Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2006 18:28

Je hebt echt geen idee hoeveel frames er gewoon door midden worden getrapt he? Ook bij de amateurs worden er brackets onder frames weggetrapd door grote jongens. Beweren dat er geen frames breken is klinkklare onzin van Ridley
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 18:33

Quoten: Origineel geplaatst door zombie op 16 Februari 2006

ik zal morgen eens het artikel scannen


Zou heel fijn zijn als je dat wil doen, Zombie !!
Ik ben niet zo'n fan van Fiets, maar eigenlijk wel knap dat ze ook dit soort artikels durven schrijven. Niet? (tenzij ik hier toch een andere indruk over krijg na het lezen van het hele artikel)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 18:54

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Februari 2006
Je hebt echt geen idee hoeveel frames er gewoon door midden worden getrapt he? Ook bij de amateurs worden er brackets onder frames weggetrapd door grote jongens. Beweren dat er geen frames breken is klinkklare onzin van Ridley


dat beweren ze ook niet. Maar los daarvan heb ik nog nooit een coureur tijdens het fietsen zijn fiets (eender welk merk) zien breken. Waarschijnlijk wel dat ze voor of na een wedstrijd constateren dat er scheuren of andere problemen zijn met hun fiets (eender welk merk) maar daadwerkelijk een fiets zomaar zien breken??? zou graag een video fragment van willen zien.
RIDLEY the speed weapon

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 18:57

de enigste die vorig seizoen zichtbaar wel eens problemen had met zijn fiets was Boonen denk ik.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2006 19:16

Je ziet het ook niet als er iets breekt. Vaak kan je nog gewoon door rijden, en anders wissel je gewoon van fiets. Dat zal bijna nooit gefilmd worden. Toen Erik Dekker vorig jaar in het voorjaar in rittenkoers in frankrijk voor de laatste klim "lek" rijdt had ie een gescheurde carbon shimano velg (was prototype).
Bij semi prof ploegen sneuvelen er echt wel een aantal frames in een seizoen buiten de valpartijen om. Bij mijn vereniging waar geen eens Elite's rijden sneuvelden er al 5 frames op een vrije kleine groep renners het afgelopen seizoen. (dat waren er wel erg veel). Je hoeft echt niet Boonen te heten om een frame te laten scheuren, mijn balhoofdbuis op mtb scheurde af terwijl ik 63 kg weeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 19:27

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Februari 2006
Je ziet het ook niet als er iets breekt. Vaak kan je nog gewoon door rijden, en anders wissel je gewoon van fiets. Dat zal bijna nooit gefilmd worden. Toen Erik Dekker vorig jaar in het voorjaar in rittenkoers in frankrijk voor de laatste klim "lek" rijdt had ie een gescheurde carbon shimano velg (was prototype).Bij semi prof ploegen sneuvelen er echt wel een aantal frames in een seizoen buiten de valpartijen om. Bij mijn vereniging waar geen eens Elite's rijden sneuvelden er al 5 frames op een vrije kleine groep renners het afgelopen seizoen. (dat waren er wel erg veel). Je hoeft echt niet Boonen te heten om een frame te laten scheuren, mijn balhoofdbuis op mtb scheurde af terwijl ik 63 kg weeg.
dus kunnen we concluderen dat ieder fietsmerk of onderdelenmerk wel eens problemen heeft en dus niet alleen ridley.en dat als er problemen zijn ze meestal niet onoverkomelijk zijn en dus relatief eenvoudig opgelost kunnen worden.
RIDLEY the speed weapon

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 16 feb 2006 19:33

ok het was vooral op armstrong(ofzoiets)dat ik het had
il magnifico

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 19:40

wat me trouwens veel kwalijker lijkt is het feit dat profploegen een nieuw fietsontwerp(cristallo) afwijzen als niet goed berijdbaar. Dit lijkt mij erger dan dat je wat productieproblemen gehad hebt. Want die kun je oplossen. Het probleem dat colnago nu heeft lijkt me niet echt plezant want hoe los je dat nu op???

Ik vind trouwens dat de reacties op de colnagoproblemen lang wegblijven.
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 19:51

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

wat me trouwens veel kwalijker lijkt is het feit dat profploegen een nieuw fietsontwerp(cristallo) afwijzen als niet goed berijdbaar. Dit lijkt mij erger dan dat je wat productieproblemen gehad hebt. Want die kun je oplossen. Het probleem dat colnago nu heeft lijkt me niet echt plezant want hoe los je dat nu op???Ik vind trouwens dat de reacties op de colnagoproblemen lang wegblijven.


Ik heb het gezegd: start er een topic over!!
Die Cristallo is niet afgewezen als "niet goed berijdbaar"; het bericht op Fiets is dan ook héééél onnauwkeurig (en al eens aangepast trouwens). De Cristallo is eigenlijk nooit voor koersgebruik bestemd geweest en ik zei sinds het begin dat veel profs naar andere types Colnago zouden uitkijken; Colnago heeft om publicitaire redenen er wel bepaalde renners op gezet... wat me niet slim leek. Maar goed, start er een topic over!
 
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 16 Februari 2006

ok het was vooral op armstrong(ofzoiets)dat ik het had


Brave jongen, Armstrong heb ik op dit forum, en al zeker niet in deze topic, nog niet tegengekomen. Ik weet niet hoe je hem dan kunt muilkorven.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 19:56

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006wat me trouwens veel kwalijker lijkt is het feit dat profploegen een nieuw fietsontwerp(cristallo) afwijzen als niet goed berijdbaar. Dit lijkt mij erger dan dat je wat productieproblemen gehad hebt. Want die kun je oplossen. Het probleem dat colnago nu heeft lijkt me niet echt plezant want hoe los je dat nu op???

Ik vind trouwens dat de reacties op de colnagoproblemen lang wegblijven. Ik heb het gezegd: start er een topic over!!Die Cristallo is niet afgewezen als "niet goed berijdbaar"; het bericht op Fiets is dan ook héééél onnauwkeurig (en al eens aangepast trouwens). De Cristallo is eigenlijk nooit voor koersgebruik bestemd geweest en ik zei sinds het begin dat veel profs naar andere types Colnago zouden uitkijken; Colnago heeft om publicitaire redenen er wel bepaalde renners op gezet... wat me niet slim leek. Maar goed, start er een topic over! Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 16 Februari 2006 ok het was vooral op armstrong(ofzoiets)dat ik het had
Brave jongen, Armstrong heb ik op dit forum, en al zeker niet in deze topic, nog niet tegengekomen. Ik weet niet hoe je hem dan kunt muilkorven.

Wat is dan het aangepaste bericht?

en colnago, dat een koersfiets maakt dat niet geschikt is om te koersen??? KOm man, dat geloof je zelf tochh niet.

Ik ga inderdaad maar een topic starten geloof ik, want die gaat nog intressanter worden dan de ridley topics
RIDLEY the speed weapon

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 16 feb 2006 20:01

Ridley verdedigt zijn zaak, en is dus duidelijk subjectief.
Zijn de grote kriticasters hier op dit forum wél volkomen objectief?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 20:01

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

dat beweren ze ook niet. Maar los daarvan heb ik nog nooit een coureur tijdens het fietsen zijn fiets (eender welk merk) zien breken. Waarschijnlijk wel dat ze voor of na een wedstrijd constateren dat er scheuren of andere problemen zijn met hun fiets (eender welk merk) maar daadwerkelijk een fiets zomaar zien breken??? zou graag een video fragment van willen zien.


Lol. Ken jij überhaupt iets van fietsen? Framebreuken en -scheuren gebeuren -op schaarse uitzonderingen na- niet zomaar "knak" in wedstrijd zodat je plots met je kont op het asfalt ligt... man man, dàt zou pas erg zijn.En natuurlijk heeft elk merk wel 'ns iets, maar ik kan je zeggen dat ik dit uit eigen ervaring bij Ridley onevenredig veel problemen vind!
 
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

de enigste die vorig seizoen zichtbaar wel eens problemen had met zijn fiets was Boonen denk ik.


Ik heb de indruk dat jij ook maar praat over "wat je hoort zeggen", en dan nog selectief voor bepaalde problemen je oren/ogen sluit. Leg mij eens uit: "Boonen zichtbaar problemen met zijn fiets?" ??
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie