Retro / oudere fietsen
Nu je het zegt, schiet het mij weer wat te binnen, ik vroeg me al af waar dat pinnetje ook al weeer voor was, ik geloof dat het achter de crank moet zitten en dan voorkomt het dat de ketting tussen blad en crank kan vallen?
Het blad zit in ieder geval wel met de goede kant naar buiten gemonteerd, andersom verzinken de bladboutjes niet.
Het blad zit in ieder geval wel met de goede kant naar buiten gemonteerd, andersom verzinken de bladboutjes niet.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
Mooie fiets.
Veel meer kleur dan in de originele kleurstelling.
Echt leer is vaak wel te herstellen, maar ik ben geen deskundige. In het tv-programma Car SOS zijn een paar afleveringen met een leerdeskundige. Wellcht kun je daarmee wat inspiratie opdoen.
Veel meer kleur dan in de originele kleurstelling.
Echt leer is vaak wel te herstellen, maar ik ben geen deskundige. In het tv-programma Car SOS zijn een paar afleveringen met een leerdeskundige. Wellcht kun je daarmee wat inspiratie opdoen.
Zadel naar Corné Bouman sturen dan heb je hem voor een paar tientjes weer in hagelnieuw leer
https://www.facebook.com/groups/988252617952153/
https://www.facebook.com/groups/988252617952153/
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Nog even losmaken die hap en goed monteren, anders de Technopolietsie op je dak...thie schreef:Nu je het zegt, schiet het mij weer wat te binnen, ik vroeg me al af waar dat pinnetje ook al weeer voor was, ik geloof dat het achter de crank moet zitten en dan voorkomt het dat de ketting tussen blad en crank kan vallen?jansen2.0 schreef:Tandwielen niet goed gemonteerd, zie pinnetje
Het blad zit in ieder geval wel met de goede kant naar buiten gemonteerd, andersom verzinken de bladboutjes niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Mooi om te lezen dat er weer allerlei fietsen opduiken en winterprojectjes klaar zijn. Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen :
Binnenkort gaat deze fiets helemaal uit elkaar en komt de juiste, periodecorrecte, groep erop. Alleen nog een mooie stuurpen scoren, het stuur dat er hier eerst op zat heeft een nieuwe bestemming gevonden. Trouwens niet op de foto, een Chorus Contax headset.
Binnenkort gaat deze fiets helemaal uit elkaar en komt de juiste, periodecorrecte, groep erop. Alleen nog een mooie stuurpen scoren, het stuur dat er hier eerst op zat heeft een nieuwe bestemming gevonden. Trouwens niet op de foto, een Chorus Contax headset.
Kwijl................en het G1/G2 concept had van mij in een digitale variant mogen komen
Nee ik pak mijn Nikon DSLR wel even voor wat mooie voorjaarsfoto's!
Als eerste maar even de Concorde Ventana, 1993, full Campagnolo Chorus. Gekocht als projectfiets voor mijzelf met Dura Ace 7400 maar uiteindelijk toch maar het juiste stuur (3TTT Ergopower) erop gezet, vanaf nu is deze fiets te koop. Nog even een plaatje hoe het eruit zag toen ik 'm net gekocht had.
En dan eindelijk voor de lens verschenen, mijn Gazelle AA Special, full Dura Ace 7400 (op de zadelpen en de stuurpen na dan ). Het zoeken naar de busjes voor de kabeldoorvoer door de bovenbuis kostte wat moeite, en uiteindelijk wel behoorlijk wat centjes, maar dan heb je dus wel de juiste gevonden!
Als eerste maar even de Concorde Ventana, 1993, full Campagnolo Chorus. Gekocht als projectfiets voor mijzelf met Dura Ace 7400 maar uiteindelijk toch maar het juiste stuur (3TTT Ergopower) erop gezet, vanaf nu is deze fiets te koop. Nog even een plaatje hoe het eruit zag toen ik 'm net gekocht had.
En dan eindelijk voor de lens verschenen, mijn Gazelle AA Special, full Dura Ace 7400 (op de zadelpen en de stuurpen na dan ). Het zoeken naar de busjes voor de kabeldoorvoer door de bovenbuis kostte wat moeite, en uiteindelijk wel behoorlijk wat centjes, maar dan heb je dus wel de juiste gevonden!
Mooi om te zien.
Ik heb trouwens ook eens verder gezocht naar degene van wie mijn Gazelle AA Special geweest zou zijn, van de Babydump-Europolis ploeg, D. (Dennis) Heij. Ik kon toch duidelijk zijn naam lezen op het frame, ik kan alleen van deze ploeg helemaal niks vinden uit die tijd, zelfs geen teamfoto's. Ik zal hem zelf maar benaderen, misschien heeft hij nog plaatjes zoals zijn fiets er in die dagen uit zag. Dan kan die lelijke overgespoten bovenbuis ook weer in ere hersteld worden.
Mooi hoor, al die oude stalen frames.... Ik lees al een tijdje mee maar heb nu besloten om me toch maar te registreren.
Even kort voorstellen: Jan, woonachtig rondom Arnhem, en in bezit van een (vind ik) mooie Koga en een wat minder mooie , oude, Peugeot. Beide fietsen worden voor woon-werkverkeer gebruikt, of gewoon 'voor de lol'. Ik ben niet een echte racefietser wat dat betreft
Ik heb een vraagje over die peugeot: hij is wat roestig, en ik zou er graag een nieuw stuur (moustache?) op willen zetten en wellicht nog wat andere dingen (voorderailleur mag vernieuwd worden). Wellicht ooit uitbuigen tot 130 mm en dan met meer versnellingen spelen...?
Zou je zo'n oude fiets opknappen en verven, of zo laten? Het is niet echt top-of-the line spul (103 buis), maar het rijdt prima. Er is weinig mis mee, behalve dat het oud is.
Dat opknappen is ook echt voor de lol, als ik snel zou willen gaan pak ik die Koga wel.
Wat is de consensus? Zo laten, of strippen en verfen? En in welke kleur dan?
Ik ben eigenlijk wel benieuw naar jullie ideeën.
En ik zal binnenkort een fotootje plaatsen van deze oude Peug.
Bedankt voor het lezen,
Jan
Even kort voorstellen: Jan, woonachtig rondom Arnhem, en in bezit van een (vind ik) mooie Koga en een wat minder mooie , oude, Peugeot. Beide fietsen worden voor woon-werkverkeer gebruikt, of gewoon 'voor de lol'. Ik ben niet een echte racefietser wat dat betreft
Ik heb een vraagje over die peugeot: hij is wat roestig, en ik zou er graag een nieuw stuur (moustache?) op willen zetten en wellicht nog wat andere dingen (voorderailleur mag vernieuwd worden). Wellicht ooit uitbuigen tot 130 mm en dan met meer versnellingen spelen...?
Zou je zo'n oude fiets opknappen en verven, of zo laten? Het is niet echt top-of-the line spul (103 buis), maar het rijdt prima. Er is weinig mis mee, behalve dat het oud is.
Dat opknappen is ook echt voor de lol, als ik snel zou willen gaan pak ik die Koga wel.
Wat is de consensus? Zo laten, of strippen en verfen? En in welke kleur dan?
Ik ben eigenlijk wel benieuw naar jullie ideeën.
En ik zal binnenkort een fotootje plaatsen van deze oude Peug.
Bedankt voor het lezen,
Jan