Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.
En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.
En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Evert Dehandsch schreef:Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.
En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.
Wat!? Misschien moet je iets minder gaan remmen. En bekabeling elke maand vervangen vind ik ook wel wat overdreven.
Ik vervang pas kabels zodra ze minder fijn werken of er wat slechter uitgaan zien.
mister_arby schreef:Evert Dehandsch schreef:Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.
En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.
Wat!? Misschien moet je iets minder gaan remmen. En bekabeling elke maand vervangen vind ik ook wel wat overdreven.
Ik vervang pas kabels zodra ze minder fijn werken of er wat slechter uitgaan zien.
dat vind ik ook te overdreven.
maar met die remblokjes heb je een punt.
naar 200 km op de ATB zijn ze al bijna op, terwijl ik niet eens veel rem
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
Gelukkig komen de schijfremmen er aan, er zijn al verschillende merken die schijfremmen bieden, ook trouwens op bestaande fietsen te verkrijgen.
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
MarZ schreef:Gelukkig komen de schijfremmen er aan, er zijn al verschillende merken die schijfremmen bieden, ook trouwens op bestaande fietsen te verkrijgen.
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......
ja maar nu nog voor cyclocrossers
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
MarZ schreef:Gelukkig komen de schijfremmen er aan, er zijn al verschillende merken die schijfremmen bieden, ook trouwens op bestaande fietsen te verkrijgen.
Nog redelijk prijzig, maar schijnt gewledig te werken.......
En als er iets snel slijt dan zijn 't wel de remblokken voor schijven met een natte zanderige ondergrond. Met 2 sets remblokken kan ik de 3 maanden op de crossfiets makkelijk redden. Kabels heb ik 2 jaar mee gereden, maar 't was wel beter geweest om die na een jaar gewoon te vervangen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
mister_arby schreef:Evert Dehandsch schreef:Enkel aan remblokken heb ik veel kosten, die dingen slijten! Op 65km(één MTB toertocht met 1100hoogtemeters) heb ik een gloednieuw setje er helemaal doorgedraaid.
En bekabeling, die vervang ik minstens één keer in de maand.
Wat!? Misschien moet je iets minder gaan remmen. En bekabeling elke maand vervangen vind ik ook wel wat overdreven.
Ik vervang pas kabels zodra ze minder fijn werken of er wat slechter uitgaan zien.
Al 3 weekends achter elkaar van die verschrikkelijke modderritten achter de rug gehad, dus dan is het zeker geen overbodige luxe! Vooral die van de achterderailleur doet het slecht...
Die remblokjes zijn nu ook eenmaal zo... Die dingen zijn in no-time helemaal weg!
Nulla tenaci invia est via!
Mmm, met m'n schijfremblokjes deed ik toch altijd wel lang op de MTB, zelf bij modderritten. Kwestie van goed inremmen. Grappig te lezen dat de blokjes van een velgrem dan wel snel slijten....
Al met al is de conclusie dat de draaiende onderdelen, en dan denk ik aan de cassette, ketting + kettingbladen het snelst slijten. Is te overkomen en (door mij met 2 linkerhanden...) prima zelf te vervangen.
Overigens dan de vraag, zelf een Cyclocrosser opbouwen, dien je dan specifiek een CX frame te hebben of voldoet een standaard raceframe (denk dan dat met name de rembevestiging anders is ????) ?
Al met al is de conclusie dat de draaiende onderdelen, en dan denk ik aan de cassette, ketting + kettingbladen het snelst slijten. Is te overkomen en (door mij met 2 linkerhanden...) prima zelf te vervangen.
Overigens dan de vraag, zelf een Cyclocrosser opbouwen, dien je dan specifiek een CX frame te hebben of voldoet een standaard raceframe (denk dan dat met name de rembevestiging anders is ????) ?