Zo, inmiddels weer terug en 2 colletje gereden. Eerst de Col de la Cayolle, in 1u57 en een paar dagen later de Col de la Bonnette in 2u55. Met name de Bonnette was niet makkelijk. Had een paar dagen eerder ook een poging gedaan, maar in verband met de hitte, een kater en onvoldoende eten de poging voortijdig moeten afbreken. De tweede keer ging het ene stuk beter, maar heb onderweg wel ettelijke keren moeten stoppen omdat mijn hart door mijn borstkas leek te willen breken. Ook het laatste stuk, de zogenaamde 'lus', was erg zwaar. Maar uiteindelijk wel gehaald en het was prachtig, voelde mij best stoer (ook al is de tijd niet echt een toptijd...)
Op de terug weg naar huis is er helaas iets vervelends gebeurd. Ik reed terug met fiets achterop de auto toen ik opeens moest uitwijken voor een spinnende auto op mijn rijstrook. Daardoor raakte ik zelf ook de macht over het stuur kwijt en ben tegen de vangrail geknald. Gelukkig zijn mijn vriendin en ik er zonder letsel vanaf gekomen (net als andere betrokkenen), maar dat kun je niet echt zeggen van mijn fiets (zie bijlage, plaatje posten lukt me niet op de één of andere manier).
De verzekering keer maximaal 350,- uit en helaas is de auto waarvoor ik moest uitwijken doorgereden zonder gegevens achter te laten. Mijn eindejaarsuitkering heeft dus al een bestemming....
foto fiets