Retro / oudere fietsen
Aandewiel junior runt overigens nog steeds het winkeltje in de Admiraal de Ruyter (hier om de hoek) maar bouwt al jaren geen frames meer.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Nog maar even gauw wat foto's van mijn laatste project, Vitus 979 MK2 met Shimano 600 Ultegra. Inmiddels verkocht, voor mij te klein (en ik was toch bang er iets te zwaar voor te zijn ...) Alle blanke aluminium delen (de lugs dus) netjes gepoetst met Mothers Mag & Aluminium Polish en op de decals na verder in keurige staat.
Verder spijtig nieuws over het al lang lopende project Gazelle AA 1976, totaal vergeten dat je héééél lang geleden een inbouwbreedte achter had van 120 mm (5 kransjes) en ik heb een prachtige groep klaar liggen voor een inbouwbreedte van 126 mm (6 kransjes). Inmiddels heb ik een ander frame op het oog, maar dat gaat nog wel even duren, eerst maar even genieten van een welverdiende vakantie!
Verder spijtig nieuws over het al lang lopende project Gazelle AA 1976, totaal vergeten dat je héééél lang geleden een inbouwbreedte achter had van 120 mm (5 kransjes) en ik heb een prachtige groep klaar liggen voor een inbouwbreedte van 126 mm (6 kransjes). Inmiddels heb ik een ander frame op het oog, maar dat gaat nog wel even duren, eerst maar even genieten van een welverdiende vakantie!
Mooi resultaat
Het is redelijk gemakkelijk te doen om je 120mm frame uit te buigen naar 126mm. Informatie hieromtrent is o.a. te vinden bij Sheldon (daar heet deze procedure 'cold setting') en Marten/m-gineering.
Of wil je dat frame origineel houden?
Het is redelijk gemakkelijk te doen om je 120mm frame uit te buigen naar 126mm. Informatie hieromtrent is o.a. te vinden bij Sheldon (daar heet deze procedure 'cold setting') en Marten/m-gineering.
Of wil je dat frame origineel houden?
Laatst gewijzigd door thie op 23 jul 2018 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
Of met 5 speed wielen gaan rijden. In veel gevallen is de naaf ook aan te passen met een kortere as en andere spacers.
Maar als het om verzamelen gaat is origineel altijd beter. Dat wordt dus zoeken naar een ander frame en een 5 speed groep .
Die Vitus is ook mooi geworden.
Maar als het om verzamelen gaat is origineel altijd beter. Dat wordt dus zoeken naar een ander frame en een 5 speed groep .
Die Vitus is ook mooi geworden.
Campagnolo Ultra Dork
Lol, (eigenlijk niet) ik heb dit weekend exact hetzelfde ontdekt. Heb een AA 1977 met hetzelfde probleem. 120 mm inbouw. Heb een as van 126mm (6v) maar het kleinste kransje van freewheel komt tegen het frame aan. Is hier een oplossing voor?
Previous name Jansen01
Gekregen voor een fles witte wijn: Een Koga Roadflyer uit 1983. Instapmodel uit de racefietslijn, maat 60. Alle onderdelen op de foto zijn nog origineel. De bovenbuis was erg beschadigd dus die heb ik overgespoten. Verder alleen gepoetst.
Bandjes, kabels, ketting en stuurlint en fietsen maar.
Bandjes, kabels, ketting en stuurlint en fietsen maar.