Ernie C. schreef:Vieux chnoque schreef:Het argument van ik ben geen prof, ik maak mijn eigen keuzes, gaat niet helemaal op. In de franse Gran Fondo's ( Marmotte etc.) zijn schijfremmen ook niet meer toegestaan. Of Italie gaat volgen heb ik nog niet gelezen. Dus als je de ambitie hebt om di soort ritten een keertje te rijden, wordt je al in één richting geduwd. (Of je hebt een argument voor nog een fiets).
Het is jammer als je nu een fiets met schijven hebt gekocht en daarmee niet mee kan doen aan de Marmotte maar het is dan wel je eigen schuld. Als je iets koopt dat nog in de beta fase zit weet je dat het kan tegenvallen.
Schijfremmen in de beta fase?????????
Ah dus al die mtb-ers en cx fietsen rijden al jaren op een techniek wat al jaren in de beta-fase zit. Dat is volkomen nieuw voor me.
Los van het absurde feit dat de UCI iets in de ban doet omdat 1 persoon beweert (ja er is geen enkel bewijs) dat het door een disc is veroorzaakt en het dus nu niet in het peleton mag worden gebruikt lees ik alleen maar irrationele argumenten van de recreatie-rijder als :ze worden heet (zijn die mensen dan van plan om hun vingers na het remmen er tegen aan te doen? Doen ze dat ook na gebruik gasfornuis, of na gebruik van een boor?) of de domste om het verbieden is nog wel het argument "het is lelijk". Op youtube staat trouwens een mooie test van GCN over de discs en daar komt de hitte ook aan de orde. Valt allemaal wel mee hoor.
Als recreatief rijder rijd je of vaak alleen of in kleine groepjes dus welk gevaar is er dan als het gaat om disc brakes? Ik ben verbaast over hoe conservatief met name recreatieve wielrenners zijn, bang voor nieuwe technieken, "bang voor de stoomtrein"-mensen zijn het.
Het is heel simpel: als je een fiets wil met disc brakes dan koop je die en als je het niet wil koop je een fiets met caliper brakes.
Goh wat een enorm probleem je mag er in cyclo-spotives niet mee rijden. Dat is echt het einde van de wereld en je kan meteen niet meer fietsen op de openbare weg. Verkoop je fiets want fietsen is onmogelijk geworden