JOUW eerste racefiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn eerste fietsje was een Batavus Course, zelfde kleuren als onderstaande foto.
Afgemonteerd met (ik dacht) Shimano 300EX en loeizwaar
Als ik er zo aan terugdenk moet ik toch wel loeisterk zijn geweest, want moet er nu niet meer aan denken om met 42x26 de Alpe op te stoempen hahahahaha
Afgemonteerd met (ik dacht) Shimano 300EX en loeizwaar
Als ik er zo aan terugdenk moet ik toch wel loeisterk zijn geweest, want moet er nu niet meer aan denken om met 42x26 de Alpe op te stoempen hahahahaha
Less is bore
rob74 schreef:Mijn eerste fiets was een Giant speeder. Twee jaar later, tijdens mijn eerste Pyreneen reis, ben ik een afdaling gevallen en heb de frame in puin gereden. Ik heb er nog een foto van maar helaas niet digitaal. Daarna heb ik het frame vervangen door een Giant peleton en daar nog 4 jaar lol van gehad. Sinds die val reed ik altijd als een zak aardappelen naar beneden. Ik was bang voor alles in de afdaling. Het heeft ongeveer 5 jaar geduurd voordat ik goed kon dalen. Tegenwoordig ben ik een van de snelste bergaf. Na de giant peleton volgde nog een Giant TCR en nu rijd ik op een Stevens SCF.
Hmmz, wel heel toevallig, nagenoeg precies op dezelfde fietsen gereden, in dezelfde volgorde.......
Begonnen wat te fietsen op de Giant Speeder lite van mijn vader, heerlijk nog met buiscommandeurs. Alleen: 1 racefiets en 2 personen (vader en ik) wordt lastig om dan samen te fietsen. Voor mij daarna een (te grote) Giant peleton lite gekocht. Begon steeds wat meer te fietsen en vond het uiteindelijk dus wel tijd worden om te gaan kijken naar een wat beter fietsje. Voor een heel mooi prijsje daarna van iemand een Giant TCR over kunnen nemen. Paar jaar op gefietst (heb hem nog steeds als winterfiets) maar begin dit jaar besloten toch nog maar eens een nieuwe fiets te kopen. Is uiteindelijk een Stevens SCF geworden waar ik vanaf februari met volle tevredenheid mee rijd.
Maar dus exact alle 4 dezelfde fietsen bereden in dezelfde volgorde..... (ook wel de meest logische volgorde uiteraard) maar toch apart!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
-
- Forum-lid
GastheerG schreef:
Koersen ging goed en een paar maanden later kreeg ik een Jacques Anquetil.
M'n vader had contacten in die handel en had een klusje gedaan voor de importeur want wij konden zoiets echt niet kopen.
Zelfde frame als waar de BIC ploeg mee reed. Oranje met wit. Helaas is het BIC shirt er NOOIT gekomen en toch vind ik dat een van de mooiste truien die er ooit gemaakt zijn.
Mooi verhaal gastheer G maar wat voor merk was die fiets?
Ben nog een rookie in de wielerwereld, nooit van gehoord...!!
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Mijn eerste racefiets was een azuurblauwe Peugeot. Geen idee wat voor onderdelen er op zaten, het is al bijna 30 jaar geleden. Ik weet nog wel dat we met de hele familie naar Brasschaat waren gereden, want dat soort fietsen waren toen in Belgie een stuk goedkoper dan in Nederland.
-
- Forum-lid
flandria ong. 1971 met een MARS shirtje
remcojan schreef:Mijn eerste racefiets was een azuurblauwe Peugeot. Geen idee wat voor onderdelen er op zaten, het is al bijna 30 jaar geleden. Ik weet nog wel dat we met de hele familie naar Brasschaat waren gereden, want dat soort fietsen waren toen in Belgie een stuk goedkoper dan in Nederland.
Azuurblauwe Peugeot, toevallig ook met oranje decals? Ben jij soms ook op dezelfde Peugeot begonnen als Frigo en ik?
Timo 2.0 schreef:Frigo schreef:Na heel lang en veel zeuren kreeg ik op mijn 12e mijn eerste 'racefiets'. Een lichtblauwe Peugeot met spatborden en verlichting.
Lichtblauwe metallic lak en oranje decals? Die heb ik ook nog gehad rond 1980 maar met 26" wieltjes (ik ben van 1973), ook met spatborden, bagagedrager en verlichting maar zonder versnellingen en met een terugtraprem. maar er zat een racestuur op dus ik was al meer dan tevreden en reed rond in een piepklein Peugeot outfitje (geel wollen truitje met Peugeot blokmotief, zwart wollen koersbroekje en een wit Peugeot-petje) Maar achteraf noem ik het niet mijn eerste racefiets want dat was voor mij toch echt de Izoard met versnellingen en "echte" raceremmen (geen terugtrap).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Hoi ,
Mijn naam is Dick en ben van '58
Mijn eerste racefiets was een Raleigh 56 cm met toeclips (mijn goede maat is 51/52).
Overgenomen van een colega (om te kijken of ik fietsen wel leuk vond).
Ik werkte toen bij de PTT in Amsterdam en daar fietste veel colega's bij de "Toerclub Expres"
Daarna een 2e hands Koga en toen ben ik lid geworden bij WVA (Wieler Vereniging Amsterdam) bij de B amateurs .
Ronde van de Elandsgracgt te Amsterdam 90/91
[img=http://img200.imageshack.us/img200/3847 ... us0002.jpg]
By Rooie_Kater
Ik hielp toen een beetje mee met sleutelen bij Gino Cycles (toen sponsor WVA)
Ik was helemaal leip van de Colnago Master (dat klaverbladbuis) en heb toen een fiets laten bouwen met masterbuis (dat is ongeveer 18 a19 jaar terug) ongeveer de zelfde kleur laten spuiten als Chrisiewisie zijn van Tuyl uit de zelfde tijd .
Die fiets heb ik nog steeds (op zolder bewaard )
Mijn ex vrouw werd ook leip (we woonden toen 1 hoog in Amsterdam )en ik had 4 fietsen .
Ik had 2 wegfietsen 1 crossfiets en 1 atb .
Nu 2009 ben ik de zolder aan het opruimen En gooi alles op marktplaats .
Zo ook mijn fiets (met spanning zat ik te kijken )wat zou die opbrengen.
Toevalligerwijs kwam ik hier op het forum terecht en zag al dat oude staal en het bloed begon meteen weer te kriebelen.
Ik heb ook besloten om mijn oude fiets niet meer weg te doen (ga liever een keer met de staalrit mee)
Ik heb wel wat anders op de kop getikt (zie foto's) en nu wel de goede maat.
Dus begin aan een Raleigh project .
Groetjes Rooie
[img=http://img19.imageshack.us/img19/7056/img1190r.jpg]
By Rooie_Kater
geinig he
[img=http://img19.imageshack.us/img19/4048/img1191m.jpg]
By Rooie_Kater
Mijn naam is Dick en ben van '58
Mijn eerste racefiets was een Raleigh 56 cm met toeclips (mijn goede maat is 51/52).
Overgenomen van een colega (om te kijken of ik fietsen wel leuk vond).
Ik werkte toen bij de PTT in Amsterdam en daar fietste veel colega's bij de "Toerclub Expres"
Daarna een 2e hands Koga en toen ben ik lid geworden bij WVA (Wieler Vereniging Amsterdam) bij de B amateurs .
Ronde van de Elandsgracgt te Amsterdam 90/91
[img=http://img200.imageshack.us/img200/3847 ... us0002.jpg]
By Rooie_Kater
Ik hielp toen een beetje mee met sleutelen bij Gino Cycles (toen sponsor WVA)
Ik was helemaal leip van de Colnago Master (dat klaverbladbuis) en heb toen een fiets laten bouwen met masterbuis (dat is ongeveer 18 a19 jaar terug) ongeveer de zelfde kleur laten spuiten als Chrisiewisie zijn van Tuyl uit de zelfde tijd .
Die fiets heb ik nog steeds (op zolder bewaard )
Mijn ex vrouw werd ook leip (we woonden toen 1 hoog in Amsterdam )en ik had 4 fietsen .
Ik had 2 wegfietsen 1 crossfiets en 1 atb .
Nu 2009 ben ik de zolder aan het opruimen En gooi alles op marktplaats .
Zo ook mijn fiets (met spanning zat ik te kijken )wat zou die opbrengen.
Toevalligerwijs kwam ik hier op het forum terecht en zag al dat oude staal en het bloed begon meteen weer te kriebelen.
Ik heb ook besloten om mijn oude fiets niet meer weg te doen (ga liever een keer met de staalrit mee)
Ik heb wel wat anders op de kop getikt (zie foto's) en nu wel de goede maat.
Dus begin aan een Raleigh project .
Groetjes Rooie
[img=http://img19.imageshack.us/img19/7056/img1190r.jpg]
By Rooie_Kater
geinig he
[img=http://img19.imageshack.us/img19/4048/img1191m.jpg]
By Rooie_Kater
Deze heb ik in juni aangeschaft URL=http://img12.imageshack.us/i/mobiefotos009.jpg/][/URL]
Mijn eerste racefiets was eigenlijk een omgebouwde Batavus toerfiets met spatborden ed. Zelf helemaal opgeknapt en opgebouwd. De tweede was een rood witte batavus Champion, daarna een mat zwarte private label en nu een Koga Full Pro Scandium. (foto elders op het forum)
eigenwijs is ook wijs...
In 1979 kocht ik mijn eerste echte racefiets, deze blauwe Peugeot. Daarvoor had ik van mijn ouders een kinderracefiets gekregen, met spatborden en een bagagedrager maar wel met een echt racestuur. Het merk ben ik vergeten, ik weet alleen nog dat hij geel was. Na een jaar werd hij echter gestolen en zo kwam ik bij deze Peugeot uit. Hij heeft 6 tandjes achter, een Peugeot derailleur, CJB remmen (zegt me niks) en later heb ik er Shimano 500 EX remgrepen op laten zetten. De remkabels heeft de FM op mijn verzoek langs het stuur laten lopen. Blijkbaar had ik toen al onbewust een voorkeur voor Campa
[img=http://img43.imageshack.us/img43/2403/peugeotw.jpg]
Ik heb hier een jaar of 7 heerlijk op gefietst, voornamelijk fietsvakanties naar Belgie, Duitsland en Luxemburg mee gemaakt. Ik had daarvoor regelmatig een bagagedrager gemonteerd. Je vraagt je misschien af waar die bagagedrager dan voor nodig was, aangezien alles vast in dat kleine zadeltasje paste Die hutkoffers zullen toen wel in de mode zijn geweest.
Er is vast nog meer op die fiets aan te merken. Het zadel staat nogal laag en iets omhoog en dat plastic spatbordje is natuurlijk ook triest. Ik was echter zeer trots op deze fiets, en nog steeds.
Vervolgens heb ik 20 jaar niet meer op een racefiets gezeten maar wel al die tijd deze fiets op zolder laten staan. Naar aanleiding van dit topic heb ik hem toch maar weer eens naar beneden gehaald. De bandjes net opgepompt en hij rijdt nog steeds prima. De ketting is verroest en de banden zijn gaar waardoor ik er niet te ver op durf te fietsen maar het zou zo kunnen.
In 2006 heb ik van een vriend een Cannondale CAAD4 overgenomen, om te kijken of het fietsen (weer) wat voor me was. Dat was wel even wennen met het schakelen aan het stuur en de klikpedalen. Inmiddels ben ik helemaal verslaafd aan het racefietsen en heb vorig jaar een nieuwe Wilier Izoard gekocht. Van staal via aluminium naar carbon.
Dankzij dit topic staat die ouwe Peugeot toch weer even in de belangstelling. Als beloning krijgt hij straks een schoonmaakbeurt.
Zijn er toevallig nog meer forummers die op dit model gereden hebben? Weet iemand het type? Staat namelijk niets op het frame.
[img=http://img16.imageshack.us/img16/7145/peugeot2o.jpg]
[img=http://img43.imageshack.us/img43/2403/peugeotw.jpg]
Ik heb hier een jaar of 7 heerlijk op gefietst, voornamelijk fietsvakanties naar Belgie, Duitsland en Luxemburg mee gemaakt. Ik had daarvoor regelmatig een bagagedrager gemonteerd. Je vraagt je misschien af waar die bagagedrager dan voor nodig was, aangezien alles vast in dat kleine zadeltasje paste Die hutkoffers zullen toen wel in de mode zijn geweest.
Er is vast nog meer op die fiets aan te merken. Het zadel staat nogal laag en iets omhoog en dat plastic spatbordje is natuurlijk ook triest. Ik was echter zeer trots op deze fiets, en nog steeds.
Vervolgens heb ik 20 jaar niet meer op een racefiets gezeten maar wel al die tijd deze fiets op zolder laten staan. Naar aanleiding van dit topic heb ik hem toch maar weer eens naar beneden gehaald. De bandjes net opgepompt en hij rijdt nog steeds prima. De ketting is verroest en de banden zijn gaar waardoor ik er niet te ver op durf te fietsen maar het zou zo kunnen.
In 2006 heb ik van een vriend een Cannondale CAAD4 overgenomen, om te kijken of het fietsen (weer) wat voor me was. Dat was wel even wennen met het schakelen aan het stuur en de klikpedalen. Inmiddels ben ik helemaal verslaafd aan het racefietsen en heb vorig jaar een nieuwe Wilier Izoard gekocht. Van staal via aluminium naar carbon.
Dankzij dit topic staat die ouwe Peugeot toch weer even in de belangstelling. Als beloning krijgt hij straks een schoonmaakbeurt.
Zijn er toevallig nog meer forummers die op dit model gereden hebben? Weet iemand het type? Staat namelijk niets op het frame.
[img=http://img16.imageshack.us/img16/7145/peugeot2o.jpg]