timper schreef:Volledig akkoord, ik erger mij al lang aan die anti-Boonensfeer. Hij is zelf al veel minder spontaan door al die zever en dat is spijtig. Van mij mag iedereen winnen maar ik hoop voor Boonen dat hij er ook een wint, anders zal hij weer bakken kritiek krijgen. Hij kan niet elk jaar alle verwachtingen 100% inlossen!
Ik krijg de indruk dat een heel groot deel van wielerminnend Vlaanderen echt een beetje Boonen-moe is... alles wat zowat een beetje over koers gaat wordt haast aan Boonen gelinkt, alsof hij de standaard is. Praat 5 of 10 minuten met iemand op de bus over het feit dat je wielrennen doet, en gegarandeerd valt de naam Tom Boonen. Een beetje vermoeiend, temeer omdat ik Boonen nooit zo echt fenomenaal heb gevonden: een steengoed renner die een pak overwinningen binnenrijft, maar ook niet veel meer dan dat. Ik heb vanavond de kans gehad om een half uur face-to-face met Erik Zabel te praten in z'n hotellobby; daar keek ik nu al een hele dag naar uit, en eigenlijk sinds ik dit gisteren weet.
Als het Boonen ware geweest, dan was ik er anders heengegaan, en had ik totaal niet geweten wat ik die man te vertellen heb (voordeel is wel dat hijzélf een babbelwater is: het kwartiertje dat ik ooit naast hem trainde heeft hij zelf 80% volgepraat).
Dat is nu eenmaal m'n persoonlijke mening. En alle respect als mensen er anders over denken.
Trouwens is die Boonen-vermoeidheid er veel minder tot bijna niet bij mensen die slechts heel sporadisch met wielrennen in aanraking komen, zoals de vele duizenden in Vlaanderen die vandaag eenmalig dit jaar langs het parcours van een koers staan kijken: daar had je 't weer... vooral Boonen, Boonen, Boonen...
Goed, Zabel zei dat hij van iemand een kwak kreeg, wellicht van Boonen, en uit zijn pedaal schoot, zich nauwelijks nog kon rechthouden... maar dan toch nog met veel moeite vooraan geraakte, maar weliswaar "volledig à block" (hij maakte er meermaals het bekende gebaar met de duim onder de kin bij). Jammer, anders was het wel een mooie aankomst voor hem.
De Nederlanders wou ik toch deze foto die ik van Thomas Dekker maakte in de vooravond niet onthouden: