Ronde van Vlaanderen 2012
- de zwarten
- Forum-lid HC
hier alvast het stuk vanaf de eerste doortocht in Oudenaarde: kaartje in goegel.e1colnago schreef:Is het parcours normaal op vrijdag al uitgeplijd? Heb geen zin om met duizenden te voet de Koppen en Paterberg te doen.
Daarna rijden ze via de twaalfbunderstraat en de oudenaardsestraat strak richting oudenaarde, en daar dan via de berchemweg strak richting kwaremont.
Als je het mij vraagt, een idioot parcours. Eerst een beetje hellingen als schaamlapje, vervolgens een stuk van 20 km over lange rechte steenwegen met tegenwind richting het cyclocrossachtige criterium. Er zijn 100-en-1 mooie kleine wegen in de Vlaamse Ardennen, maar het enige wat dit parcours doet is fixeren op enkele symboolhellingen. Op die manier wordt het parcours en de organisatie (viptenten) duidelijk belangrijker dan hoe de renners dachten koers te maken. Ik zie nu al iedereen wachten tot de plaatselijke rondjes. De Molenberg komt na 133km, de Taaienberg zelfs al na een km of 110, als 1 van de eerste hellingen. Dat is je reinste zelfmoord met een peloton van 200 man.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Ik twijfel ook nog over de kleding. Insteek wordt lange beenstukken, armstukken, windstopper zweetshirt en wielershirt. Als dat te koud blijkt bij aanvang misschien een windstopper gilet er overheen of mijn shirt met lange mouwen. Ik beslis zaterdag ochtend als ik er ben
.
vwb het voedsel: afgelopen jaar lagen er verspreid over de posten stukken banaan, Evergreen achtige koekjes, stroopwafels en nog wat dingen die ik me niet meer kan herinneren. Bij iedere post sowieso twee soorten. Drinken veelal gewoon water in grote tanks waar het nog wel eens druk kan zijn voor het optoppen. Verder is het geluk hebben hoe druk het is. Afgelopen jaar op slechts één beklimming er niet tussendoor weten te komen (welke halve zool bedenkt het dan ook om een etensstand precies aan de top van een beklimming te zetten...dan stapt iedereen af...) en af moeten stappen. Eigenlijk vindt ik zelfs dat te veel, want bij alle andere tochten die ik gereden heb kun je eigenlijk altijd wel normaal door rijden. De Paterberg was ook druk en daar heb ik ook een paar keer haast stil moeten gaan staan om er tussendoor te slingeren...hoe het dit jaar gaat...we gaan het zien...hopelijk hebben we geluk
.

vwb het voedsel: afgelopen jaar lagen er verspreid over de posten stukken banaan, Evergreen achtige koekjes, stroopwafels en nog wat dingen die ik me niet meer kan herinneren. Bij iedere post sowieso twee soorten. Drinken veelal gewoon water in grote tanks waar het nog wel eens druk kan zijn voor het optoppen. Verder is het geluk hebben hoe druk het is. Afgelopen jaar op slechts één beklimming er niet tussendoor weten te komen (welke halve zool bedenkt het dan ook om een etensstand precies aan de top van een beklimming te zetten...dan stapt iedereen af...) en af moeten stappen. Eigenlijk vindt ik zelfs dat te veel, want bij alle andere tochten die ik gereden heb kun je eigenlijk altijd wel normaal door rijden. De Paterberg was ook druk en daar heb ik ook een paar keer haast stil moeten gaan staan om er tussendoor te slingeren...hoe het dit jaar gaat...we gaan het zien...hopelijk hebben we geluk

Cervélo & Cannondale
de voorgaande jaren reden honderden wielertoeristen de rvv op vrijdag en ..... volgden de pijlen. Dus, normaal gezien ja!e1colnago schreef:Is het parcours normaal op vrijdag al uitgeplijd? Heb geen zin om met duizenden te voet de Koppen en Paterberg te doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Want?
Vooruitzichten voor zaterdag
Het hogedrukgebied, dat de vorige dagen en weken ons weer beheerste, heeft zich teruggetrokken op de Atlantische Oceaan, ten westen van de Britse Eilanden. Een koudfront trekt van over de Noordzee ons land binnen en wordt gevolgd van gevoelig koudere en licht onstabiele lucht.
Het wordt dan ook dikwijls zwaarbewolkt met soms wat lichte regen of een bui. Het is gevoelig frisser met maxima van 7 tot 9 graden in de Ardennen en van 10 tot 12 graden elders. De wind waait meestal matig uit noord tot noordwest.
Flandriens zijn niet van suiker.
Vooruitzichten voor zaterdag
Het hogedrukgebied, dat de vorige dagen en weken ons weer beheerste, heeft zich teruggetrokken op de Atlantische Oceaan, ten westen van de Britse Eilanden. Een koudfront trekt van over de Noordzee ons land binnen en wordt gevolgd van gevoelig koudere en licht onstabiele lucht.
Het wordt dan ook dikwijls zwaarbewolkt met soms wat lichte regen of een bui. Het is gevoelig frisser met maxima van 7 tot 9 graden in de Ardennen en van 10 tot 12 graden elders. De wind waait meestal matig uit noord tot noordwest.
Flandriens zijn niet van suiker.
Ja, weer wordt wel een issue, maar denk dat ik het toch wel zonder regenjack moet redden.
Nog een vraag voor de wat meer ervaren renners onder jullie. Wat is ongeveer een fijne tijd om te starten voor de 134km incl. auto parkeren enzo? Ik weet niet of het nu slim is om rond 7 u daar al te staan, of dat om 8 a 9 uur aankomen ook prima is? Liefst natuurlijk een beetje uit de drukte fietsen, en zeker als het wat plaatselijke omloopjes zijn (zo iets hoorde ik van verschillende bergen meerdere keren opfietsen) denk ik dat het wel druk kan worden onderweg, of zie k dat verkeerd?
Nog een vraag voor de wat meer ervaren renners onder jullie. Wat is ongeveer een fijne tijd om te starten voor de 134km incl. auto parkeren enzo? Ik weet niet of het nu slim is om rond 7 u daar al te staan, of dat om 8 a 9 uur aankomen ook prima is? Liefst natuurlijk een beetje uit de drukte fietsen, en zeker als het wat plaatselijke omloopjes zijn (zo iets hoorde ik van verschillende bergen meerdere keren opfietsen) denk ik dat het wel druk kan worden onderweg, of zie k dat verkeerd?
Ik zou als ik de korte afstand zou rijden zeker niet te laat in Oudenaarde zijn. Van de 20.000 starters zal het merendeel daar starten. Dus of vroeg starten (tussen zeven en acht) of juist later vertrekken (tussen tien en elf). Overigens zou ik al niet eens proberen in Oudenaarde te parkeren maar een strategisch punt kiezen wat niet op de aanrijroute ligt en een paar km verwijderd van Oudenaarde. Laatste stuk gewoon op de fiets naar de start.
-
- Forum-lid
Ik starte vanuit Ninove altijd om 08:00 uur. Zal vanuit Oudenaarde niet veel anders zijn. Afstand is ongeveer gelijk van mij thuis.
Heb eigenlijk nooit veel last van de drukte gehad. Of ik was te langzaam of te snel dat ik de grote meute voor bleef.
Inschrijven doe ik ter plaatse. Gaat ook heel snel, binnen vijf minuten ben je weg.
Parkeren in Oudenaarde. Zal gezien de overige edities wel goed geregeld zijn. Laat dat maar aan onze zuiderburen over.
Veel plezier morgen.
Heb eigenlijk nooit veel last van de drukte gehad. Of ik was te langzaam of te snel dat ik de grote meute voor bleef.

Inschrijven doe ik ter plaatse. Gaat ook heel snel, binnen vijf minuten ben je weg.
Parkeren in Oudenaarde. Zal gezien de overige edities wel goed geregeld zijn. Laat dat maar aan onze zuiderburen over.
Veel plezier morgen.
people are strange when you\'re a stranger