Tja, ik ben ook meer van de klassieke vormen. Ik denk dat fiets niet veel sneller is dan andere fietsen. Alleen die gozer die erop zit kan gewoon takke-hard trappen.
Colnago
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik vind dit juist wel fraai. Op deze manier komt die stuurpen (die technisch gezien eigenlijk heel logisch is) veel mooier in lijn met het frame uit.
Ik weet niet wat het met gewicht, stijfheid, comfort en aërodynamica doet, maar vooralsnog ben ik voor.
Ik weet niet wat het met gewicht, stijfheid, comfort en aërodynamica doet, maar vooralsnog ben ik voor.
Campagnolo Ultra Dork
Ben ook geen fan... In elk geval is het wel een model dat veel meer uitgesproken is dan die super klassieke V4Rs, maar deze gaat volgens mij toch niet mijn herintrede tot Colnago inluiden....
EDIT: Na het promofilmpje te hebben bekeken, krijg ik toch weer het gevoel dat deze wat 'aan je moet groeien'... Aërodynamisch lijkt het me wel goed te zitten...
EDIT: Na het promofilmpje te hebben bekeken, krijg ik toch weer het gevoel dat deze wat 'aan je moet groeien'... Aërodynamisch lijkt het me wel goed te zitten...
Ja, als we het nut voor de gemiddelde wielertoerist van een fiets van 15 kE die licht en aero is weer opnieuw gaan bediscussiëren, dan bedank ik vrij snel..... Natuurlijk is dit voor de gemiddelde 'wij' totale onzin. Maar dat betekent niet dat er geen markt voor is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13884
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie fiets. En kruising tussen drie merken.
Maar iig wat anders! Zou hem zo kopen, maar ik heb net een nieuwe.
Maargoed in de conservatieve fietswereld zal het wel niet echt gewaardeerd worden.
Als het stuurpen systeem hetzelfde is als bij een S5, dan is dat wel een goede techniek.
Je stuur staat altijd recht, lager druk/speling is perfect af te stellen. Een van de mooiere weinig overgenomen technieken.
De huidige standaard aero combo's zijn lastiger te vervangen dan het S5 systeem.
Maar iig wat anders! Zou hem zo kopen, maar ik heb net een nieuwe.
Maargoed in de conservatieve fietswereld zal het wel niet echt gewaardeerd worden.
Als het stuurpen systeem hetzelfde is als bij een S5, dan is dat wel een goede techniek.
Je stuur staat altijd recht, lager druk/speling is perfect af te stellen. Een van de mooiere weinig overgenomen technieken.
De huidige standaard aero combo's zijn lastiger te vervangen dan het S5 systeem.
Helaas blijven 2 Colnago-kenmerken ook wel behouden: 16 kE voor de versie met DA en dan weegt-ie nog steeds 7,45 kg...wasbeer2006 schreef: ↑09 dec 2024 13:35 Mooie fiets. En kruising tussen drie merken.
Maar iig wat anders! Zou hem zo kopen, maar ik heb net een nieuwe.
Maargoed in de conservatieve fietswereld zal het wel niet echt gewaardeerd worden.
Als het stuurpen systeem hetzelfde is als bij een S5, dan is dat wel een goede techniek.
Je stuur staat altijd recht, lager druk/speling is perfect af te stellen. Een van de mooiere weinig overgenomen technieken.
De huidige standaard aero combo's zijn lastiger te vervangen dan het S5 systeem.
Wat me wel opvalt is dat de zadelpen een serieuze hoek heeft. Hoe hoger je gaat zitten hoe verder achter het BB je zit, meer dan bij een gewone fiets lijkt mij. Ik ben benieuwd of je dat met een 0 offset wel haalt. Ik vermoed dat dit voor de pro's geen probleem zal zijn maar nonkel jef kan maar beter goed communiceren met zijn bikefitter vooraleer hij 15K dokt bij de FM.
Uno-X Mobility or bust!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Beter duur dan niet te koop, waarom moet die prijs steeds benoemd worden alsof het belachelijk is? Wordt een fiets van EUR 15.000 verkocht? Ja, dus is het de prijs waard voor de doelgroep. Pas als fabrikanten met die categorie fietsen blijven zitten is het te duur.gede schreef: ↑09 dec 2024 13:41Helaas blijven 2 Colnago-kenmerken ook wel behouden: 16 kE voor de versie met DA en dan weegt-ie nog steeds 7,45 kg...wasbeer2006 schreef: ↑09 dec 2024 13:35 Mooie fiets. En kruising tussen drie merken.
Maar iig wat anders! Zou hem zo kopen, maar ik heb net een nieuwe.
Maargoed in de conservatieve fietswereld zal het wel niet echt gewaardeerd worden.
Als het stuurpen systeem hetzelfde is als bij een S5, dan is dat wel een goede techniek.
Je stuur staat altijd recht, lager druk/speling is perfect af te stellen. Een van de mooiere weinig overgenomen technieken.
De huidige standaard aero combo's zijn lastiger te vervangen dan het S5 systeem.
En daarnaast maakt gewicht natuurlijk in verhouding weinig uit bij een aero-fiets. Misschien helpt een beetje massa traagheid zelfs wel in het behouden van snelheid.