Volgens mij alleen met mech DA toch?jerome2710 schreef: ↑11 aug 2017 11:05Canyon Aeroroad Disc?Stoffa schreef: ↑11 aug 2017 11:03 Is Giant nou het enige merk dat een fiets maakt met de combinatie:
- Aero frame
- Dura Ace Di2
- Schijfremmen
Zat helemaal weg te kwijlen bij die nieuwe Orbea Orca Aero, maar ik vind velgremmen gewoon echt achterhaald en mn volgende fiets moet en zal schijfremmen hebben.
Giant
- jerome2710
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 08 jun 2014 12:39
Ah klopt! Ik zag een zwarte Di2 groep, maar de nieuwe Ultegra-groep is natuurlijk ook zwart...Stoffa schreef: ↑11 aug 2017 11:16Volgens mij alleen met mech DA toch?jerome2710 schreef: ↑11 aug 2017 11:05Canyon Aeroroad Disc?Stoffa schreef: ↑11 aug 2017 11:03 Is Giant nou het enige merk dat een fiets maakt met de combinatie:
- Aero frame
- Dura Ace Di2
- Schijfremmen
Zat helemaal weg te kwijlen bij die nieuwe Orbea Orca Aero, maar ik vind velgremmen gewoon echt achterhaald en mn volgende fiets moet en zal schijfremmen hebben.
Wacht een paar maanden en je zult alle grote merken er mee zien. En dan heb je ook de Giant Propel in zo'n uitvoering, errrrrug mooi. Shimano kon dit voorjaar de R9170 groep (DA di2 en schijven) niet in zodanige volumes produceren/leveren dat de producenten er modellen van hebben gelanceerd. Om dan nee te moeten verkopen of idiote levertijden te moeten hanteren.
heb onlangs voor het eerst met di2 gereden en ik was niet 100% onder de indruk. Voorderailleur schakelt inderdaad veel beter (inclusief het automatisch trimmen) maar achteraan merk ik geen verschil.Lcsmet schreef: ↑11 aug 2017 09:17Ik zou de Advanced met Di 2 nemen en dan nog een lichte full carbon wielset erbij.mouse schreef: ↑10 aug 2017 14:37.............;;;
Giant TCR Advanced SL 2 2018 = mech. ultegra / full carbon vork / carbon wielset / 6,8kg = 3700euro
Giant TCR Advanced pro 0 2018 = mech DA / full carbon vork / carbon wielset / 6,9kg = 4700 euro
Giant TCR Advanced 0 2018 = DI2 ultegra / alu wielset / 7,7kg = 3000 euro
gewicht vind ik wel belangrijk...
Mogelijk een ander zadel, stuur en stuurpen en je houdt nog een beetje geld over, je schakelt electronisch en het gewicht zal dan ook niet zoveel zwaarder meer zijn dan de andere 2.
Lijkt me sterk dat je 7-800gram er af krijgt enkel met wielset, stuur en stuurpen.
Volgens mij zit een Defy in maat M (bovenbuislengte 545, balhoofd 165) het dichtste bij een Endurace in maat M (bovenbuislengte 547, balhoofd 159). De zitbuis van de Defy is wel aanzielijk korter dan bij de Canyon, maar die is m.i. niet zo van belang.
En ondertussen een DEFY M/L gekocht uit 2012. Ik zag dat er oogjes (netjes afgedicht met een rubber doppie) zitten voor spatborden. Nu vind ik op de UK site fenders voor Defy. Heeft iemand enig idee of die hier (NL) ook te krijgen zijn.
Ik heb nog een setje SKS liggen, maar dat is met de rubberen klemband. Aangezien ik deze voor winter/woonwerk wil gebruiken, lijkt me vaste spatborden net iets degelijker.
Op de giant zit nu een vrijwel ongebruikte shimano groep. Een 8 speed, loopt vrij soepel en cassette(SRAM) is recent vernieuwd, ook bladen voor zien er goed uit. Dus die ga ik eerst maar eens gebruiken. Ik heb nog een ultegra 10sp groep liggen. Kan ik die zonder meer op de huidige wielset/body gebruiken? (8->10speed).
Ik heb nog een setje SKS liggen, maar dat is met de rubberen klemband. Aangezien ik deze voor winter/woonwerk wil gebruiken, lijkt me vaste spatborden net iets degelijker.
Op de giant zit nu een vrijwel ongebruikte shimano groep. Een 8 speed, loopt vrij soepel en cassette(SRAM) is recent vernieuwd, ook bladen voor zien er goed uit. Dus die ga ik eerst maar eens gebruiken. Ik heb nog een ultegra 10sp groep liggen. Kan ik die zonder meer op de huidige wielset/body gebruiken? (8->10speed).