Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Vraag me reeds enige tijd af, waarom een Pinarello of Colnago zóveel duurder kost dan de rest van de merken in wielerland.
Een betaalbare carbonnen fiets met Shimano Ultegra en instap-wielset kost al snel tussen de 800 en 1000€ meer dan bvb een Ridley of Jan Janssen.
Weet iemand of die meerkost ook verantwoord is, of betaal je gewoon voor de naam?
Vind Pinarello nu wel een hele mooie lijn hebben, maar met mijn budget van ongeveer 2500€ spring ik niet ver. De maat moet ongeveer 59 à 60. Ik wil zeker ook Shimano Ultegra afmontage hebben én wielen moeten mijn gewicht van 100kg kunnen dragen.
Iemand een idee of ik voor dit budget ergens gesteld kan geraken?
Moet wel in de buurt van Bergen op Zoom zijn, want online racefiets bestellen vind ik link wegens de afstellingen, garantie,... enz.
Alvast bedankt.
Een betaalbare carbonnen fiets met Shimano Ultegra en instap-wielset kost al snel tussen de 800 en 1000€ meer dan bvb een Ridley of Jan Janssen.
Weet iemand of die meerkost ook verantwoord is, of betaal je gewoon voor de naam?
Vind Pinarello nu wel een hele mooie lijn hebben, maar met mijn budget van ongeveer 2500€ spring ik niet ver. De maat moet ongeveer 59 à 60. Ik wil zeker ook Shimano Ultegra afmontage hebben én wielen moeten mijn gewicht van 100kg kunnen dragen.
Iemand een idee of ik voor dit budget ergens gesteld kan geraken?
Moet wel in de buurt van Bergen op Zoom zijn, want online racefiets bestellen vind ik link wegens de afstellingen, garantie,... enz.
Alvast bedankt.
Jan Janssen Blade & Tdf
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Meerwaarde is niet te verantwoorden, dus betaal je voor de naam en ondersteuning van de prof ploegen.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Pinarello is toch dat merk dat loodzware vaatdoeken produceert en voornamelijk bereden wordt door mannen van middelbare leeftijd met een bierbuik? 

+1elefantino schreef:Pinarello is toch dat merk dat loodzware vaatdoeken produceert en voornamelijk bereden wordt door mannen van middelbare leeftijd met een bierbuik?

Zo scherp ion het begin van het nieuwe jaar. Chapeau, Chapeauelefantino schreef:Pinarello is toch dat merk dat loodzware vaatdoeken produceert en voornamelijk bereden wordt door mannen van middelbare leeftijd met een bierbuik?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Jan Janssen Sonic 105: 1896 euro
Pinarello FP-Uno 105: 1999 euro
Colnago AC-R: 2099 euro
(Adviesprijzen)
Enkel de Ridley Orion is met 1650 euro flink goedkoper, die sluit meer aan bij de Duitse budgetmerken.
Pinarello FP-Uno 105: 1999 euro
Colnago AC-R: 2099 euro
(Adviesprijzen)
Enkel de Ridley Orion is met 1650 euro flink goedkoper, die sluit meer aan bij de Duitse budgetmerken.
Campagnolo Ultra Dork
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Een Pinarello (Dogma) zijn inderdaad (te) duur), maar ze schijnen wel lekker te rijden en er zijn genoeg (jonge) mensen die een Pinarello rijden. Het is en blijft een geliefd merkt. Dit geldt ook voor Colnago of een DeRosa. Voor de duidelijkheid; een heel licht frame rijdt niet persé beter of lekkerder dan een wat zwaarder frame. Daarnaast is heel mooi spuitwerk zwaarder dan alleen een lak over het naakte carbon. Hele lichte frames kunnen daarnaast ook nerveus rijden en snel stuk gaan of heel gevoelig zijn voor beschadigingen. De hele goede lichte frames zijn net zo duur of duurder dan een Dogma. Kortom; in het topsegment ontlopen de fietsen elkaar niet zo veel qua prijs. Ze zijn allemaal met gemak onder de 6.8kg op te bouwen.
Als je 2500 euro te besteden hebt, dan is een Pinarello of Colnago wellicht niet de beste keus tenzij je gek bent van een Italiaanse fiets en het gevoel en de uitstraling die dit geeft.
Dat er mensen zijn die altijd zitten te zaniken op Pinarello of Colango moet je je niets van aantrekken. Typisch een Nederlandse kwaal. Je mag niet boven het maaiveld uitkomen. Men mag uiteraard iets niet mooi vinden, maar meteen een oordeel verbinden zonder enige kennis van zaken en mensen in een hokje stoppen, is een beetje jammer.
Als je 2500 euro te besteden hebt, dan is een Pinarello of Colnago wellicht niet de beste keus tenzij je gek bent van een Italiaanse fiets en het gevoel en de uitstraling die dit geeft.
Dat er mensen zijn die altijd zitten te zaniken op Pinarello of Colango moet je je niets van aantrekken. Typisch een Nederlandse kwaal. Je mag niet boven het maaiveld uitkomen. Men mag uiteraard iets niet mooi vinden, maar meteen een oordeel verbinden zonder enige kennis van zaken en mensen in een hokje stoppen, is een beetje jammer.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 01 jan 2014 18:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Hmm ja, een tijdje geleden reed ik naast een man van middelbare leeftijd (absoluut niet met bierbuik) en zijn Pinarello woog meer dan mijn Giant OCR-etje....elefantino schreef:Pinarello is toch dat merk dat loodzware vaatdoeken produceert en voornamelijk bereden wordt door mannen van middelbare leeftijd met een bierbuik?

Verder zijn het wel zeer fraaie fietsen.
Veni. Vidi. Fietsie.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
@elefantino : wel knap dat ze op de door jou genoemde vaatdoek zoveel wedstrijden weten te winnen. 

Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16645
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een mogelijk antwoord is dat Colnago en PinarelloPeet68 schreef:Vraag me reeds enige tijd af, waarom een Pinarello of Colnago zóveel duurder kost dan de rest van de merken in wielerland.
....
- hun research over veel minder fietsen moet afschrijven dan zeg maar Trek of Scott.
- hun sponsoring van de verschillende al dan niet profploegen idem dito.
- hun fabricagekosten (mallen, e.d.) door de kleinere aantallen hoger liggen.
Verder zal wel meespelen dat ze hun winstmarge net wat hoger willen houden dan de grotere spelers.
Of ze echt "beter" zijn dan andere merken hangt af van wat je onder "beter" verstaat en wat die andere merken zijn.

Een beetje zoals Mercedes, BMW, en de andere premiummerken in de de autobranche.
Als je er wil bijhoren zal er er voor moeten betalen.
PS: Hopmans doet soms toch grote kortingen op bepaalde Pinarello en Colnago fietsen.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Na een huur Astra of Focus ben ik toch altijd weer heel blij als ik in mijn BMW zit, daar zit toch echt nog wel veel verschil in.lcsmt schreef:Een beetje zoals Mercedes, BMW, en de andere premiummerken in de de autobranche.
Ik heb zelf een de Rosa gekocht na een proefritje, het verschil zit hem in het rijgedrag. Als je alleen kijkt naar prijs en stijfheidsmetingen koop dan gewoon een Canyon of Rose.
Door de jarenlange ervaring en het feit dat er echte fietsers achter het bedrijf zitten rijden dit soort fietsen veel lekkerder dan b.v. een Canyon. Dit voordeel zal (net zoals bij BMW) niet in een test naar voren komen, maar is wel goed merkbaar tijdens het rijden.
Stijfheid is niet alles, weggedrag is niet op een tekentafel te bepalen, dat moet je in een frame brengen door erop te rijden en aan te passen nav de opmerkingen van de testrijders.