Watertappunten
-
- Forum-lid
Ideaal dit. Het is altijd zo'n gedoe om bidons te vullen. Dat is een van de dingen die mij vaak toch tegen hebben gehouden voor langere ritten: waar vul je je bidons? Hier staan toch een aantal goede tips om mijn range uit te breiden...
Ik drink namelijk gerust een bidon per uur. En dan hebben we het nog geen eens over de hete dagen in de zomer...
Ik drink namelijk gerust een bidon per uur. En dan hebben we het nog geen eens over de hete dagen in de zomer...
Het is een beetje plannen, soms zoeken, soms staan ze op een schoolplein dat gesloten is buiten schooltijden maar ik ben nog nooit in de problemen gekomen.
Dit soort afstanden fiets ik solo en dan is het tappunt zoeken ook onderdeel van de charme van zo’n tocht.
Sommige mensen gaan bergbeklimmen in de Andes, ik krijg dezelfde kick van mijn bidon bijvullen op een plek waar ik nog nooit ben geweest.
Dit soort afstanden fiets ik solo en dan is het tappunt zoeken ook onderdeel van de charme van zo’n tocht.
Sommige mensen gaan bergbeklimmen in de Andes, ik krijg dezelfde kick van mijn bidon bijvullen op een plek waar ik nog nooit ben geweest.
Watertappunten.nl heeft er enkele. In Beerse staat er 1.
Maar gewoon route langs kerkhoven uitzetten, meeste begraafplaatsen hebben wel kraantje (soms goed zoeken). Als je 3 begraafplaatsen neemt heb je 1 of 2x succes. En anders iemand vragen die in de tuin/aan de auto bezig is, Heb altijd water kunnen vinden, ook wel eens op de gok bij een huis aangebeld toen de dorst erg groot was.
Klein/licht slotje mee en wat contant geld, komt altijd wel langs een tankstation/bakker/McDonalds waar je water kunt vragen/kopen.
Dogma F
-
- Forum-lid HC
Wat hebben we toch geluk in zuid holland ik kan al jaren elke 20km vullen vanaf 1 april tm eind oktober.
En anders gewoon een tankstation en een fles water, moeilijker hoeft het ook niet te zijn. Denk een beetje buiten de hollandse gierigheid kaders.
Amerongse berg staat er ook een.
En anders gewoon een tankstation en een fles water, moeilijker hoeft het ook niet te zijn. Denk een beetje buiten de hollandse gierigheid kaders.
Amerongse berg staat er ook een.
-
- Forum-lid HC
Nou dan is ie ook een stukje van mij 
Mooie plaats, prima kraantje top!!!

Mooie plaats, prima kraantje top!!!