Dat klopt toch niet echt volgens mij. Lucien Van Impe zei altijd dat trainen in het Meetjesland (waar veel wind zit) hetzelfde is als klimmen, deed zijn training daar ook altijd.
Iets recenter: Serge Pauwels doet zijn klimtraining ook altijd in België (veelal met zo'n voorwiel dat 100-200W extra weerstand geeft)
Uiteindelijk zal 300W gedurende 1u altijd hetzelfde zijn of dat nu tegen de wind is of bergop.
Tacx neo 2T smart
Nee, want de hoek die je maakt is anders zoals NuitKor aangeeft.
Wat niet wegneemt dat je klimmen prima op het vlakke kan trainen. Echter, het blijft vlak rijden en niet klimmen.
Door iets als een Kickr Climb wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Wat niet wegneemt dat je klimmen prima op het vlakke kan trainen. Echter, het blijft vlak rijden en niet klimmen.
Door iets als een Kickr Climb wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.
Precies wat ik bedoel

Klopt, bij echt bergop rijden gebruik je andere/meer spiergroepen in rug en armen
Ik heb het vorige winter zelfs ervaren. Na een lange periode uitsluitend indoor trainen op zwift had ik bij de eerste buitenrit ineens spierpijn in mijn armen na een buitentraining met heuveltjes. Nooit eerder zoiets gehad.
Ik heb het vorige winter zelfs ervaren. Na een lange periode uitsluitend indoor trainen op zwift had ik bij de eerste buitenrit ineens spierpijn in mijn armen na een buitentraining met heuveltjes. Nooit eerder zoiets gehad.