Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
MTB is een zomersport!!
Fraaie Trek, welk modeljaar is dit? Is al paar jaar oud toch?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
2020, voor mijn toepassing (rond Apeldoorn en Nederlandse MTB-routes) het beste gereedschap.daniel1975 schreef: ↑21 feb 2025 16:24 MTB is een zomersport!!
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die Top Fuels zijn top als allrounder idd.
Toen ik mijn Oiz TR kocht was het de Oiz of de Top Fuel, maar omdat Koers.cc snel kon leveren icm gunning aan Serge is het de Oiz geworden.
Toen ik mijn Oiz TR kocht was het de Oiz of de Top Fuel, maar omdat Koers.cc snel kon leveren icm gunning aan Serge is het de Oiz geworden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Voor het buitenland heb ik een Fuel EX staan (140/130mm). Deze is voor hier toch wel een stuk prettiger dan een hardtail (voor mij). De` HT is aan een vorkrevisie toe en die ga ik nu rustig zelf doen zonder tijdsdruk.daniel1975 schreef: ↑21 feb 2025 17:09 Die Top Fuels zijn top als allrounder idd.
Na 1 ritje kan ik nu ook wat zaken als plaats shifters en remgrepen tweaken, maar de basis is goed.
Niet zijken maar reiden !
Dit lijkt dus wel geholpen te hebben. Ze piepen enkel nog net voor ik tot stilstand kom. Ik heb de remblokjes ook even ingespoten met brakecleaner en dan even een aansteker ertegen. Dan heb je enkele seconden en vlam.koeroeur schreef: ↑01 feb 2025 16:41 Omdat de schijven op m'n Orbea jankten dat het niet meer mooi was - mensen 100 meter verder draaien zich meteen om als ik rem - even geprobeerd in de vaatwasser te steken op de warmste temperatuur.
Even getest en het lijkt beter alhoewel ze nog steeds serieus piepen.
Misschien ook eens m'n remblokken aanpakken.
Is toch 80 % minder dan voordien.
Had ik ook, piepende remmen. Vandaag eens even Koulenbergseweg van Walem naar Ransdaal afgedaald, iets slepende remmen. Goed en wel 11% naar beneden. Later nog eens de Midweg naar Voerendaal.koeroeur schreef: ↑21 feb 2025 17:44Dit lijkt dus wel geholpen te hebben. Ze piepen enkel nog net voor ik tot stilstand kom. Ik heb de remblokjes ook even ingespoten met brakecleaner en dan even een aansteker ertegen. Dan heb je enkele seconden en vlam.koeroeur schreef: ↑01 feb 2025 16:41 Omdat de schijven op m'n Orbea jankten dat het niet meer mooi was - mensen 100 meter verder draaien zich meteen om als ik rem - even geprobeerd in de vaatwasser te steken op de warmste temperatuur.
Remmen piepen niet meer.
Dogma F
Gisteravond begonnen aan groot onderhoud aan mijn Fog Cutter, in de overtuiging dat ik alle onderdelen en gereedschappen heb.
Helaas bleek ik niet de juiste bottombracket-tool te hebben. Gelukkig zit er zo'n dozenschuiver hier in de buurt (verstuurt vooral blauwe dozen
)die er wel een had liggen.
Kan ik vanavond weer verder
Helaas bleek ik niet de juiste bottombracket-tool te hebben. Gelukkig zit er zo'n dozenschuiver hier in de buurt (verstuurt vooral blauwe dozen

Kan ik vanavond weer verder

vrijwilliger Mountainbike Museum, Arnhem
Dat staat ook op de planning. Even naar de bergjes in Noord-Frankrijk. Maar wil dat echt dan bij droog wegdek.Ramon73 schreef: ↑21 feb 2025 20:01Had ik ook, piepende remmen. Vandaag eens even Koulenbergseweg van Walem naar Ransdaal afgedaald, iets slepende remmen. Goed en wel 11% naar beneden. Later nog eens de Midweg naar Voerendaal.koeroeur schreef: ↑21 feb 2025 17:44Dit lijkt dus wel geholpen te hebben. Ze piepen enkel nog net voor ik tot stilstand kom. Ik heb de remblokjes ook even ingespoten met brakecleaner en dan even een aansteker ertegen. Dan heb je enkele seconden en vlam.koeroeur schreef: ↑01 feb 2025 16:41 Omdat de schijven op m'n Orbea jankten dat het niet meer mooi was - mensen 100 meter verder draaien zich meteen om als ik rem - even geprobeerd in de vaatwasser te steken op de warmste temperatuur.
Remmen piepen niet meer.
Even een wielen swap gedaan voor de Canyon Grail2:
- DT-Swiss Gravel LN --> banden (Schwalbe G-One R 40mm)/cassette (Shimano R7100)/schijven (Shimano RT??) eraf, 76 tubeless-ventielen eruit
- DT-Swiss ER1600 (met de originele tubeless ventielen) <-- ontvangers van de bovengenoemde banden/casette/schijven, wel andere lockrings (extern)
- AliExpress CSC carbon wielen met Ratchet 54t (50mm hoog x 30mm breed) <-- Schwalbe G-One R 40mm, Shimano R8100 cassette, 76 tubeless ventielen erin
De DT-Swiss ER1600 worden de 'normale' wielen (maar dan wel wat lichter als de Gravel LN's), en de AliExpress wielen worden de 'mooi weer' Gravel wielen
- DT-Swiss Gravel LN --> banden (Schwalbe G-One R 40mm)/cassette (Shimano R7100)/schijven (Shimano RT??) eraf, 76 tubeless-ventielen eruit
- DT-Swiss ER1600 (met de originele tubeless ventielen) <-- ontvangers van de bovengenoemde banden/casette/schijven, wel andere lockrings (extern)
- AliExpress CSC carbon wielen met Ratchet 54t (50mm hoog x 30mm breed) <-- Schwalbe G-One R 40mm, Shimano R8100 cassette, 76 tubeless ventielen erin
De DT-Swiss ER1600 worden de 'normale' wielen (maar dan wel wat lichter als de Gravel LN's), en de AliExpress wielen worden de 'mooi weer' Gravel wielen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
Hallo volk,
Heeft iemand ervaring met HG roestoplosser om kleine spotjes roest te verwijderen van een stalen frame? Ik ben bang dat het ook de lak verprutst.
Heeft iemand ervaring met HG roestoplosser om kleine spotjes roest te verwijderen van een stalen frame? Ik ben bang dat het ook de lak verprutst.
Als er roest op een stalen frame zit zit er geen lak meer op hoor en is dus de lak al verprutst.aTechnisch schreef: ↑23 feb 2025 07:19 Hallo volk,

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless