Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 20:06

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

Wat is dan het aangepaste bericht?en colnago, dat een koersfiets maakt dat niet geschikt is om te koersen??? KOm man, dat geloof je zelf tochh niet.Ik ga inderdaad maar een topic starten geloof ik, want die gaat nog intressanter worden dan de ridley topics


In een eerste bericht op de site van Fiets stond dat een minder stijf frame beter voor de voorjaarsklassiekers zou zin: amai, de redacteur die dat schreef wil ik wel eens persoonlijk uitlachen. Er stond ook dat Erik Dekker op zijn website zou staan hebben dat het frame te slap is... huh? Ik heb dat niet gevonden op die site!
En ja, er worden wel vaker niet-koersframes (lees: "niet-competitie") gemaakt die voor toeristengebruik bestemd is: ooit een renner op een Colnago C35 gezien? Of die Colnago-Ferrari's? Same voor de Pinarello F4:13, die ook al "toeristenframe" gemaakt is. Bij De Rosa heb je zo de De Rosa Tango... Dat is een apart segment van de fietsenmarkt, als je dat niet mocht kennen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 20:08

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006dat beweren ze ook niet. Maar los daarvan heb ik nog nooit een coureur tijdens het fietsen zijn fiets (eender welk merk) zien breken. Waarschijnlijk wel dat ze voor of na een wedstrijd constateren dat er scheuren of andere problemen zijn met hun fiets (eender welk merk) maar daadwerkelijk een fiets zomaar zien breken??? zou graag een video fragment van willen zien.Lol. Ken jij überhaupt iets van fietsen? Framebreuken en -scheuren gebeuren -op schaarse uitzonderingen na- niet zomaar "knak" in wedstrijd zodat je plots met je kont op het asfalt ligt... man man, dàt zou pas erg zijn.

En natuurlijk heeft elk merk wel 'ns iets, maar ik kan je zeggen dat ik dit uit eigen ervaring bij Ridley onevenredig veel problemen vind! Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006 de enigste die vorig seizoen zichtbaar wel eens problemen had met zijn fiets was Boonen denk ik. Ik heb de indruk dat jij ook maar praat over "wat je hoort zeggen", en dan nog selectief voor bepaalde problemen je oren/ogen sluit. Leg mij eens uit: "Boonen zichtbaar problemen met zijn fiets?" ??

denk dat boonen toch al zichtbaar een paar keer problemen had in de finale's Laatst nog in arabie, Vorig jaar ook een paar keer. er is toen zelfs gezegd door lefevre dat al dat lichte spul niet geschikt is voor tom. Denk trouwens dat ik al naar school aan het fietsen was op een fiets toen dat jij nog thuis op je driewielertje rondreed. No offence!!!!!!!! En selectief ben ik zeker niet, aleen objectief.
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 20:16

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

denk dat boonen toch al zichtbaar een paar keer problemen had in de finale's Laatst nog in arabie, Vorig jaar ook een paar keer. er is toen zelfs gezegd door lefevre dat al dat lichte spul niet geschikt is voor tom. Denk trouwens dat ik al naar school aan het fietsen was op een fiets toen dat jij nog thuis op je driewielertje rondreed. No offence!!!!!!!! En selectief ben ik zeker niet, aleen objectief.


Beste ervaren fietser, we zijn hier over fietskaders (!) bezig: wel, waar heb jij Boonen al een zichtbaar probleem met zijn kaders zien hebben??
Dat hij in Qatar naar eigen zeggen niet op zijn 11 geraakte heeft te maken met de afstelling van z'n derailleur (gebeurt wel vaker, ligt zeker niet aan z'n kader, toch?). En Lefevre, noch z'n inspanningsfysioloog Hespel, weten al te veel af van Boonen fietsmechaniek: als Boonen met 1 "licht spul" problemen had was het met z'n FSA crank in de Tour 2004 (was ook niet slim van FSA om hem er niet op te laten testen vóór de Tour), dat is het zowat. Heeft dat nu iets met z'n kader te maken?
Mij goed als je denkt objectief te zijn door te beweren dat de Ridley-problemen binnen het aanvaardbaar aantal frameproblemen van een merk valt.  Ik kan ook je signature lezen... en zie maar al te vaak mensen die er problemen mee hebben dat er kritiek komt op het merk waar ze toevallig zelf mee rijden. Sja jong.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2006 20:16

Volgens mij onstaat er verwarring door verschil in Vlaams en Nederland. In belgië heet een racefiets een koersfiets. En er zijn een heleboel racefietsen die niet gemaakt zijn om te koersen, ik ken tal van frames die niet gemaakt zijn op wedstrijden op te rijden. Overigens niets dan logisch dat er behoorlijk wat "toerframes" worden gemaakt. Want de groep toerders is veel groter dan de wedstrijdrijders.
Er zijn bij Lotto zo extreem veel frames gescheurd. Ze kregen in begin van het seizoen al heel veel frames per renner en die bleken ook gewoon nodig te zijn. Volgens Casran z'n bron zijn er meer dan 90 gesneuveld. Iemand anders had van iemand anders binnen Lotto al gehoord dat er voor het einde van het seizoen al 70 frames aan hun einde waren gekomen.
Wat leeftijd er hier toe doet snap ik niet. Als je ouder bent heb je meer levenservaring maar daar houdt het ook mee op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 feb 2006 20:30

heren het gaat mij gewoon om het feit dat men ridley viseert in negatieve zin. Dat heeft niets te maken met mijn voorkeur voor ridley. Heb hem trouwens gekocht vanwege zijn prachtige kleurstelling. leeftijd doet er inderdaad niet toe, maarja als je beschuldigd word van onkunde replikeer je wel eens. En van de colnago lees ik nergens dat het een toerfiets is. en zeker niet als je er twee protour teams mee uitrust. Ik wil aleen maar aantonen dat mensen die zeggen van andere dat ze niet objectief zijn, het zelf zeker ook niet zijn.

p.s: ben zelf al 2* zwaar gevallen vorig jaar, maar met de fiets geen probleem. Een maat van mij rijdt nu op de 2005 damocles fiets van de vocht en ook geen probleem
RIDLEY the speed weapon

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 20:39

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

heren het gaat mij gewoon om het feit dat men ridley viseert in negatieve zin. Dat heeft niets te maken met mijn voorkeur voor ridley. Heb hem trouwens gekocht vanwege zijn prachtige kleurstelling. leeftijd doet er inderdaad niet toe, maarja als je beschuldigd word van onkunde replikeer je wel eens. En van de colnago lees ik nergens dat het een toerfiets is. en zeker niet als je er twee protour teams mee uitrust. Ik wil aleen maar aantonen dat mensen die zeggen van andere dat ze niet objectief zijn, het zelf zeker ook niet zijn.p.s: ben zelf al 2* zwaar gevallen vorig jaar, maar met de fiets geen probleem. Een maat van mij rijdt nu op de 2005 damocles fiets van de vocht en ook geen probleem


Hoh... ik stel me gewoon vragen bij iemand die als argument zegt "ooit al een frame pats zien breken in koers?" Dat soort dingen gebeurt zelfs met de slechtste frames niet zomaar!Je "ps" zegt in hetj ligt van grotere aantal niets hé, nul komma nul. Ik kan je thans enkele vrienden renners noemen die wel een hoop problemen met hun Ridley gehad hebben... amai nog niet!
En zeggen, "Ridley wordt geviseerd". What the hell? Wat zou ik daar aan hebben? Mijn ploeg wordt nota bene door Ridley gesponsord en ik heb een hoop vrienden die met gesponsorde Ridley's rijden, dus ik zit er behoorlijk met m'n neus op."Viseren" is zowat het meest puberale argument dat ik al gehoord heb. Het is je misschien opgevallen dat JIJ zélf terug de discussie over de kwaliteit van Ridley op gang gebracht hebt hier... dat onderwerp lag al maanden stil. En dat ik nu -oh toeval- nog steeds dezelfde mening heb heeft niets met "viseren" te maken, maar met een standvastige mening waarvoor ik tot op heden nog geen reden heb om ze te herzien.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 16 feb 2006 21:18

Heren,
Uit de eerste hand, van Wim De Vocht (Lotto-Davitamon)dus: "In 2005 heb ik géén enkel kader gebroken, wel enkele kaders in 2004. De modellen '05 hebben een andere treksterkte van carbon dan die van '04."En Wim is nu niet meteen een lichtgewicht type Mc Ewen ! Dus hem hoor je niet klagen, ... maar misschien ook niet "stoefen" of "opscheppen" voor onze Noorderburen  !!
Bij Mr. Bookmaker hoor je dan weer andere verhalen. Daar zijn een aantal renners die het niet begrepen hebben op de Damocles na een aantal slechte ervaringen. Héla, ze zouden daar in 2005 toch niet op de modellen van 2004 gereden hebben zeker ?? (haha)
Trouwens het is niet omdat je met je Mercedes regelmatig langs moet voor herstellingen, dat die Mercedesrijders een Toyota, het betrouwbaarste automerk (Test Aankoop), gaan aanschaffen zeker? Hetzelfde zal ook wel voor Ridleyrijders gelden zeker?!
 
Ride on baby !

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 21:31

Et alors? Ja, er zijn wel degelijk renners die geen graten zien in hun Damocles. Zou maar spijtig zijn als er zo géén renners waren. En, eerlijk, zolang ik zélf geen problemen zou hebben met m'n gesponsord fietsje, zou het me niet kunnen bommen dat anderen dat wél hebben; de Damocles oogt wel mooi.Maar ik heb wel tal van andere verhalen, ook "uit eerste hand" van zowel Dav-Lotto-renners als van renners van de 3 grootste Belgische belofteploegen (vorig jaar alle 3 op Ridley; dit jaar slechts 1 van hen) en mechaniekers, gehoord.
Trouwens, dat verschil tussen "Damocles 2004" en "2005", bestaat dat nu echt? Of is dat verkoopspraat? Ik ken een renner elite z/c die vorig jaar tot 2 maal toe een nieuwe Damocles "genaamd 2005" kreeg wegens scheuren aan het bracket, maar telkens met hetzelfde gewicht op de weegschaal en hetzelfde kaderprobleem uitkwam... hij sloot het seizoen af op een Giant Advanced van T-Mobile.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 16 feb 2006 21:49

Inderdaad, de Damocles is en blijft een mooi frame. Of er ook effectief een verschil is tussen de 04 en de 05, zoals je dat je afvraagt, dat durf IK nu niet beweren. Wat ik wel weet, is dat er modellen zijn waarbij de buitenkabel van de versnellingen , die door het balhoofdbuis gaat, stopt bij het buitenkomen en enkel de blote kabel doorloopt. Dit geeft vaak problemen bij het afstellen van de versnellingen. Bij andere modellen loopt die buitenkabel wel verder dan het balhoofdbuis tot op het frame. Uiteraard heeft dit niets te maken met de "sterkte" of "slap zijn" van de Damocles.Ik denk dat er onder de profs evenveel meningsverschillen zijn over dit frame als bij de grote groep wielertoeristen. Ook in mijn vorig bericht maak ik melding van dit probleem (cfr. Mr. Bookmaker). Géén Damocles voor hen (hem), wel een Scandium !
Ride on baby !

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 feb 2006 22:05

Quoten: Origineel geplaatst door guidoke op 16 Februari 2006

... Wat ik wel weet, is dat er modellen zijn waarbij de buitenkabel van de versnellingen , die door het balhoofdbuis gaat, stopt bij het buitenkomen en enkel de blote kabel doorloopt. Dit geeft vaak problemen bij het afstellen van de versnellingen. Bij andere modellen loopt die buitenkabel wel verder dan het balhoofdbuis tot op het frame. ...


Heeft dit niet te maken met de monteur die al dan niet zelfs bepaalt om er een buitenkabel rond te laten?
Is inderdaad een kleine aanpassing. De Trek OCLV's van vóór 2000 hadden zelfs de achterremkabel bovenop de bovenbuis lopen (zoals een crossframe); voorts is het frame identiek gebleven het jaar erna.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 16 feb 2006 22:08

Of het enkel aan de monteur ligt, durf ik niet stellen. Het is mijn FM die me onlangs op dit verschil gewezen heeft.
Ride on baby !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 feb 2006 00:53

Je begrijpt er niet echt veel van DutchFlandrien.
Je kan een prof op een fiets van 1000 euro laten rijden met een 105 groepje erop. Als je maar genoeg betaald zullen de meeste niet eens klagen. Maar ja als Colnago Cristallo's gaat leveren ipv C50's en dat wordt niet gecompenseerd dan gaan de heren klagen.
1 renner zegt echt helemaal niets. Zou niet zo best (wel heel ernstig) zijn als bij iedere renner z'n frames scheurde. Dit is net zo als al die redenaties over Shimano 500 wielen, bij mij gaat het goed (al 3000 km) dus zijn ze goed. Terwijl er pak van mensen grote problemen hebben.
Ridley verkondigd gewoon onzin. Ik vind het dom van ze want ze maken het alleen maar erger voor zich zelf. We hebben hier ook al een keer een vertegenwoordiger of iets dergelijks van Ridley gehad voor een paar dagen die beweerden dat er niets aan de hand was.. (Na een paar dagen nooit meer wat van gehoord)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie