Spietpiet's bike
Mooie fiets hoor, ziet er strak uit.
Het zou mooier zijn als je de fietscomputer op je stuurpen monteert ipv op het stuur, dan blijft het wat strakker uitzien.
Het zou mooier zijn als je de fietscomputer op je stuurpen monteert ipv op het stuur, dan blijft het wat strakker uitzien.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 Januari 2007
Het zou mooier zijn als je de fietscomputer op je stuurpen monteert ipv op het stuur, dan blijft het wat strakker uitzien.
Ben ik volledig met je eens, maar deze had ik nog liggen en kan enkel op deze wijze gemonteerd worden.
In de toekomst misschien eens een HAC 5, heb ik nog op m'n verlanglijstje staan maar voorlopig kan dit wel.
Geldboompje is onderhand kaal geplukt.
Het zou mooier zijn als je de fietscomputer op je stuurpen monteert ipv op het stuur, dan blijft het wat strakker uitzien.
Ben ik volledig met je eens, maar deze had ik nog liggen en kan enkel op deze wijze gemonteerd worden.
In de toekomst misschien eens een HAC 5, heb ik nog op m'n verlanglijstje staan maar voorlopig kan dit wel.
Geldboompje is onderhand kaal geplukt.
Na lang wachten eindelijk m'n XTR derailleurs binnen.
Tevens besloten om de KCNC 12-27 cassette te monteren, mooi licht met 140 gram. Ben wel benieuwd hoe lang deze meegaat op de MTB, ik had hem aangeschaft voor de racefiets.
Ga hem wel met 3 kettingen wisselend rijden.
Combinatie XTR derr. en XT shifters schakelt echt veel beter dan de combinatie XT derr. en LX shifters op mn Cube.
Bike weegt nu fietsklaar 9.36 kg.
In de toekomst komen er misschien nog Eggbeaters SL en een setje smalle lichte banden zoals de Fast Fred 2.0 of de Conti Speed King Supersonic 2.1.
Ook denk ik na over een iets zwaardere extra wielsetje voor de combinatie RR en NN en dan de nieuwe set banden op huidige licht wielset.
Inmiddels ruim 300 km met de fiets gereden en ben er uitermate content mee. Ben ook nog een keer op m'n Cube LTD4 weggeweest en dan merk je echt het verschil.
Tevens besloten om de KCNC 12-27 cassette te monteren, mooi licht met 140 gram. Ben wel benieuwd hoe lang deze meegaat op de MTB, ik had hem aangeschaft voor de racefiets.
Ga hem wel met 3 kettingen wisselend rijden.
Combinatie XTR derr. en XT shifters schakelt echt veel beter dan de combinatie XT derr. en LX shifters op mn Cube.
Bike weegt nu fietsklaar 9.36 kg.
In de toekomst komen er misschien nog Eggbeaters SL en een setje smalle lichte banden zoals de Fast Fred 2.0 of de Conti Speed King Supersonic 2.1.
Ook denk ik na over een iets zwaardere extra wielsetje voor de combinatie RR en NN en dan de nieuwe set banden op huidige licht wielset.
Inmiddels ruim 300 km met de fiets gereden en ben er uitermate content mee. Ben ook nog een keer op m'n Cube LTD4 weggeweest en dan merk je echt het verschil.
Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 16 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 16 Februari 2007
Is dat zwarte tape rond je liggende achtervork?
Klopt, is gewoon zwarte isolatie tape met een oude binnenband eronder als chainstay protector.
De verhoging ter hoogte van het grote kettingblad is een stuk aluminium wat ik uit de bodem van een bierblikje geknipt heb.
Dit is om schade aan de achterbrug te voorkomen als de ketting een keer vastslaat tgv van bv een verkeerde schakelactie.
Dit past heel mooi in die ronding en de bodem van zo'n blikje is ook nog relatief dik. Kan uit ervaring melden dat deze bescherming uitermate effectief is.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 16 Februari 2007
Is dat zwarte tape rond je liggende achtervork?
Klopt, is gewoon zwarte isolatie tape met een oude binnenband eronder als chainstay protector.
De verhoging ter hoogte van het grote kettingblad is een stuk aluminium wat ik uit de bodem van een bierblikje geknipt heb.
Dit is om schade aan de achterbrug te voorkomen als de ketting een keer vastslaat tgv van bv een verkeerde schakelactie.
Dit past heel mooi in die ronding en de bodem van zo'n blikje is ook nog relatief dik. Kan uit ervaring melden dat deze bescherming uitermate effectief is.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 16 Februari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 16 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 16 Februari 2007
Is dat zwarte tape rond je liggende achtervork?
Klopt, is gewoon zwarte isolatie tape met een oude binnenband eronder als chainstay protector.De verhoging ter hoogte van het grote kettingblad is een stuk aluminium wat ik uit de bodem van een bierblikje geknipt heb.Dit is om schade aan de achterbrug te voorkomen als de ketting een keer vastslaat tgv van bv een verkeerde schakelactie.Dit past heel mooi in die ronding en de bodem van zo'n blikje is ook nog relatief dik. Kan uit ervaring melden dat deze bescherming uitermate effectief is.
Goeie tip, thanks.
Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 16 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 16 Februari 2007
Is dat zwarte tape rond je liggende achtervork?
Klopt, is gewoon zwarte isolatie tape met een oude binnenband eronder als chainstay protector.De verhoging ter hoogte van het grote kettingblad is een stuk aluminium wat ik uit de bodem van een bierblikje geknipt heb.Dit is om schade aan de achterbrug te voorkomen als de ketting een keer vastslaat tgv van bv een verkeerde schakelactie.Dit past heel mooi in die ronding en de bodem van zo'n blikje is ook nog relatief dik. Kan uit ervaring melden dat deze bescherming uitermate effectief is.
Goeie tip, thanks.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
dat de boel een keer vastslaat is zeker met die xt voorbladen.
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 18 Februari 2007
dat de boel een keer vastslaat is zeker met die xt voorbladen.
Ach, met FSA bladen had ik er meer last van.
Tot nu toe na ruim 1600 km onder zware omstandigheden ben ik uitermate tevreden over het XT crankstel.
dat de boel een keer vastslaat is zeker met die xt voorbladen.
Ach, met FSA bladen had ik er meer last van.
Tot nu toe na ruim 1600 km onder zware omstandigheden ben ik uitermate tevreden over het XT crankstel.
Quote: Origineel geplaatst door spietpiet op 18 Februari 2007
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 18 Februari 2007
dat de boel een keer vastslaat is zeker met die xt voorbladen.
Ach, met FSA bladen had ik er meer last van.
Tot nu toe na ruim 1600 km onder zware omstandigheden ben ik uitermate tevreden over het XT crankstel.
Dan heb je geluk, mijn XT trapstel sloeg om de haverklap vast totdat ik er van ellende maar een hele XTR groep op geschroeft heb, al is die nog niet getest.
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 18 Februari 2007
dat de boel een keer vastslaat is zeker met die xt voorbladen.
Ach, met FSA bladen had ik er meer last van.
Tot nu toe na ruim 1600 km onder zware omstandigheden ben ik uitermate tevreden over het XT crankstel.
Dan heb je geluk, mijn XT trapstel sloeg om de haverklap vast totdat ik er van ellende maar een hele XTR groep op geschroeft heb, al is die nog niet getest.
Science of Performance!
Lekkere fiets. Ik had graag mijn fiets ook onder de 10 kg gehad maar als ik dit zie zakt de moed in men schoenen. Mijn kader is nogal aan de zware kant met zijn 1450 gram.
omdat ik men bericht niet kan aanpassen, hier nog een vraagje.
Beschadigen de snelspenners de lak niet van de vork?
Beschadigen de snelspenners de lak niet van de vork?
Quote: Origineel geplaatst door ridley86 op 21 Februari 2007
Lekkere fiets. Ik had graag mijn fiets ook onder de 10 kg gehad maar als ik dit zie zakt de moed in men schoenen. Mijn kader is nogal aan de zware kant met zijn 1450 gram.
Mijn frame weegt een kleine 1650-1700 gram. Totaalgewicht +/- 8,4 kg. Wel met een vaste vork, maar het is te doen hoor!
Lekkere fiets. Ik had graag mijn fiets ook onder de 10 kg gehad maar als ik dit zie zakt de moed in men schoenen. Mijn kader is nogal aan de zware kant met zijn 1450 gram.
Mijn frame weegt een kleine 1650-1700 gram. Totaalgewicht +/- 8,4 kg. Wel met een vaste vork, maar het is te doen hoor!
Science of Performance!