Beste anti-lek banden
-
- Forum-lid
Het gaat ook de conti grand prix worden na lang wikken en wegen.
-
- Forum-lid
Ja de 25 mm
Ik rij zelf met continental grandprix 4000s2 op 8 bar weeg 85 kg
Ik vind dat dat vrij stugge banden zijn geven veel door kwa slecht wegdek.
Rij veel op stukken waar ze grind over de asfalt laag hebben gestooid dus het trilt lekker .
Zijn er banden die dat minder hebben maar ook redelijk lekbestendig zijn?
Rij veel op stukken waar ze grind over de asfalt laag hebben gestooid dus het trilt lekker .
Ik rij op dezelfde banden en vindt het eigenlijk wel meevallen. Heb hiervoor altijd goedkopere banden gereden (wel op een andere fiets) en dan werd ik veel meer door elkaar geschud. Ik ben 80 en pomp de banden ook tot 8 bar op.
Wat wel hielp bij mij is een nieuws stuurlint en fijne handschoenen met gel erin.
Wat wel hielp bij mij is een nieuws stuurlint en fijne handschoenen met gel erin.
-
- Forum-lid
remco81 schreef:Ik rij zelf met continental grandprix 4000s2 op 8 bar weeg 85 kg
25mm banden hebben een lagere rolweerstand bij dezelfde druk( als 23mm banden) maar iets te hard opgepomd worden het betonnen worsten. De omslag van comfortabel naar beton is maar 1 pompslag heb ik wel eens gedacht. Probeer eens met 7.5 bar
- daniel1975
- Forum-lid HC
Das voor 23mm een vuistregel met hele ruime marge.
Ik ben 80kg en mij Schwalbe One 25 staat op max 7bar.
Ik ben 80kg en mij Schwalbe One 25 staat op max 7bar.
Less is bore
-
- Forum-lid
Niet als je 110 kg mag meenemen, excl. fiets.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Een bandenvraag,
Ik heb zelf op mijn fiets Schwalbe Lugano 700x25c
Nu is mijn vraag, staat de 25c voor 25mm banden?
Ik zie veel kilo's en bar's voorbij komen, maar dit is toch altijd naar persoonlijke smaak/instelling
Ik ben zelf +- 94 kg en pomp de band voor tot 7 bar en achter tegen de 8 bar op.
Ik zie mensen op pompen tot max 6bar, maar ik denk dat het voor mijn gewicht wel te zacht zou zijn
Ik heb zelf op mijn fiets Schwalbe Lugano 700x25c
Nu is mijn vraag, staat de 25c voor 25mm banden?
Ik zie veel kilo's en bar's voorbij komen, maar dit is toch altijd naar persoonlijke smaak/instelling
Ik ben zelf +- 94 kg en pomp de band voor tot 7 bar en achter tegen de 8 bar op.
Ik zie mensen op pompen tot max 6bar, maar ik denk dat het voor mijn gewicht wel te zacht zou zijn