Wielerseizoen 2016
Op sommige gebieden gebieden is het veldrijden amateuristischer. Ze hebben in ieder geval grotendeels dezelfde materiaalsponsors, dus daar zal het verschil ook niet in zitten.
Het grootste verschil lijkt mij het verdienmodel van het veldrijden. Zij krijgen startgeld en zijn dus veel minder afhankelijk van die materiaalsponsors, dat lijkt mij dan weer een stukje professioneler dan het wegwielrennen.
Het grootste verschil lijkt mij het verdienmodel van het veldrijden. Zij krijgen startgeld en zijn dus veel minder afhankelijk van die materiaalsponsors, dat lijkt mij dan weer een stukje professioneler dan het wegwielrennen.
Campagnolo Ultra Dork
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Trek Factory Racing decline to use disc brakes at Tour Down Under
http://www.cyclingnews.com/news/trek-fa ... own-under/
http://www.cyclingnews.com/news/trek-fa ... own-under/
Opvallend ja, want zij zijn met Shimano juist ver en hebben in de Vuelta al getest. Ze geven ook niet aan waarom niet in TDU.monsieurpinot schreef:Trek Factory Racing decline to use disc brakes at Tour Down Under
http://www.cyclingnews.com/news/trek-fa ... own-under/
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat geld voor hobbyisten en veel minder voor profs (die sowiezo zo min mogelijk remmen). Profs zullen zonder meer tijd winnen m.b.v. schijven maar hogere snelheden compenseren prima de afgenomen kans op glijpartijen (veiliger zal het dus niet niet worden).
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik weet niet of dat zo makkelijk is. De radiale krachten op de spaaknippels zijn vele malen groter tijdens remmen. Je remt nu op je naaf ipv op de velg zelf. Ik zou niet weten hoe groot de krachten zijn, en dus kan ik er ook niets zinnigs over zeggen.rvb schreef:schijfremmen laten je velg heel. die kan daardoor lichter en dat is een heel groot voordeel.
Kortom, best gewaagde uitspraak.
Bij FFWD hadden de schijfwielen waar Roompoot vorig jaar mee reed geen lichtere velg, daar valt nauwelijks iets te halen. Zal waarschijnlijk iets te maken hebben met wat GBLux stelt.
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu is FFWD ook weer niet het bedrijf waar je een revolutionair nieuw velgontwerp van mag verwachten.
Ik verwacht dat er zeker wel wat winst valt te boeken met het gewicht maar dat zal niet opwegen tegen het extra gewicht van de schijfremmen.
Ik verwacht dat er zeker wel wat winst valt te boeken met het gewicht maar dat zal niet opwegen tegen het extra gewicht van de schijfremmen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoeft van mij ook niet echt. Wat is het voordeel van een nog lichtere fiets? Ding wordt sowiso weeeeer duurder, komen weer nieuwe 'standaarden' voor BB etc en fiets gaat er niet beter van rijden.
Werkt voor de hele keten alleen maar kostenverhogend.
Werkt voor de hele keten alleen maar kostenverhogend.
Less is bore
- Pedaleur_de_Charme
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58
Zet de trend van zwarte uitrustingen zich volgend seizoen opnieuw verder in het peloton?
Deze kwam ik onlangs tegen:
Deze kwam ik onlangs tegen: