Veltec Speed AL
Heb deze wielen nu ook een klein jaar en heb er 9000km mee gereden.
Resultaat:
1 spaakbreuk (kan wel eens gebeuren)
Casette in body gevreten (dat heb je nu eenmaal met alu body's)
Lagers worden vervangen as we speak (ook niet abnormaal voor een wiel van die prijsklasse, gebruikt door weer en wind) kostprijs hiervan heb ik nog geen idee...
Overall, ben eigenlijk echt wel content van deze wielset. Prijs/kwaliteit/looks (in my opinion) dik in orde!
Resultaat:
1 spaakbreuk (kan wel eens gebeuren)
Casette in body gevreten (dat heb je nu eenmaal met alu body's)
Lagers worden vervangen as we speak (ook niet abnormaal voor een wiel van die prijsklasse, gebruikt door weer en wind) kostprijs hiervan heb ik nog geen idee...
Overall, ben eigenlijk echt wel content van deze wielset. Prijs/kwaliteit/looks (in my opinion) dik in orde!
Live hard, ride fast...
In de test van tour 2013/10 wordt de aerodynamica niet gemeten.
in de aerotest van 2010 ging het om de oude 24/28 spaaks versie onder de naam Thypus.
Die nieuwe versie is door het geringere aantal spaken iets minder stijf maan nog steeds goed (bvb beter dan shimano Ultegra 6800 om een vergelijking te maken).
Dus goede looks, goedkoop, goede gebruikerservaringen blijkbaar maar als je (als triatleet bvb ) op zoek bent naar goedkope aero dan zal je verder moeten zoeken.
in de aerotest van 2010 ging het om de oude 24/28 spaaks versie onder de naam Thypus.
Die nieuwe versie is door het geringere aantal spaken iets minder stijf maan nog steeds goed (bvb beter dan shimano Ultegra 6800 om een vergelijking te maken).
Dus goede looks, goedkoop, goede gebruikerservaringen blijkbaar maar als je (als triatleet bvb ) op zoek bent naar goedkope aero dan zal je verder moeten zoeken.
Heb de wielen nu ook net een jaar! Ook hetzelfde probleem als jakke96, veel speling op het achterwiel. Lagers vervangen maar probleem houd aan. Wielen worden nu nagekeken. Er kan ook makkelijk vocht in de body komen (dus bij de lagers), dit is te voorkomen door de afdichting wat ingevet te houden. Uitstraling is mooi, voorwiel loopt mooi, achterwiel probleem!
Hoi,
Ik heb de wielen sinds maart 2013, ondertussen een kleine 9000 meegereden.
We zijn nu één jaar later en het achterwiel is binen bij de fietsenmaker mits de body om zeep is.
Voor het overig zeer te tevreden over de wielen. Jammer dat de zwarte remrand na enkele ritten al verdwenen was maar tja binnen de prijsklasse (300-400€) heb ik nergens een setje gevonden met 40mm hoge velgen. Die remrand die snel verdwijnt neem ik er maar bij.
Ik heb de wielen sinds maart 2013, ondertussen een kleine 9000 meegereden.
We zijn nu één jaar later en het achterwiel is binen bij de fietsenmaker mits de body om zeep is.
Voor het overig zeer te tevreden over de wielen. Jammer dat de zwarte remrand na enkele ritten al verdwenen was maar tja binnen de prijsklasse (300-400€) heb ik nergens een setje gevonden met 40mm hoge velgen. Die remrand die snel verdwijnt neem ik er maar bij.
Nadat de lagers van het achterwiel binnen 6 maanden kapot waren, heb ik nieuwe lagers gehad. Die zijn nu na 3 maanden ook helemaal kapot. De afdichtingen zijn niet echt in orde, lijkt me.
Weet iemand waar de lagers te bestellen zijn?
Weet iemand waar de lagers te bestellen zijn?
-
- Forum-lid
hallo, weet iemand of deze achternaaf met 11 speed Shimano compatibel is
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Bij het 2014 model kan dit.leon van lubeek schreef:hallo, weet iemand of deze achternaaf met 11 speed Shimano compatibel is
Features:
Model: 2014
Type: Clincher
"Speed AL" successor of "Typhus".
new hubs, new Design
Hubs: Veltec 818 RS, 11-speed compatibel
Rims: Veltec Speed Al, Aluminium, width 20mm, height 42mm
Spokes: Sapim CX-Sprint Aerospoke
Nipples: Aluminium, black
Weight: approx. 1730g (Front 790g, Rear 940g)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
welke body heb ik nodig bij dit setje wielen, ik heb een shimano 9 speed aandrijving
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Neem gewoon de wielen met de 11-speed body.nielsie223 schreef:welke body heb ik nodig bij dit setje wielen, ik heb een shimano 9 speed aandrijving
Een 9-speed cassette gaat gewoon passen (met vulring).
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ga zelf aan de slag om de lagers te vervangen van veltec 42. heeft iemand nog tips hoe dit aan te pakken ? waar haal je wat los en in welke volgorde. kan op dit moment geen exploded view vinden hoe e.a. opgebouwd is.
bij fulcrum wielen heb ik dit klusje aleens gedaan dus ik heb wel wat ervaring.
bij fulcrum wielen heb ik dit klusje aleens gedaan dus ik heb wel wat ervaring.
Intussen het achterwiel helemaal uit elkaar gehaald. Lagers waren er vrij eenvoudig uit te tikken. Conclusie is dat de buitenste body lager en de wiellagers het opgegeven hebben.
Gek genoeg is het lager aan de niet aandrijfzijde voorzien van een klein lagertje, dit is ook de plek waar de meeste speling optreed, afdichtingen zijn er nauwelijks.
Dit is dus een echt mooi weer wiel, een paar regebuitjes en je kan aan de klus om lagers te vervangen. Intussen heb ik nieuwe cema lagers gekocht eens kijken hoe die zich houden.
Gek genoeg is het lager aan de niet aandrijfzijde voorzien van een klein lagertje, dit is ook de plek waar de meeste speling optreed, afdichtingen zijn er nauwelijks.
Dit is dus een echt mooi weer wiel, een paar regebuitjes en je kan aan de klus om lagers te vervangen. Intussen heb ik nieuwe cema lagers gekocht eens kijken hoe die zich houden.