Tacx neo 2T smart
Zoals jullie mogelijk al hebben gelezen wordt de nieuwe neo 2 T smart in september geïntroduceerd . Wat is jullie mening is verandering van de 2 naar 2T de moeite waard of is de 2 al een dusdanig goed apparaat dat de 2T weinig extra’s kan bieden:
https://tacx.com/product/neo-2t-smart/
Dank jullie voor de reactie.
https://tacx.com/product/neo-2t-smart/
Dank jullie voor de reactie.
Ik kan moeilijk inschatten hoe goed/slecht de 2 was en dus de update naar 2T voor zin heeft. Er staat beschreven dat de bekabeling dikker is en de magneten beter zijn opgehangen , maar is dit iets wat serieus problemen heeft opgeleverd of moeten ze er gewoon een nieuw “ sausje” overheen gieten.
Ik heb nog nooit een direct drive trainer gehad, wel een normale Tacx die je zwaarder/lichter kunt zetten. Dit jaar wil ik dagelijks een uurtje (of meer indien leuk) fietsen i.v.m. Revalidatie. Dus ik weet niet of Zwift leuk is, maar het nafietsen van eigen tochten/rondjes lijkt me wel leuk (dit motiveert beter dan het kijken naar een speelfilm of Tour de France opname.
Ik heb nog nooit een direct drive trainer gehad, wel een normale Tacx die je zwaarder/lichter kunt zetten. Dit jaar wil ik dagelijks een uurtje (of meer indien leuk) fietsen i.v.m. Revalidatie. Dus ik weet niet of Zwift leuk is, maar het nafietsen van eigen tochten/rondjes lijkt me wel leuk (dit motiveert beter dan het kijken naar een speelfilm of Tour de France opname.
-
- Forum-lid
Volgens mij zorgden die magneten voor een bepaalde fluittoon bij x snelheid/vermogen.
Nee, maar dat is bij een zaak als Mantel ook te begrijpen. Eigenlijk zelfs niet naar gevraagd. Het verschil is te lezen op internet.
Vriend van me rijdt al drie jaar met neo 1, nog steeds geen klachten en hij rijdt er echt veel op (soms wel 2-6 uur). Dus dan zal de 2 voor mij wel volstaan
Vriend van me rijdt al drie jaar met neo 1, nog steeds geen klachten en hij rijdt er echt veel op (soms wel 2-6 uur). Dus dan zal de 2 voor mij wel volstaan

Een van de dingen die ze hebben opgelost met de 2T tegenover de 1 en 2, is het doorslippen bij het aanzetten vanuit lagere snelheden.
Ik heb 1,5 week geleden ook de Neo 2 gehaald en ja, ik heb het even uitgetest. En nee, ik vind het niet storend genoeg om €200 verschil goed te praten.
Ik heb 1,5 week geleden ook de Neo 2 gehaald en ja, ik heb het even uitgetest. En nee, ik vind het niet storend genoeg om €200 verschil goed te praten.
If it's not fixed, it's broken.