Vierkant rulesHanz Bé schreef:
Het betreft onderstaande crankset in zilveren uitvoering (50-40 met extra 34 binnenblad)
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p3070
En deze trapas
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s110p3233
Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid HC
What makes the boat go faster?
PsiesLivio Livius schreef:Vierkant rulesHanz Bé schreef:
Het betreft onderstaande crankset in zilveren uitvoering (50-40 met extra 34 binnenblad)
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s109p3070
En deze trapas
http://www.spacycles.co.uk/products.php ... 0s110p3233
Gisteravond begonnen om mijn nieuwe winterfietsje (Wilier La Triestina) op te tuigen met een 5800 groep en de FSA-gossammer van mijn Bianchi vervangen door een 6800-crank (en die meteen 39/50 gemaakt, benieuwd of dat nou wel of niet wil werken) . Productief avondje!
- Sweety2008
- Forum-lid
Hier in Venlo en omgeving gelukkig niet.TumTumTum schreef:Zomerbandjes? Bij mij ligt de sneeuw nog in de tuin. En de pekel op de fietspaden.
Ghost Nivolet 6LC
- robbebopper
- Forum-lid HC
Dan moet je toch maar eens goed kijken. Er ligt overal erg veel zout op de wegen. Ook in de omgeving waar jij fietst hoor. Sneeuw ligt er gelukkig niet, maar de banden worden bij mij in ieder geval wit van het zout.
Voorlopig heb ik daar geen "last" meer van. Ik ga over een uur naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn linkerknie. Dus voorlopig even rustig binnen zitten.
Om een beetje "on topic" te blijven: Ik laat iemand klussen aan mijn knie.
Voorlopig heb ik daar geen "last" meer van. Ik ga over een uur naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn linkerknie. Dus voorlopig even rustig binnen zitten.
- Sweety2008
- Forum-lid
Ja je had gelijk er lag wat van die witte prut op de weg. Maar ondanks dat weer lekker gefietst.robbebopper schreef:Dan moet je toch maar eens goed kijken. Er ligt overal erg veel zout op de wegen. Ook in de omgeving waar jij fietst hoor. Sneeuw ligt er gelukkig niet, maar de banden worden bij mij in ieder geval wit van het zout.
Sterkte nog met je knie hoop dat alles goed komt.
Ghost Nivolet 6LC
- Infinito GB
- Forum-lid
Vraag me altijd af wat het probleem is met een beetje pekel?
Als je terugkomt gewoon direct je fiets goed schoonmaken, en je merkt er verder niets van. Tuurlijk je ketting/ cassette en remblokken slijten, maar als je een winterfiets hebt slijt het ook, maar dan op een andere fiets. Hooguit een ander/ goedkoper wielsetje ivm hogere slijtage van remvlakken.
Uiteindelijk, hoeveel van de forumleden rijden langer dan 10 jaar op dezelfde fiets of met dezelfde groepset?
Als je terugkomt gewoon direct je fiets goed schoonmaken, en je merkt er verder niets van. Tuurlijk je ketting/ cassette en remblokken slijten, maar als je een winterfiets hebt slijt het ook, maar dan op een andere fiets. Hooguit een ander/ goedkoper wielsetje ivm hogere slijtage van remvlakken.
Uiteindelijk, hoeveel van de forumleden rijden langer dan 10 jaar op dezelfde fiets of met dezelfde groepset?
+1G.B. Lux Dream schreef:Vraag me altijd af wat het probleem is met een beetje pekel?
Geen enkele fiets is bang van wat pekel, sommige fietsers daarentegen...
Pekel is in principe heel erg schadelijk voor sommige delen, maar het kan alleen met water op je fiets komen en dan nogal verdund.
Ik heb deze winter mijn winterfiets niet opgebouwd en mijn 2e fiets gereden en merk eigenlijk niks van schade door pekel.
Wel goed schoongemaakt na natte ritten, maar dat deed ik ook met mijn winterfiets.
Het komt vooral aan op het onderhoud.
Ik heb deze winter mijn winterfiets niet opgebouwd en mijn 2e fiets gereden en merk eigenlijk niks van schade door pekel.
Wel goed schoongemaakt na natte ritten, maar dat deed ik ook met mijn winterfiets.
Het komt vooral aan op het onderhoud.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dit jaar doorgereden op de zomerfiets omdat ik het zonde vind om er niet op te rijden. Fiets is gebruikt in weer en wind, modder, pekel, natte sneeuw, enz.
Alleen andere wielen gestoken. Tuurlijk, na een nat ritje moet je de aandrijflijn even goed drogen maar that's all...
Zodra het structureel boven de 10 gr. komt steek ik een verse ketting en cassette....
Alleen andere wielen gestoken. Tuurlijk, na een nat ritje moet je de aandrijflijn even goed drogen maar that's all...
Zodra het structureel boven de 10 gr. komt steek ik een verse ketting en cassette....
- Wolfhound32
- Forum-lid
Joh... Lang uit de roulatie?robbebopper schreef:Dan moet je toch maar eens goed kijken. Er ligt overal erg veel zout op de wegen. Ook in de omgeving waar jij fietst hoor. Sneeuw ligt er gelukkig niet, maar de banden worden bij mij in ieder geval wit van het zout.