Nee hoor, schroefdraad zal je hierdoor niet verknallen.
Kraak bij aanzet
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Bij een stalen frame kan je rustig wat geweld toepassen....
Als het een gelijmde alu bus in een carbon frame is, dan zou ik persoonlijk daar niet veel geweld gaan gebruiken, als deze bus loskomt ben je vrij ver van huis.
Ik zou het zelf proberen door met een beitel de rand van de cup rondom naar binnen te slaan in de hoop dat de cup kapot gaat en daarmee loskomt.
Als het een gelijmde alu bus in een carbon frame is, dan zou ik persoonlijk daar niet veel geweld gaan gebruiken, als deze bus loskomt ben je vrij ver van huis.
Ik zou het zelf proberen door met een beitel de rand van de cup rondom naar binnen te slaan in de hoop dat de cup kapot gaat en daarmee loskomt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Slijpschijf en voorzichtig de cups wegslijpen. Daarna de in de bracketbuis overgebleven schroefdraad met een zaagblad 32t voorzichtig op twee plaatsen inzagen en dan het daartussen gelegen stukje schroefdraad eruit tikken daarna kan de overgebleven schroefdraad gewoon verwijderd worden. Eventueel de schroefdraad in de brackerbuis met een tap of schroefdraadvijl schoonmaken/herstellen, goed invetten en nieuw bottombracket monteren, niet te strak aandraaien want dat heeft geen zin, tenzij het Italiaansdraad is.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
@Orlok is cartridge dus valt niet veel te slijpen
@TS als ik jou was zou ik eerst nog proberen om met grotere hefboom te proberen
als dat niet werkt proberen de trapas er uit te tikken want linker cups is er al uit en dan inderdaad rechter cup inzagen op twee plaatsen en vanaf de linker zijde de cup opwippen en er uit draaien.
Veel succes
@TS als ik jou was zou ik eerst nog proberen om met grotere hefboom te proberen
als dat niet werkt proberen de trapas er uit te tikken want linker cups is er al uit en dan inderdaad rechter cup inzagen op twee plaatsen en vanaf de linker zijde de cup opwippen en er uit draaien.
Veel succes
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Dan inderdaad as er uit trekken en de zaag in de cup, 30 minuten en probleem is opgelost
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Voor jullie allemaal een eitje, maar nieuw voor mij Staat er toevallig ergens een videootjes of tutorial-achtig-iets ? Was wat aan Googlen, maar heb nog niets gelijkends gevonden.
Grotere hefboom maar even laten voor wat het is? Ik moet zeggen dat ik nog niet al mijn kracht gebruikt had (uit angst iets te slopen), maar wel een heel stuk meer dan bij ieder ander onderdeel.
Grotere hefboom maar even laten voor wat het is? Ik moet zeggen dat ik nog niet al mijn kracht gebruikt had (uit angst iets te slopen), maar wel een heel stuk meer dan bij ieder ander onderdeel.
Voor dit soort dingen bestaan geen standaardoplossingen, het komt aan op ervaring & technisch inzicht.
Voorzichtig inzagen op meerdere plaatsen en dan de resten wegbikken biedt goede kansen IMO
Voorzichtig inzagen op meerdere plaatsen en dan de resten wegbikken biedt goede kansen IMO
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik dacht, ik probeer het nog eens. Alles er weer af (alles zat weer in elkaar) en al mijn kracht gebruikt. Helaas niks. Vervolgens de zaag gepakt en toen viel mijn oog op een oude stofzuigerbuis. Deze op de Bahco geplaatst en het kostte geen centje moeite hem los te draaien!
Dus, na een avondje hopeloos zoeken naar vierkante assen, heb ik nu volgens mij zo'n beetje alle keuze die er is. Ik denk dat ik voor Ultegra 6700 ga. Alles is verder Ultegra en daar ben ik tevreden over, maar dat is verder ook echt de enige rede. Als trapas dan ook maar Shimano. Ik dacht aan Shimano SM-BBR60.
Mochten er betere suggesties zijn dan hoor ik het graag. Iedereen in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken!
Dus, na een avondje hopeloos zoeken naar vierkante assen, heb ik nu volgens mij zo'n beetje alle keuze die er is. Ik denk dat ik voor Ultegra 6700 ga. Alles is verder Ultegra en daar ben ik tevreden over, maar dat is verder ook echt de enige rede. Als trapas dan ook maar Shimano. Ik dacht aan Shimano SM-BBR60.
Mochten er betere suggesties zijn dan hoor ik het graag. Iedereen in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken!
Jouw as is de 102 mm Record en daarvoor zijn vrijwel geen alternatieve cranksets te krijgen, behalve Chorus /Record < 2007, dus een kompleet nieuw crankstel ligt voor de hand.
Er is een redelijk 2e hands aanbod in Campagnolo Chorus /Record voor vierkante as, zie Marktplaats of Ebay bijvoorbeeld.
Ik zou er zelf 1 nemen waar elk 5 gaats blad met BCD 110 mm op past, dat biedt veruit de meeste veelzijdigheid, welk merk is niet zo interessant en Shimano is het meest courant, de lagers zijn niet slecht en de installatie is simples.
Ik heb zelf een SRAM crankset waar ik behoorlijk over ben te spreken op een fiets die verder met Camp[agnolo is uitgerust.
Er is een redelijk 2e hands aanbod in Campagnolo Chorus /Record voor vierkante as, zie Marktplaats of Ebay bijvoorbeeld.
Ik zou er zelf 1 nemen waar elk 5 gaats blad met BCD 110 mm op past, dat biedt veruit de meeste veelzijdigheid, welk merk is niet zo interessant en Shimano is het meest courant, de lagers zijn niet slecht en de installatie is simples.
Ik heb zelf een SRAM crankset waar ik behoorlijk over ben te spreken op een fiets die verder met Camp[agnolo is uitgerust.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dank, neem ik mee! Dan ga ik mij nog maar eens even verdiepen wat allemaal compatibel, betaalbaar en kwalitatief goed is... Als ik in ieder geval een Engelse BSA trap-as en een 10 speed crankset die aansluit op het gekozen as-type, dan zit ik veilig toch?