Einstein schreef: ↑26 jan 2021 11:46 Houd je op deze manier de conditie op peil of maakt het weinig uit?
Sommige trainen erop om zelfs beter te w
orden.
[/quote
Ik loop nog 3 tot 4 keer in de week hard die spinninglessen zijn voor mij allen ter aanvulling op mijn hardlooptraining of als het weer te slecht is om hard te lopen.
Hoe lang op de fietstrainer
- Sweety2008
- Forum-lid
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Als je ervaring hebt met rijden met een powermeter, dan is zo'n FTP-test helemaal niet nodig.
Je kunt het ook schatten door:
- Te kijken welk wattage je trapt in je D1 hartslagzone als je goed uitgerust bent. (herleiden)
- Je 20 minuten vermogen in een race of klim bekijken en daar iets (10-20 watt) bij optellen.
- Je wattage gokken en kijken of je een intervaltraining vol kunt houden. (makkelijk-> hoger, niet -> lager)
Ontopic: In de winter vind ik de combo Zwift binnen en gravel buiten ideaal. Ik merk dart ik me daar erg goed bij voel en denk dat het heel goed is voor de conditie.
Ik zwift max 60-90 minuten en doe een race of een group work-out. (max 2x per week) Op de gravelbike maak ik dan duurritten (zo vaak als lukt).
Je kunt het ook schatten door:
- Te kijken welk wattage je trapt in je D1 hartslagzone als je goed uitgerust bent. (herleiden)
- Je 20 minuten vermogen in een race of klim bekijken en daar iets (10-20 watt) bij optellen.
- Je wattage gokken en kijken of je een intervaltraining vol kunt houden. (makkelijk-> hoger, niet -> lager)
Ontopic: In de winter vind ik de combo Zwift binnen en gravel buiten ideaal. Ik merk dart ik me daar erg goed bij voel en denk dat het heel goed is voor de conditie.
Ik zwift max 60-90 minuten en doe een race of een group work-out. (max 2x per week) Op de gravelbike maak ik dan duurritten (zo vaak als lukt).
Ik loop blijkbaar achter ( papa je wordt ouder) , Is me helemaal ontgaan...Joseba schreef: ↑26 jan 2021 14:33Gewoon zelf bouwen voor minder dan €100... Op Facebook is een groep maar hier op het forum is er ook een topic.mao schreef: ↑25 jan 2021 23:36Ik denk Google ff wat een rockerplate is,... wat zijn die dingen duur zeg.
https://www.12gobiking.nl/saris-mp1-inf ... ZgQAvD_BwE
Is het z’n geld waard?
Zal eens kijken van de zomer om er een te bouwen voor Jr.
Om terug te keren om de oorspronkelijke vraag.
Op de trainer fiets ik gemiddeld tussen de 1 tot 2 uur per keer .
Buiten fietsen is altijd fijner maar zeker nu met hele dagen thuiswerken stap ik bijna dagelijks wel even op de trainer anders beweeg ik helemaa niet meer.
Soms zelfs een uurtje online tijdens een ms-teams meeting.
verder gebruik ik Rouvy met echte video's en een groot scherm voor mijn neus.
er zijn zoveer routes in het "echt" te fietsen dat dit mij niet gaat vervelen.
Je kan zelfs jezelf als virtuele tegenstander mee laten fietsen zodat je je eigen tijd makkelijker kunt verbeteren.
Buiten fietsen is altijd fijner maar zeker nu met hele dagen thuiswerken stap ik bijna dagelijks wel even op de trainer anders beweeg ik helemaa niet meer.
Je kan zelfs jezelf als virtuele tegenstander mee laten fietsen zodat je je eigen tijd makkelijker kunt verbeteren.
Ik heb zondag 2,5uur op de Tacx gezeten, het is geestdodend (ook al doet The Sufferfest echt moeite met beelden uit de koers, een verhaaltje errond en wat humor)
Het was wel stevig gas geven (NP van 272W) anders wordt het nog saaier
Het was wel stevig gas geven (NP van 272W) anders wordt het nog saaier
Is dat dan tijdens een meeting waarbij je niet veel input hebt? Of doe je dan gewoon een heel rustige training?coprins schreef: ↑02 feb 2021 11:56 Om terug te keren om de oorspronkelijke vraag.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!
Check willeniskunnen.cc!
Ik heb hem zelf gemaakt en was nog geen € 200 kwijt (inclusief op maat laten zagen ipv zelf zagen). Het hout is het duurste, de trillingsdempers, inbusbouten en ballen kosten bij elkaar nog geen €70mao schreef: ↑25 jan 2021 23:36Ik denk Google ff wat een rockerplate is,... wat zijn die dingen duur zeg.
https://www.12gobiking.nl/saris-mp1-inf ... ZgQAvD_BwE
Is het z’n geld waard?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!
Check willeniskunnen.cc!
Combinatie van beiden. Heb vaak sessies waarbij ik alleen moet "opletten" en alleen hoef te luisteren. Dan fiets ik gewoon rustig mee dat als ze toevallig iets vragen ik niet buiten adem hoef te beantwoorden. rustig zone 2 trappen met bpm<120.
Ik heb wel de luxe dat ik een aparte thuiswerkkamer heb met mijn fiets naast mijn buro.
extra scherm aan mijn laptop en dan de teams/zoom sessie op het ene scherm en mijn rouvy route op de andere. (ik zet wel mijn camera uit )
Ik heb wel de luxe dat ik een aparte thuiswerkkamer heb met mijn fiets naast mijn buro.
extra scherm aan mijn laptop en dan de teams/zoom sessie op het ene scherm en mijn rouvy route op de andere. (ik zet wel mijn camera uit )
[vimeo][/vimeo]
coprins schreef: ↑03 feb 2021 16:59 Combinatie van beiden. Heb vaak sessies waarbij ik alleen moet "opletten" en alleen hoef te luisteren. Dan fiets ik gewoon rustig mee dat als ze toevallig iets vragen ik niet buiten adem hoef te beantwoorden. rustig zone 2 trappen met bpm<120.
[/ quote]
Waar kan ik solliciteren?
Ik deed gisteren ook voor het eerst de Half Monty test, ik kan niet helemaal inschatten waar ik nu precies sta, maar ik had ook het gevoel dat de uitkomsten iets te optimistisch waren, al was het verschil ook weer niet zo groot.
Voordeel is wel dat het een relatief korte en zeker lichtere test is dan de 4DP test, dus makkelijk vaker te herhalen gedurende het seizoen. Dat ben ik dit jaar zeker van plan.
.
Mijn FTP was 314 watt (t.o.v. 306 2 jaar eerder in een 4DP test)
Mijn MAP was 378 watt (t.o.v. 366 2 jaar eerder in een 4DP test)
Mijn omslag hs was 165 (-20 maar liefst t.o.v. de laatste 4DP test, maar in andere tests altijd zo rond de 176). De test gaf zelf aan dat dit kwam omdat ik mogelijk vermoeid was. Dat zou kunnen, de dag ervoor had ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens gezwommen wat er nogal inhakte en zo'n 8 uur ervoor had ik een uurtje rustig geschaatst. In hoeverre dat het FTP wattage beïnvloedt weet ik niet, ik zou verwachten alleen negatief.
Tussendoor alleen een loopinspanningstest gedaan bij een sportarts, dus geen goed vergelijkingsmateriaal. De afgelopen 1o jaar wel een aantal keer fietstests gedaan, meestal zo tussen 290 en 325 watt FTP (ik ben 83 kg, 1m93). Omslagpunt verschilt wel nogal van 163 tot 186 in die laatste 4DP test). Max hartslag is 195 en in rust zo rond de 54.
O ja, ik ben 53, dus een sterke verbetering is op mijn leeftijd ook wel verdacht