Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Topic sluiten, om welke reden?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 okt 2024 11:30

Ja, als je 1 influencer toestaat omdat hij hier toevallig al langer zit, dan kan je die andere 29 die daarna komen ook niet gaan weigeren.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5056
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 okt 2024 11:32

Kornuit schreef: 11 okt 2024 11:14
Edwin schreef: 11 okt 2024 11:05 Ik kan me goed voorstellen dat dit voor koeroeur nu voelt als gestraft worden voor eerlijkheid. Ik ben ook wel benieuwd naar de mening van andere forumleden. koeroeur ging wel erg los met een enorm uitgebreide review met foto's en al. Maar hoe moeten we hier nu in de toekomst mee omgaan?
Mijn bescheiden mening:
-Wanneer mensen vragen wat een goed product is voor x toepassing dan is het iedereen vrij daar hun mening/ervaring te delen.

-Het gaat erover wanneer iemand volledig met foto's en eigen topic merken promotoot als een influencer om daar beter van te worden. Koeroeur krijgt gratis kleding en dat is gewoon betaling in natura. Als ik me wil laten bëinvloeden ga ik wel op instagram of andere socialmedia zitten.
Kan het niet beter verwoorden!

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4194
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 11 okt 2024 11:39

In hoeverre zijn de bijdrages/referenties van cycloworld dan binnen de normen? Enige vorm van commercie/reclame is daar geen uitzondering. Of valt dat binnen de Fiets-familie?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
koeroeur
Forum-lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar koeroeur 11 okt 2024 11:56

Ik merk dat bij het kopen en zoeken naar fietsen één zaak wel héél erg veel aangeprezen wordt.
Iets met een dierensoort in de naam ;) De grens is heel dun.

Dat het topic gesloten wordt, ga ik echt niet moeilijk over doen. Of ik het er nu mee eens ben of niet, doet er niet echt toe.
Maar ik vind het jammer dat er zonder één opmerking naar mij toe meteen een moderator verwittigd wordt.
Maar zo gaat het wel meer in het leven...
Laatst gewijzigd door koeroeur op 11 okt 2024 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2021 SUP X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2021 Orbea Orca

Parentini ambassadeur
Instagram: @koeroeur

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1518
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 11:58

pino schreef: 11 okt 2024 11:39 In hoeverre zijn de bijdrages/referenties van cycloworld dan binnen de normen? Enige vorm van commercie/reclame is daar geen uitzondering. Of valt dat binnen de Fiets-familie?
Ja, dat valt binnen de Fiets-familie. In ruil voor het modereren van dit drukke deel van het forum, mogen zij Cycloworld pluggen.
Afbeelding | Afbeelding

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 11 okt 2024 11:59

pino schreef: 11 okt 2024 11:39 In hoeverre zijn de bijdrages/referenties van cycloworld dan binnen de normen? Enige vorm van commercie/reclame is daar geen uitzondering. Of valt dat binnen de Fiets-familie?
https://www.fiets.nl/author/cycloworld/

Familie dus...

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 11 okt 2024 12:00

Edwin schreef: 11 okt 2024 11:58 Ja, dat valt binnen de Fiets-familie. In ruil voor het modereren van dit drukke deel van het forum, mogen zij Cycloworld pluggen.
Wie modereert er dan precies welk 'drukke deel' van het forum? Er waren toch geen moderatoren meer?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 okt 2024 12:12

Tussendoor schreef: 11 okt 2024 12:00
Edwin schreef: 11 okt 2024 11:58 Ja, dat valt binnen de Fiets-familie. In ruil voor het modereren van dit drukke deel van het forum, mogen zij Cycloworld pluggen.
Wie modereert er dan precies welk 'drukke deel' van het forum? Er waren toch geen moderatoren meer?
Ja idd bijzondere opmerking. Zoveel drukte zal het wel niet zijn Cyclos en Toertochten als ik het aantal topics zie wat wordt geopend en het aantal reacties.

Cycloworld valt wat mij betreft ook onder influencers.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 11 okt 2024 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1518
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 12:13

Het account Cycloworld heeft in de categorie Evenementen wat moderatierechten....laat ik het dan relatief druk noemen :lol:
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2024 12:31

Als Edwin toch opmerkingen van andere forumleden wil hebben. Ik ben het volkomen eens dat hij een topic gesloten heeft. Er zijn vaker artikelen langs gekomen waarvan ik dacht "waarom dit hier". Daarnaast begrijp ik niet waarom Cycloworld wel vrij hun gang kunnen gaan. "Wat moderatierechten" geeft mij het gevoel weg halen wat je niet aanstaat. Maar ik weet dat het wel erg kort door de bocht is.
Zomaar een vraag. Betaalt Strava ook?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1518
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 okt 2024 12:55

Nee, Strava betaalt niet. Hoezo? Omdat ik naar mijn Strava profiel link? Daar moet ik zelf voor betalen :lol:

We laten Cycloworld alleen de evenementencategorie beheren, ik heb nog nooit klachten gekregen over de manier waarop dat wordt gedaan. Weghalen wat ze niet aanstaat is niet kort door de bocht, het is 180 graden draaien en vervolgens spookrijden ;)
In ruil voor de ruimte die wij ze geven om Cycloworld te promoten, hebben wij toegang tot hun cyclokalender op onze eigen site. Daar halen wij weer pageviews uit op https://www.fiets.nl/cyclo-kalender/. Beetje onschuldige win-win volgens mij.
Afbeelding | Afbeelding

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 11 okt 2024 13:00

Dat van Cycloword.cc vind ik wel bijzonder. 20 berichten die allemaal(?) een link bevatten naar hun eigen site (i.p.v. rechtstreeks naar de genoemde cyclo zelf). Maar (gelukkig) sinds 1,5 jaar geen nieuwe posts.

En je zegt nooit klachten te hebben gehad over de moderatie. Ik ben dan echter wel benieuwd hoeveel en welke moderaties ze daar dan uitgevoerd hebben. Want openheid daarover zou ook wel handig zijn. Is dat ergens terug te vinden?

Win-win...

De win voor Fiets.nl snap ik: toegang tot die kalender
Win door Cycloworld.cc snap ik ook: meer expositie op de site van fiets.nl d.m.v. artikelen https://www.fiets.nl/author/cycloworld/

Welke win is er voor Cycloworld.cc te vinden in het modereren? "Vriendendienst"?Daar wordt het voor mij toch wat vreemd. Waarom dan niet een andere onderdeel modereren, waar geen 'belangenverstrengeling' op de loer ligt...

Plaats reactie