Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen in 2013 ?

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 16 nov 2013 12:58

Had niet gehoopt hier al wat te kunnen melden, maar vandaag helaas vervelende schuiver gemaakt met de caad10. Eigen domme fout, net toch over staal randje van een beton plaat de wijk uit....sjees....

Resultaat; geschaafde shifters, stuurlint en dopeinde geschaafd en lekke voor band. Ook de kniestukken zijn gescheurd helaas.
Zelf schaven op knie, gezicht en handen. De keerzijde van de hobby....

Daar gaat weekjes opbouw en plezier, even van bijkomen :?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 20 nov 2013 13:04

Soap schreef:Had niet gehoopt hier al wat te kunnen melden, maar vandaag helaas vervelende schuiver gemaakt met de caad10. Eigen domme fout, net toch over staal randje van een beton plaat de wijk uit....sjees....

Resultaat; geschaafde shifters, stuurlint en dopeinde geschaafd en lekke voor band. Ook de kniestukken zijn gescheurd helaas.
Zelf schaven op knie, gezicht en handen. De keerzijde van de hobby....

Daar gaat weekjes opbouw en plezier, even van bijkomen :?
Helaas, helaas, bleef last van mijn pols houden en daar zat dus toch een klein breukje.
Oordeel: 3 weken gips :?
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 26 nov 2013 07:27

@Soap Balen! Maarja het wordt nu toch kouder dus ideaal voor een goed herstel!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 26 nov 2013 08:53

JasperGR schreef:@Soap Balen! Maarja het wordt nu toch kouder dus ideaal voor een goed herstel!
Dank je wel Jasper!
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 14 jan 2014 13:39

ben de laatste zondag van het jaar nog tegen een e-biker opgeknald op een versmald fietspad. E-biker bleef links rijden of hij zag me te laat. Gevolg dat ik een half uur op de grond heeft liggen kreperen van de pijn. Afgevoerd door ambulance omdat ik niet meer kon staan. Veel gekneusde ribben en gevoelige knie. Momenteel nog in de ziektewet. Schade viel mee. Alleen helm kapot, en stuur vervangen, en overlaarsjes een gat in. Kleding wonder boven wonder nogg heel. O ja achterpad was ook afgebroken.

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 14 jan 2014 14:08

sterkte ilikebike!
Ik heb een maand thuis gezeten omdat ik eind September ten val ben gekomen,... In de duinen bij Scheveningen braken zomaar ineens drie spaken van mijn nieuwe voorwiel... Ik fietste 35km/u en het wiel trok krom in de rem in blokkeerde helemaal.

Ik weet er niets meer van (gelukkig) maar ik was 7 minuten buiten westen, mijn duim gebroken, een hoektand zat in stukjes in mijn bovenlip, mijn oogkassen beiden gebroken, veel 'gewone' wonden, een bloeding in de hersenen en een beschadiging aan mijn oogzenuw.
Nu begin 2014 is alles hersteld, behalve de oogzenuw, dat duurt nog wel even (als ie ooit nog herstellen gaat). Ik zie nu aan de rechterkant niet alles meer :(
Maar ik kan weer fietsen!
Afbeelding
Afbeelding

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 14 jan 2014 15:08

Nou nog heel veel sterkte DoubleJ. Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat er in een Campag Zonda spontaan spaken breken. Er moet toch wat tussen je spaken terecht gekomen zijn..In iedergeval moet je weer over de angst heen. Heel veel sterkte,

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 14 jan 2014 15:24

ilikebike schreef:Nou nog heel veel sterkte DoubleJ. Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat er in een Campag Zonda spontaan spaken breken. Er moet toch wat tussen je spaken terecht gekomen zijn..In iedergeval moet je weer over de angst heen. Heel veel sterkte,
Dankjewel! Voor zover ik weet is er niets tussen die spaken gekomen, Ik denk dat het een fout is geweest bij fabricape/afmontage, ik bedoel dan dat de spaken te strak of te los zijn gespannen. Maar ik had geen zin om er 'werk' van te maken, dus ik denk dat ik het wiel maar eens ga laten repareren binnenkort. Ik rijd al weer een poosje ( met mijn oude aksium voorwiel) en ben weer vrij van angst gelukkig ;)

Fijne dag
Afbeelding

scighera
Forum-lid

scighera 10 mar 2014 16:56

Ik hoor er ook bij, na zes jaar schadevrij gelijk een zware. Auto die de bocht nam over mijn weghelft en er frontaal in ging bij mij)

Schade:
-jukbeen volledig gebroken voorzien van plaat
-sleutelbeen gebroken en voorzien van plaat, diverse pezen beschadigd in die schouder
-long door klap geperforeerd
-deuk in bot elleboog
-knie (letsel onbekend, zijn ze mee bezig, mis flexie-bereik)
-Alles tussen kaak en knieen zwaar gekneusd

Nu bijna 8 weken verder.... fiets alweer 6 weken (waarvan 4 buiten), loop alweer 4 weken hard en bezig met krachtrevalidatie.
Deze week MRI van de knie, en hopelijk eind van de maand starten met revalidatie van de schouder.

Fiets is total loss uiteraard (carbon vork kan je dubbel buigen), en wedstrijdseizoen/ambities voor dit jaar is staan ter discussie, Powerman Horst start ik in april, maar voor de rest is het kijken wanneer ik weer kan zwemmen met de schouder, en hoe snel ik alle snelheid terug heb.

Bepaalde dingen kun je niet voorkomen, ben een enorm defensieve rijder, maar ik kon geen kant op dit keer....
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 10 mar 2014 17:03

Wauw, heftig man! Ik hoop echt dat je er uiteindelijk relatief schadevrij vanaf komt! Je knie ben je al weer goed aan het gebruiken lees ik, hopelijk betekent dat ook dat de MRI gunstig uit gaat pakken voor je.
Sterkte~!
Afbeelding

scighera
Forum-lid

scighera 10 mar 2014 17:16

DoubleJ schreef:Wauw, heftig man! Ik hoop echt dat je er uiteindelijk relatief schadevrij vanaf komt! Je knie ben je al weer goed aan het gebruiken lees ik, hopelijk betekent dat ook dat de MRI gunstig uit gaat pakken voor je.
Sterkte~!
Volgens medici mag ik van geluk spreken, getraindheid heeft erger voorkomen (spiermassa heeft oa de wervelkolom en bekken beschermd)

Men vreest voor meniscus of pezen in knieholte. Dat ik veel kan is te danken aan sterke spieren rondom die de boel stabiel houden. mis ca 10 graden in flexie van de knie, niet in functioneel bereik voor fietsen en lopen. wel met motorrijden en hurken...

Thanks! Ik ben goed op weg.... :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Globeskater1983
Forum-lid

Gebruikersavatar Globeskater1983 15 mar 2014 21:24

Ai wat een vervelende valpartijen hier...

Ik ben vandaag voor het eerst in jaren gevallen, op een steil stuk in de beklimming vloog de ketting eraf dus tuimelde om. Gelukkig aan de fiets geen schade en fysiek vooral een hele zere elleboog. Die is inmiddels dik en blauw dus hoop er niet te lang last van te hebben!

Plaats reactie