Beste anti-lek banden
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2016 13:19
Hoi wielrenfanaten
Ik heb een vraag over een goede anti-lek band,een tientje meer of minder maakt me niet uit.
Ik begrijp wel dat je het nooit helemaal kan uitsluiten om lek te rijden,maar misschien kan je het tot een enkele keer houden door een goede band.
Ik heb net een Sensa romagna sport 2016 aangeschaft met schwalbe lugano eronder,is een goedkoop bandje op internet.
Lees goede dingen over de continental grand prix 4000s en over de schwalbe one.
Moet wel even zeggen dat ik 104 kg ben misschien is dat ook belangrijk voor de keus
Ik heb een vraag over een goede anti-lek band,een tientje meer of minder maakt me niet uit.
Ik begrijp wel dat je het nooit helemaal kan uitsluiten om lek te rijden,maar misschien kan je het tot een enkele keer houden door een goede band.
Ik heb net een Sensa romagna sport 2016 aangeschaft met schwalbe lugano eronder,is een goedkoop bandje op internet.
Lees goede dingen over de continental grand prix 4000s en over de schwalbe one.
Moet wel even zeggen dat ik 104 kg ben misschien is dat ook belangrijk voor de keus
Iedere band is een compromis. Als de lekbestendigheid omhoog gaat, stijgt doorgaans de rolweerstand en daalt het comfort. Doorgaans is bij zulke banden de grip minder, maar de slijtvastheid juist goed.
De vraag is even welk mix van criteria jij naar op zoek bent. De genoemde banden (GP4000s en Schwalbe One) zijn vrij all-round. Ze scoren goed op rolweerstand, grip en ook lekbestendigheid en redelijk op comfort. Er zijn zeker banden te vinden die nog lekbestendiger en slijtvaster zijn. Maar die rijden dan weer een pak minder.
Zo zie je maar: voor ieder wat wils.
Als je echt nooit lek wilt rijden kun je ook tubeless overwegen, al verplaats je daarmee het geklooi in de berm alleen maar naar de garage.
De vraag is even welk mix van criteria jij naar op zoek bent. De genoemde banden (GP4000s en Schwalbe One) zijn vrij all-round. Ze scoren goed op rolweerstand, grip en ook lekbestendigheid en redelijk op comfort. Er zijn zeker banden te vinden die nog lekbestendiger en slijtvaster zijn. Maar die rijden dan weer een pak minder.
Zo zie je maar: voor ieder wat wils.
Als je echt nooit lek wilt rijden kun je ook tubeless overwegen, al verplaats je daarmee het geklooi in de berm alleen maar naar de garage.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Neem een massieve band of beter nog helemaal geen band. Dan is de rolweerstand een stuk lager lijkt mij. Wel een stuk zwaarder of lichter. Minder comfortabel in beide gevallen.havana schreef:Iedere band is een compromis. Als de lekbestendigheid omhoog gaat, stijgt doorgaans de rolweerstand en daalt het comfort. Doorgaans is bij zulke banden de grip minder, maar de slijtvastheid juist goed.
.
Bij geen band een hoge rolweerstand... weet je zeker dat 't wel goed met je gaat? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 23 okt 2014 22:00
Vittoria Rubino pro III vind ik een prima balans
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2016 13:19
Ik vind lekbestendigheid het allerbelangrijkste,dus dat moet goed zijn rij nu Vittoria rubino ook nog niet lekgereden kost geen drol.
Uit testen komt de conti grand prix 25 mm ook heel goed voor de dag
Uit testen komt de conti grand prix 25 mm ook heel goed voor de dag
Ik zweer tegenwoordig bij Schwalbe's. De Durano 25 mm ligt nu op mijn racefiets. Op mijn gravel racer heb ik de Durano 28mm gehad; 8000 km en een keer lek. Nu liggen er schwalbe marathon op (32mm); de eerste set was ook na 8000 km op en ook daarmee een keer lek.
En nee, ik heb geen aandelen bij die Duitse firma, wel goede ervaringen. Ik koop voorlopig niks anders meer.
En nee, ik heb geen aandelen bij die Duitse firma, wel goede ervaringen. Ik koop voorlopig niks anders meer.
Live fast; die young. mijn blog
Dat worden dus massieve banden, zoiets duslarsenmeike schreef:Ik vind lekbestendigheid het allerbelangrijkste,dus dat moet goed zijn
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
www.supremedutch.com/producten
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
de 4000s is vrij lek bestendig maar de GP 4-Seasons is wat dat betreft nog beter, en die rijdt nog steeds redelijk goed.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=4bb8&r=3&c=2&u=M&g=n&f=abdljzzzzz&z=a.gif)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 mei 2016 13:44
Ervaring met zowel rubino pro 23 mm, als 25 mm Graphene. Misschien niet de snelste, maar sta zelden tot nooit langs de kant met een lekke band!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40962
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Das wel heel kortzichtig hoor... met een beetje comfortabele band gaat je fietsplezier echt met sprongen verder vooruit. En met een Schwalbe One of Conti GP4000 rij je zelden tot nooit lek icm een goede binnenband. Terwijl die een stuk soepeler zijn dan al die knalhard antilekgevallen.larsenmeike schreef:Ik vind lekbestendigheid het allerbelangrijkste
Less is bore
Tsja. Persoonlijk maakt het mij niet uit als ik lek rij. Moet niet iedere week zijn maar lekbestendigheid het ALLERBELANRIJKSTE maken?larsenmeike schreef:Ik vind lekbestendigheid het allerbelangrijkste,
Rest je maar 1 ding. Brandslang vullen met purschuim.