Strava kosten gestegen?
Ik gebruik de routebuilder en vind de segmenten leuk. Maar dan vind ik 70 euro extra nogal duur.
Gisteravond een blokjestraining gedaan en dan komt de analyse van Strava niet verder dan 2 blokken: de eerste 55 minuten en blokje 2 was het uitfietsen.
Kijk ik vervolgens in intervals.icu dan zie ik precies de blokken die ik heb gedaan.
Naast Strava gebruik ik dus intervals en veloviewer en dat geeft aan dat Strava zaken laat liggen die voor gebruikers waardevol zijn.
Gisteravond een blokjestraining gedaan en dan komt de analyse van Strava niet verder dan 2 blokken: de eerste 55 minuten en blokje 2 was het uitfietsen.
Kijk ik vervolgens in intervals.icu dan zie ik precies de blokken die ik heb gedaan.
Naast Strava gebruik ik dus intervals en veloviewer en dat geeft aan dat Strava zaken laat liggen die voor gebruikers waardevol zijn.
@bakboord1 dat klopt maar zowel Intervals als Veloviewer trekken de data uit Strava. Da's ook een toegevoegde waarde van het platform, het ecosysteem aan apps en 'partners' wat errond hangt, elk met hun eigen focus en specialisme. Zo kan je als gebruiker je eigen platform uitbouwen op basis van je wensen.
Strava is nu al niet winstgevend, laat staan dat ze nog extra R&D moeten investeren voor iets wat al elders bestaat in het ecosysteem.
Misschien is het wel een manier om meer volk te laten betalen: de API die toelaat data uit Strava te trekken, alleen toegankelijk te maken via een Premium abonnement.
Strava is nu al niet winstgevend, laat staan dat ze nog extra R&D moeten investeren voor iets wat al elders bestaat in het ecosysteem.
Misschien is het wel een manier om meer volk te laten betalen: de API die toelaat data uit Strava te trekken, alleen toegankelijk te maken via een Premium abonnement.
Intervals heeft strava niet perse nodig. Werkt ook prima als je het koppelt met Garmin Connect of zelf de ritten naar intervals stuurt.raven14 schreef: ↑10 mei 2023 09:08 @bakboord1 dat klopt maar zowel Intervals als Veloviewer trekken de data uit Strava. Da's ook een toegevoegde waarde van het platform, het ecosysteem aan apps en 'partners' wat errond hangt, elk met hun eigen focus en specialisme. Zo kan je als gebruiker je eigen platform uitbouwen op basis van je wensen.
Strava is nu al niet winstgevend, laat staan dat ze nog extra R&D moeten investeren voor iets wat al elders bestaat in het ecosysteem.
Misschien is het wel een manier om meer volk te laten betalen: de API die toelaat data uit Strava te trekken, alleen toegankelijk te maken via een Premium abonnement.
@raven14 uit de gemelde linkjes hierboven blijkt dat Strava wel degelijk Revenue ofwel winst heeft.
De functionaliteit die je noemt heeft dan waarde maar die krijg je ook al in het gratis abonnement.
Ik vermoed dat ze nu vooral willen groeien in het gebruikersaantal. En dan komt daarna vanzelf de koerswijziging om dat om te zetten in cash.
De functionaliteit die je noemt heeft dan waarde maar die krijg je ook al in het gratis abonnement.
Ik vermoed dat ze nu vooral willen groeien in het gebruikersaantal. En dan komt daarna vanzelf de koerswijziging om dat om te zetten in cash.
Hier sla je de plank mis, en niet zo'n beetje ook.
Strava weet juist enorm veel van je
- je inkomen kan men bepalen door te kijken naar je uitrusting en hoe vaak je die vernieuwt. En door bijvoorbeeld te kijken in welke wijk je woont.
- aan je uitrusting kan men ook zien welke fietsmerken je appricieert
- men kan zien welke vakantiebestemmingen je naartoe gaat. Op basis daarvan zou men andere regio's kunnen promoten.
- wat voor sociaal netwerk je zit, door te kijken naar wie je vrienden zijn
- welke sporten je allemaal doet
- als je woon-werk verkeer doet weten ze ook waar je werkt
- door te kijken naar andere gebruikers op hetzelfde adres zien ze wat je gezinssamenstelling is
Laatst gewijzigd door havana op 10 mei 2023 10:21, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02
Revenue is omzet en niet winst.
Tuurlijk, mijn conclusie was wat te kort door de bocht. Maar in vergelijking wat insta en facebook van je weten is het relatief weinig. En, als ze weten waar ik werk, gaan ze me dan job-offers doen, of doe je dat toch maar via linkedin? Ik denk dat potentiële werkgevers (een paar specifieke wellicht uitgezonderd maar kunnen ze niet van eten) andere en betere opties hebben.havana schreef: ↑10 mei 2023 10:16Hier sla je de plank mis, en niet zo'n beetje ook.
Strava weet juist enorm veel van je
- je inkomen kan men bepalen door te kijken naar je uitrusting en hoe vaak je die vernieuwt. En door bijvoorbeeld te kijken in welke wijk je woont.
- aan je uitrusting kan men ook zien welke fietsmerken je appricieert
- men kan zien welke vakantiebestemmingen je naartoe gaat. Op basis daarvan zou men andere regio's kunnen promoten.
- wat voor sociaal netwerk je zit, door te kijken naar wie je vrienden zijn
- welke sporten je allemaal doet
- als je woon-werk verkeer doet weten ze ook waar je werkt
- door te kijken naar andere gebruikers op hetzelfde adres zien ze wat je gezinssamenstelling is
Andere gebruikers op hetzelfde adres, kan iets zeggen over gezinssamenstelling. Klopt, alleen het kan ook niks zeggen (ik ben de enige van 4 personen in mijn gezin). Tuurlijk weten ze redelijk wat of kunnen ze redelijk wat afleiden. Maar ik denk dat de gebruikersbase en datalake van de andere socials veel meer bevatten om dit soort commercie mee uit te voeren.
Ik denk dat ze best wel wat van je weten, maar alles is relatief, en ten opzicht van de andere social is het aantal leden beperkt, en de opgeslagen/af te leiden info ook. Just my 2 cents. Ik gok ook dat dat een van de belangrijkste redenen is dat de enige reclame die ik te zien krijg, reclame voor strava zelf is.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Nee, ik denk dat de reden is dat ze de app advertentievrij willen houden en liever een ander verdienmodel nastreven.
Vergeet niet dat bijna alle gratis apps op de smartphone ook leven van advertenties en die weten vaak nog véél minder dan de gebruiker dan Strava. Het kán dus wel.
Overigens heeft Strava nóg een verdienmodel en dat zijn de challenges. Daar moet fors voor betaald worden.
In het verleden verkochten ze ook gebruikersdata aan bijv. gemeentes maar dat bleek niet winstgevend.
Vergeet niet dat bijna alle gratis apps op de smartphone ook leven van advertenties en die weten vaak nog véél minder dan de gebruiker dan Strava. Het kán dus wel.
Overigens heeft Strava nóg een verdienmodel en dat zijn de challenges. Daar moet fors voor betaald worden.
In het verleden verkochten ze ook gebruikersdata aan bijv. gemeentes maar dat bleek niet winstgevend.
En niet te vergeten dat Strava eerder dan je eigen vrouw weet dat je een ander hebt.rikkert schreef: ↑10 mei 2023 12:55Tuurlijk, mijn conclusie was wat te kort door de bocht. Maar in vergelijking wat insta en facebook van je weten is het relatief weinig. En, als ze weten waar ik werk, gaan ze me dan job-offers doen, of doe je dat toch maar via linkedin? Ik denk dat potentiële werkgevers (een paar specifieke wellicht uitgezonderd maar kunnen ze niet van eten) andere en betere opties hebben.havana schreef: ↑10 mei 2023 10:16Hier sla je de plank mis, en niet zo'n beetje ook.
Strava weet juist enorm veel van je
- je inkomen kan men bepalen door te kijken naar je uitrusting en hoe vaak je die vernieuwt. En door bijvoorbeeld te kijken in welke wijk je woont.
- aan je uitrusting kan men ook zien welke fietsmerken je appricieert
- men kan zien welke vakantiebestemmingen je naartoe gaat. Op basis daarvan zou men andere regio's kunnen promoten.
- wat voor sociaal netwerk je zit, door te kijken naar wie je vrienden zijn
- welke sporten je allemaal doet
- als je woon-werk verkeer doet weten ze ook waar je werkt
- door te kijken naar andere gebruikers op hetzelfde adres zien ze wat je gezinssamenstelling is
Andere gebruikers op hetzelfde adres, kan iets zeggen over gezinssamenstelling. Klopt, alleen het kan ook niks zeggen (ik ben de enige van 4 personen in mijn gezin). Tuurlijk weten ze redelijk wat of kunnen ze redelijk wat afleiden. Maar ik denk dat de gebruikersbase en datalake van de andere socials veel meer bevatten om dit soort commercie mee uit te voeren.
Ik denk dat ze best wel wat van je weten, maar alles is relatief, en ten opzicht van de andere social is het aantal leden beperkt, en de opgeslagen/af te leiden info ook. Just my 2 cents. Ik gok ook dat dat een van de belangrijkste redenen is dat de enige reclame die ik te zien krijg, reclame voor strava zelf is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oei, je spreekt uit ervaring?
Less is bore