Nja, je meet toch meestal ook maar een paar schakels met zo'n tool? Als ze niet gelijk slijten dan is dat dus ook onbetrouwbaar.
Vandaag geklust aan de fiets
De beste methode (aldus zfc) is op meerdere plekken meten, de hoogste waarde die je vind gebruiken
Na het uitharden van de lijm het teststukje - met de overgebleven lijm - geprobeerd en dat leek goed vast te zitten. Dus de wedge om de zadelpen vast te zetten op maat gemaakt, zadelpen gemonteerd en vast gedraaid . . . . helaas, het is niet gelukt, nog voor het bereiken van de 3 Nm sprong de scheur al weer open, dus . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Dat wordt een nieuw Chinarello frame Orlok!Orlok schreef: ↑01 nov 2024 19:43Na het uitharden van de lijm het teststukje - met de overgebleven lijm - geprobeerd en dat leek goed vast te zitten. Dus de wedge om de zadelpen vast te zetten op maat gemaakt, zadelpen gemonteerd en vast gedraaid . . . . helaas, het is niet gelukt, nog voor het bereiken van de 3 Nm sprong de scheur al weer open, dus . . . .
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
40.000 km voor een chinarello is een lagere afschrijving geweest dan velen van ons hier realiseren
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Gewoon de zadelpen volledig in het frame verlijmen, dat lijkt me nog het veiligste.
Ik zou er overigens gewoon afscheid van nemen.
Ik zou er overigens gewoon afscheid van nemen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Vastlijmen in het frame lijkt mij geen goed plan omdat de batterij van de Di2 erin is gemonteerd.thestudent schreef: ↑02 nov 2024 12:01 Gewoon de zadelpen volledig in het frame verlijmen, dat lijkt me nog het veiligste.
Ik zou er overigens gewoon afscheid van nemen.
Maar als je ff doordenkt is dat inscheuren niets zo'n probleem, oké je kan dan de zadelpen niet 'voldoende' vast zetten en zal deze in het frame zakken. De zadelpen zit echter voldoende in het frame gemonteerd dus moet je zorgen dat de zadelpen niet in het frame kan zakken door erop een 'blokkering' te bouwen/monteren waardoor de zadelpen niet verder kan zakken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Niet verder laten zakken: Ik heb een Scott Foil frame mt S en daar heb ik een paar jaar geleden een zadelpen van een Addict RC ingestoken.
Die pen was 400mm lang en kon er niet ver genoeg in omdat het bovenste boutje van de bidonhouder in de weg zat...
Een stukje van de pen afgezaagd en toen ging het uiteraard wel.
Die pen kan dus niet meer zakken...
Heb gisteravond na Ajax-PSV een ander stuur, Syncros Creston IC van Aliexpress, op mijn Foil gezet.
Beide remleidingen afgekoppeld, parkertje erin, doorgevoerd door nieuwe stuur, nieuwe olijfjes en inserts in de leiding geschroefd, weer gekoppeld aan de shifters en het werkt als een tierelier zonder te ontluchten of bij te vullen.
Die pen was 400mm lang en kon er niet ver genoeg in omdat het bovenste boutje van de bidonhouder in de weg zat...
Een stukje van de pen afgezaagd en toen ging het uiteraard wel.
Die pen kan dus niet meer zakken...
Heb gisteravond na Ajax-PSV een ander stuur, Syncros Creston IC van Aliexpress, op mijn Foil gezet.
Beide remleidingen afgekoppeld, parkertje erin, doorgevoerd door nieuwe stuur, nieuwe olijfjes en inserts in de leiding geschroefd, weer gekoppeld aan de shifters en het werkt als een tierelier zonder te ontluchten of bij te vullen.
Dat is een goede oplossing, want dat brengt mij op een idee de zadelpenbuis zodanig op te vullen dat de zadelpen niet verder kan zakken, top.scottpch64 schreef: ↑03 nov 2024 07:13 Niet verder laten zakken: Ik heb een Scott Foil frame mt S en daar heb ik een paar jaar geleden een zadelpen van een Addict RC ingestoken.
Die pen was 400mm lang en kon er niet ver genoeg in omdat het bovenste boutje van de bidonhouder in de weg zat...
Een stukje van de pen afgezaagd en toen ging het uiteraard wel.
Die pen kan dus niet meer zakken...
Heb gisteravond na Ajax-PSV een ander stuur, Syncros Creston IC van Aliexpress, op mijn Foil gezet.
Beide remleidingen afgekoppeld, parkertje erin, doorgevoerd door nieuwe stuur, nieuwe olijfjes en inserts in de leiding geschroefd, weer gekoppeld aan de shifters en het werkt als een tierelier zonder te ontluchten of bij te vullen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless