remkabels binnen 't stuurlint en 't verzet (word toch een dagje ouder hè).Ernie C. schreef:
Leuk project, niet zozeer de fiets maar wel het lef wat jij toont door met deze fiets gewoon in de alpen te gaan fietsen.
Heb je het frame nog moeten spreiden voor de ombouw naar 9 speed?
Dat 't frame gespreid moest worden is duidelijk maar da's zo gepiept: Trapas eruit halen (zowiezo een goed idee om die goed te bekijken), bracketpot in de bankschroef en sjorren maar!
Ik geloof best dat een moderne fiets makkelijker fietst met die stuurverstellers enzo maar ik vind 99% van de nieuwe fietsen zo lelijk met die beschuitbussen als framebuizen en qua gewicht maakt 't niet zo heel veel uit: al mijn fietsen zitten onder de 10,5 kg totaal. Bovendien geloof ik niet in plastic fietsen en vind ik aluminium alleen geschikt om derailleurs en remhoeven van te maken
Tsja, een nieuwe Jaegher, Duell of Tommassini zou wel leuk zijn maar ik heb er gewoon geen € 3000+ voor over.