Limburg Mooiste 2 Juni 2012
-
- Forum-lid HC
Hmm, iets te laat gestart (10:10u) en ja hoor dit was echt LImburgs drukste. Op zich vind ik het leuk om met meer mensen te rijden maar dit was me toch echt teveel.
30 minuten stil en stapvoets gelopen bij de start voordat ik bij Bochholtz kon gaan fietsen, nou ja fietsen... in een treintje van duizenden mensen. In Gulpen dat was helemaal erg en in Simpelveld stond alles stil vanwege een ongeval/ambulance. Begrijpelijk natuurlijk maar dat ze eerst duizenden fietsers 2 straten laten vollopen voordat ze die (100 meter maar) omleiden vind ik niet best.
De laatste 10 was het trouwens weer een groot lint waar geen doorkomen aan was. Parcours was voor een tocht met de titel zwaar wel erg makkelijk.
Heeft iemand trouwens de video's en/of foto's aan de gang gekregen? Video vind ik wel maar doet niets bij mij en de foto's blijven bij elk tijdstip op pagina 1 staatn.
30 minuten stil en stapvoets gelopen bij de start voordat ik bij Bochholtz kon gaan fietsen, nou ja fietsen... in een treintje van duizenden mensen. In Gulpen dat was helemaal erg en in Simpelveld stond alles stil vanwege een ongeval/ambulance. Begrijpelijk natuurlijk maar dat ze eerst duizenden fietsers 2 straten laten vollopen voordat ze die (100 meter maar) omleiden vind ik niet best.
De laatste 10 was het trouwens weer een groot lint waar geen doorkomen aan was. Parcours was voor een tocht met de titel zwaar wel erg makkelijk.
Heeft iemand trouwens de video's en/of foto's aan de gang gekregen? Video vind ik wel maar doet niets bij mij en de foto's blijven bij elk tijdstip op pagina 1 staatn.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)
De foto's nu wel maar de video's nog niet nee.ericpeters schreef:Hmm, iets te laat gestart (10:10u) en ja hoor dit was echt LImburgs drukste. Op zich vind ik het leuk om met meer mensen te rijden maar dit was me toch echt teveel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wij stonden stil waar het knikje naar beneden begon. Gelukkig was er een erg duidelijke motard die snel aan de slag ging om info te krijgen en de boel is gaan regelen. Die man deed echt goed en snel zijn werk!ericpeters schreef: in Simpelveld stond alles stil vanwege een ongeval/ambulance. Begrijpelijk natuurlijk maar dat ze eerst duizenden fietsers 2 straten laten vollopen voordat ze die (100 meter maar) omleiden vind ik niet best..
Hij had alleen vd organisatie gehoord dat er niemand meer naar beneden mocht. Waarom ze dan idd niet die straat gewoon vooraan dichtgooiden was voor mij ook een raadsel.
Lijkt wel alsof de organisatie vindt dat die files er gewoon bij horen.
Less is bore
Wel een paar positieve punten in een tijd waarin het toerfietsen onder druk staat.. Ik heb weinig asociaal gedrag gezien. Geen groepen die dachten dat ze met een ploegentijdrit in de tour bezig waren. Het beleid (?) om bij de bevoorradingen de boel aan te reiken en niks in een verpakking mee te geven (behalve bananen). Dit is enerzijds wat kinderachtig maar wel hard nodig want het scheelt een hoop rotzooi onderweg. De verzorgingspunten met aankleding op de pleinen in de plaatsen. De terrassen zaten vol met mensen die er blijkbaar een leuke tijd hadden met het bekijken van die grote groep fietsers.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Huh?? Niks in een verpakking? Ik heb meerdere fruitrepen gehad en een Snelle Jelle. Netjes in de verpakking, kon ik zo in shirt stoppen.
Bevoorrading was idd verder goed geregeld en ruim voldoende tappunten voor je bidons. Weinig aso-gedrag was ons ook opgevallen, maar dat zou kunnen omdat wij de 100-licht en 106-zwaar hebben gereden (samen groen 200). Denk dat je daar toch ander publiek tegenkomt dan op de 150km (traditioneel de drukste en mooiste variant).
Bevoorrading was idd verder goed geregeld en ruim voldoende tappunten voor je bidons. Weinig aso-gedrag was ons ook opgevallen, maar dat zou kunnen omdat wij de 100-licht en 106-zwaar hebben gereden (samen groen 200). Denk dat je daar toch ander publiek tegenkomt dan op de 150km (traditioneel de drukste en mooiste variant).
Less is bore
De snelle jelle's zaten inderdaad nog in hun jasje. De fruitrepen die ik onderweg kreeg waren al ontdaan van hun verpakking en zo'n vies gel ding was ook al opengemaakt zodat bewaren voor onderweg (en verpakking dan evt weggooien) geen optie meer was.daniel1975 schreef:Huh?? Niks in een verpakking? Ik heb meerdere fruitrepen gehad en een Snelle Jelle. Netjes in de verpakking, kon ik zo in shirt stoppen.
-
- Forum-lid
Heb voor de derde keer de 250 oranje gereden. Wederom perfect verzorgd: leuke route, prima verzorging onderweg en een gezellig feestje na afloop (inclusief massage). Vandaag meer pijn in mijn kop dan aan de benen........
Omdat we om klokslag 6 uur zijn vertrokken hebben we nergens drukte gehad. Het leek inderdaad op sommige stukken wel alsof je alleen onderweg was. Alleen in Gulpen was het de tweede keer 's middags even druk om bij de stempelpost te komen. Die hebben we maar vermeden.
Ik vond het wel grappig dat je door het centrum van Heerlen reed, stond er eindelijk eens publiek langs de kant
En ik denk dat de plaatselijke horeca ook wel tevreden zal zijn geweest!
Volgend jaar ben ik er weer bij!
Omdat we om klokslag 6 uur zijn vertrokken hebben we nergens drukte gehad. Het leek inderdaad op sommige stukken wel alsof je alleen onderweg was. Alleen in Gulpen was het de tweede keer 's middags even druk om bij de stempelpost te komen. Die hebben we maar vermeden.
Ik vond het wel grappig dat je door het centrum van Heerlen reed, stond er eindelijk eens publiek langs de kant
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Volgend jaar ben ik er weer bij!
Michiel
Gisteren voor de vijfde keer achtereenvolgens de 150km gereden. In tegenstelling tot andere jaren maar eens lekker laat gestart; =/- 10.45. Werkelijk totaal geen last van drukte gehad. Waar ik de vorige jaren inderdaad de titel "Limburgs Drukste" goed kon bevestigen had ik gisteren het idee dat ik me op het parcours van "Limburgs Rustigste" begaf. Op de stopplek in Gulpen heel even druk, maar verder echt overal goed door kunnen fietsen.
Ik had het idee dat het parcours iets wat minder zwaar was dan vorige jaren. Misschien komt dit ook doordat je al snel de vergelijking met vorig jaar trekt (barre omstandigheden). Alleen na de tweede rustpost kwamen er na de Fromberg wat echt steile stukjes. De rest was zeer goed te doen.
Enige minpuntje van de tocht vond ik het stuk opgebroken weg voor het politiebureau in Heerlen. Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen in een toertocht als Limburgs Mooiste.
Verder uiteraard weer genoten van de gezelligheid op het terrein, de voldoende parkeerplaatsen bij de start, de heerlijke douches na afloop etc....
Ik had het idee dat het parcours iets wat minder zwaar was dan vorige jaren. Misschien komt dit ook doordat je al snel de vergelijking met vorig jaar trekt (barre omstandigheden). Alleen na de tweede rustpost kwamen er na de Fromberg wat echt steile stukjes. De rest was zeer goed te doen.
Enige minpuntje van de tocht vond ik het stuk opgebroken weg voor het politiebureau in Heerlen. Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen in een toertocht als Limburgs Mooiste.
Verder uiteraard weer genoten van de gezelligheid op het terrein, de voldoende parkeerplaatsen bij de start, de heerlijke douches na afloop etc....
Gisteren voor de 6e keer de 150 km gereden. Ik ben om 8u10 gestart en er waren dit keer geen files op de A76, snel kunnen parkeren, heerlijk rustig bij de voorinschrijvingstafels en toiletten, bij de start kon ik meteen op de fiets. Het is in de loop van de jaren wel wat duurder geworden maar zolang het eerder genoemde allemaal in orde is ben ik nog wel bereid om om een paar keer per jaar aan zo'n grote tocht mee te doen.
Wat me verder opviel was dat het erg rustig was op de 150km. Ik ben wel meteen met een flink tempo begonnen en niet te veel getreuzeld bij de controleposten maar in mijn herinnering was het andere jaren drukker. Alleen net als iedereen in Gulpen voor het stoplicht en voor de controle een tijdje stilgestaan. Ook was het parcours van 150km niet zo zwaar als het eerder geweest is.
http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=598452
Wat me verder opviel was dat het erg rustig was op de 150km. Ik ben wel meteen met een flink tempo begonnen en niet te veel getreuzeld bij de controleposten maar in mijn herinnering was het andere jaren drukker. Alleen net als iedereen in Gulpen voor het stoplicht en voor de controle een tijdje stilgestaan. Ook was het parcours van 150km niet zo zwaar als het eerder geweest is.
http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=598452
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
Ook ik heb de tocht weer eens gereden. De oranje route. Het was voor mij de vijfde keer van LM, de eerste keer 1996. Ben rond 06:30 uur gestart en een keer verkeerd gereden waardoor ik 9 km extra kado heb gekregen maar dat mocht de pret zeker niet drukken. We hebben echt veel geluk gehad met het weer. Het was droog en dat is het belangrijkste.
De oranje lus kwalificeren als "zeer zwaar" vind ik overigens wel erg overdreven. Wat voor kwalificatie moet dan bijvoorbeeld de Waalse Pijl krijgen?
In tegenstelling tot de andere berichten tot nu toe heb ik bij tijd en wijle wel last gehad van de drukte. De wachttijd bij de tweede keer controle in Gulpen was echt veel te lang. Verder vond ik een aantal stukken van de route niet geschikt voor de racefiets. Het wegdek was her en der te slecht en zou niet misstaan in een mountainbike route.
Toch heb ik alles bij elkaar genomen een mooie dag gehad. Maar gezien de drukte en vooral de staat van het wegdek op sommige gedeelten van de route heb ik het voor de komende jaren wel weer even gehad met deze tocht.
De oranje lus kwalificeren als "zeer zwaar" vind ik overigens wel erg overdreven. Wat voor kwalificatie moet dan bijvoorbeeld de Waalse Pijl krijgen?
In tegenstelling tot de andere berichten tot nu toe heb ik bij tijd en wijle wel last gehad van de drukte. De wachttijd bij de tweede keer controle in Gulpen was echt veel te lang. Verder vond ik een aantal stukken van de route niet geschikt voor de racefiets. Het wegdek was her en der te slecht en zou niet misstaan in een mountainbike route.
Toch heb ik alles bij elkaar genomen een mooie dag gehad. Maar gezien de drukte en vooral de staat van het wegdek op sommige gedeelten van de route heb ik het voor de komende jaren wel weer even gehad met deze tocht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die controle bij Gulpen is echt kinderlijk eenvoudig te omzeilen. Dat hebben wij dus ook gedaan. Heb geen zin om na 175km in de benen nog eens een half uur door die straat te schuifelen en dan direct weer helling-op te moeten vertrekken.
Het evenement heeft echt zoveel potentie, maar dit soort probleempjes blijft mij tegen staan. Het is namelijk niet nodig!! Waarom al die stuurlintjes knippen bij de controle?
Het evenement heeft echt zoveel potentie, maar dit soort probleempjes blijft mij tegen staan. Het is namelijk niet nodig!! Waarom al die stuurlintjes knippen bij de controle?
Less is bore
Precies! Ik heb de 200km gereden, op zich genoten maar heb me ook geërgerd aan die kleine dingetjes als stuurlintjes knippen...daniel1975 schreef:Die controle bij Gulpen is echt kinderlijk eenvoudig te omzeilen. Dat hebben wij dus ook gedaan. Heb geen zin om na 175km in de benen nog eens een half uur door die straat te schuifelen en dan direct weer helling-op te moeten vertrekken.