Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
01 jan 2014 22:37
boswielrenner schreef:
Helaas heb ik gisteren niet de loterij gewonnen

, want anders wist ik het wel.

Ik wel, ik heb 5 euro gewonnen. Toch mooi weer 1 binnenbandje en 1 energiereepje.
kees schreef:Ik ben overigens niet tegen dure frames hoor, het bevredigt behoeften en dat is goed voor de wereldvrede, maar ik houd er geen ilusies over op na.
Zolang mensen onbevredigd zijn gaan ze ooit amok maken....en we weten wat daar van komt.
Ok, door redenerend gaat de derde wereldoorlog dus uiteindelijk een keer ontstaan omdat iemand een duur fietsframe wil? Ik hou erg van absurdisme maar nu ben ik het even kwijt.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
kees0251
- Forum-lid
kees0251
01 jan 2014 23:07
Het ging niet meer over fietsframes maar over onlustgevoelens.
Gevaarlijke materie in handen van lieden die daar misbruik van willen maken.
Maar we dwalen af, ontopic maar weerrrr
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
-
kees0251
- Forum-lid
kees0251
01 jan 2014 23:19
Ernie C. schreef:[
Maar nu rijdt je toch Chinees titanium? Nu kan ik je vertellen dat ze in de fabriek waar jouw fiets ongetwijfeld vakkundig is gelast niet de uitvinders van het titanium fietsframe zijn. De eerste titanium (oa Merlin) frames waren zeer exclusief en alleen weggelegd voor de echte fietsframe-fetisjisten.
Ja, dat is mij allemaal wel bekend....maar dat heeft geen rol gespeeld.
Het was gewoon ongeveer de goedkoopste maatoptie, dat het degelijk roestvrij spul is , is mooi meegenomen.
De Chinezen maken ook alu frame's op maat, maar dat is all-in niet zoveel goedkoper door de 200 Dollar verzend- en bankkosten
Chinarello's vind ik eigenlijk ook erg leuk, maar wel met een knipoog zodat de kenner meteen ziet dat het geen echte is.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
-
Sebo
- Forum-lid
Sebo
02 jan 2014 01:12
jeroennl schreef:
Gezien je reactie geloof ik je niet helemaal. Er zijn onvoldoende mensen die meer uitgeven aan een duur object als het geen meerwaarde biedt, BMW, Mercedes, Colnago en Pinarello zouden dat niet overleven. In Nederland zijn er veel mensen die geloven dat een Skoda hetzelfde is als een Volkswagen. Ga er maar eens inzitten en zie het verschil in kwaliteit van de materialen. Dat naïef noemen is beperkt, wellicht is het voor jou het prijsverschil het niet waard, maar dat is een heel andere discussie.
Ach ik rijd in een V70 D5.
Niet bepaald de goedkoopste middenklasser; maar puur en alleen gekocht om z'n grote kofferruimte en zijn enorme trekvermogen.
Mijn Vectraatje reed net zo goed; was een smak geld goedkoper en gaf me hetzelfde rijplezier. Bovendien geen last van mensen die niet goed kunnen zetten dat iemand een grotere of duurdere bak heeft. Mocht alleen bijna niks achter hangen
Geef mij m'n Sensaatje maar.
Zit voor mij perfect; en ik rijd geen km langzamer dan clubgenoten met een Dogma, Supersix of Oltre

Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
02 jan 2014 07:45
Sebo: met alle respect voor jouw mening is een V70 degraderen tot het niveau van een Vectra toch wel een beetje te veel van het goede. Beetje prikkelen mag, maar dit vergelijk klopt van geen kant.
Je moet overigens al een behoorlijke vectra hebben wil je het rijplezier van een D5 motor benaderen

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
jeroennl
- Forum-lid
jeroennl
02 jan 2014 08:03
Sebo schreef:jeroennl schreef:
Gezien je reactie geloof ik je niet helemaal. Er zijn onvoldoende mensen die meer uitgeven aan een duur object als het geen meerwaarde biedt, BMW, Mercedes, Colnago en Pinarello zouden dat niet overleven. In Nederland zijn er veel mensen die geloven dat een Skoda hetzelfde is als een Volkswagen. Ga er maar eens inzitten en zie het verschil in kwaliteit van de materialen. Dat naïef noemen is beperkt, wellicht is het voor jou het prijsverschil het niet waard, maar dat is een heel andere discussie.
Ach ik rijd in een V70 D5.
Niet bepaald de goedkoopste middenklasser; maar puur en alleen gekocht om z'n grote kofferruimte en zijn enorme trekvermogen.
Mijn Vectraatje reed net zo goed; was een smak geld goedkoper en gaf me hetzelfde rijplezier. Bovendien geen last van mensen die niet goed kunnen zetten dat iemand een grotere of duurdere bak heeft. Mocht alleen bijna niks achter hangen
Zit voor mij perfect; en ik rijd geen km langzamer dan clubgenoten met een Dogma, Supersix of Oltre

Gelukkig gaat het op de fiets om je benen! Froome zou op een bakfiets alle Nederlanders er nog af rijden.
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
02 jan 2014 08:12

Welk merk fiets en de prijs heeft helemaal niets te make met hoe hard iemand kan of zal rijden. Je rijdt een Dogma of een ander top frame omdat het je een goed gevoel geeft, en je het kunt/wilt betalen. That's it.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
Peet68
- Forum-lid
Peet68
02 jan 2014 08:43
Het was niet mijn bedoeling om hier een discussie te laten losbarsten over auto's

.
Door al het heen en weer gekibbel, heb ik van enkele reacties begrepen dat het hoofdzakelijk het handwerk is dat de meerkost veroorzaakt.
Ik zal mijn gezond verstand maar laten werken en deze juweeltjes maar in de vitrine laten staan.
Bedankt iedereen, en wat mij betreft is mijn vraag hiermede opgelost.
Grtn en gelukkig 2014
Jan Janssen Blade & Tdf
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
02 jan 2014 09:17
Misschien het belangrijkste argument om voor een Italiaan te gaan is dat ze erg hun best doen om de fietsen naast functioneel ook mooi te maken en daar vaak ook goed in slagen. Ook heb je vaak de keuze uit verschillende kleuren bij dezelfde afmontage terwijl bij goedkopere merken een bepaalde afmontage gekoppeld is aan een bepaald kleurenschema.
Voor mij is een racefiets simpelweg meer dan een eenvoudig gebruiksvoorwerp. Als ik het vergelijk met een auto zou maken. ik het vergelijken met het uitzoeken van een sportwagen. Als ik in de markt was voor een speeltje van een paar ton zou ik ook niet gaan voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding maar voor de auto waar mijn hart sneller van gaat slaan.
Een Vectra of V70 moet je vergelijken met een Batavus of Gazelle stadsfiets

.
Wielrennen is nu eenmaal geen zuiver rationele bezigheid. Conditie opbouwen kan ook gewoon op een roestige omafiets. Het blijft toch een beetje buitenspelen voor grote mensen.
Campagnolo Ultra Dork
-
havana
- Forum-lid HC
havana
02 jan 2014 09:20
Punt is wel dat er tussen auto's veel grotere verschillen tussen zitten dan bij frames. Auto A trekt in 9,8 seconden van 0-100 en heeft een geweldige wegligging en een redelijke uitrusting en auto B doet er 15 seconden over en heeft een matige wegligging en een matige uitrusting. Auto A kost 20.000 euro en auto B kost 10.000 euro.
Bij frames zijn de verschillen gewoon lang niet zo groot; een Chinees frame rijdt echt niet veel minder dan een Supersix maar is wel 4x zo goedkoop.
Ik denk dat je frames beter kunt vergelijken met horloges. Prijsverschil is voornamelijk gebaseerd op design en een beetje op service.
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
02 jan 2014 09:33
@Havana: Ik deel je mening in grote lijnen wel, maar een supersix is echt vele malen beter dan een replica Chinees frame hoor! Dat verschil merk je niet bij ons in de polder, maar wel al je 90km/u afdaalt van de Mont Ventoux.
Vergeet niet dat de grote A-merken veel geld kwijt zijn aan onderzoek, marketing, garantie, overhead enz. Dit moet ook terugverdiend worden. Als je trendsetter of trendvolger wilt zijn, maakt heel veel uit qua geld

Canyon kan zo "goedkoop" zijn omdat de organisatie lean en mean is en je beperkte maatkeuze en afmontage/kleuren hebt van de fietsen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
elefantino
- Forum-lid
elefantino
02 jan 2014 09:36
boswielrenner schreef:@Havana: Ik deel je mening in grote lijnen wel, maar een supersix is echt vele malen beter dan een replica Chinees frame hoor!
Omdat fabrikanten graag willen dat jij dat gelooft, ben jij dat gaan geloven. Het is eigenlijk net religie.