Veel te duur materiaal in het jeugdwielrennen
Zo veel gaat het materiaal niet uitmaken. Bij de jeugd is een degelijke fiets echt voldoende. Een setje Dura Ace wielen tov rs10 is niet het verschil tussen kansloos gelost worden en winnen.
Het enigste onderdeel waar weinig geld de uitslag helemaal kan omgooien is een tijdrit. TT fiets, wielen, etc vergeleken met een simpel koersfietsje geeft een behoorlijk verschil. Maar zelfs dan is talent te herkennen.
Het enigste onderdeel waar weinig geld de uitslag helemaal kan omgooien is een tijdrit. TT fiets, wielen, etc vergeleken met een simpel koersfietsje geeft een behoorlijk verschil. Maar zelfs dan is talent te herkennen.
Als je die tas op MP zet, denkt iedereen dat het een neppert is , of dat je net op vakantie uit Turkije komt, in beide gevallen zal de tas te weinig opbrengen om een fiets te kopen , of je moet natuurlijk een nep-pina willen of zo.TumTumTum schreef:Ikke wel. Ik zet dat ding met de snelheid van het licht op marktplaats...en de fiets die ik dán ga kopen....Arno357 schreef: ben jij zo blij met een Louis Vutton tas ?
Dit is net zoals 12 jarigen met een iPhone/Samsung Galaxy, dure merk kleding, game console met 10.000 spellen, een amateur met een professionele dslr camara op standje groen, etc. etc...
Hier kun je niks anders tegen doen dan mentaal en fysiek sterker te zijn. En vaak worden deze kinderen "zoet" gehouden met materiaal omdat de ouders niet genoeg tijd voor ze hebben (uitzonderingen daargelaten).
Hier kun je niks anders tegen doen dan mentaal en fysiek sterker te zijn. En vaak worden deze kinderen "zoet" gehouden met materiaal omdat de ouders niet genoeg tijd voor ze hebben (uitzonderingen daargelaten).
Het is natuurlijk maar net wat je referentiekader is. Ik ken voldoende mensen waar een tweedehands fiets het maximaal haalbare is, ik ken ook mensen waar de duurste fiets geen merkbaar effect op hun vermogen geeft. Het frappante is dat de laatste categorie in de regel minder snel veel geld aan dit soort dingen uitgeeft en hun kinderen leert dat het allemaal niet vanzelf komt. Hoe meer het je kost tov het inkomen, des te belangrijker lijkt het om een statement te maken met materiaal. Vanzelfsprekend geldt hetgeen ik zojuist schreef niet voor iedereen.
Voor de rest vind ik het wel een beetje een kinnesinne onderwerp.
Voor de rest vind ik het wel een beetje een kinnesinne onderwerp.
I find your lack of faith disturbing
Maar blijkbaar vind je dit topic toch belangrijk genoeg om drie weken na de laatste reactie toch nog even je mening te gevenwibbel2 schreef:Voor de rest vind ik het wel een beetje een kinnesinne onderwerp.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Nee hoor, ik vind het gewoon een interessante discussie die op veel vlakken speelt. Niet alleen bij fietsen, maar ook bij andere sporten. Ik kijk eigenlijk nooit naar de datum op een forum, maar naar de inhoud.
En dat ik het kinnesinne vind is ter relativering van de heftige reacties van sommigen.
En dat ik het kinnesinne vind is ter relativering van de heftige reacties van sommigen.
I find your lack of faith disturbing
Als het om afgunst zou draaien zou dat ook spelen bij iedere Pinnarello, Cervolo of S-works die hier geshowd wordt. Dat is zeker niet het geval, een dergelijke fiets wordt (mits zonder spacertoren en enorme zadeltas) over het algemeen overstelpt met complimenten. Tenminste, ik ben de eerste "doe eens normaal met je veel te dure rommel en koop gewoon een Bulls met 105" reactie nog niet tegengekomen
Ik ga er dus van uit dat het vooral opvoedkundig als niet juist wordt gezien om je kinderen te veel te verwennen en om ze te leren zich superieur aan anderen te laten voelen door middel van dure spullen.
Ik ga er dus van uit dat het vooral opvoedkundig als niet juist wordt gezien om je kinderen te veel te verwennen en om ze te leren zich superieur aan anderen te laten voelen door middel van dure spullen.
Campagnolo Ultra Dork
Helemaal mee eens. Laat ons met zn allen riant geld uitgeven aan onze hobby. Leuk om te doen, goed voor de economie. Maar breng het grut bij dat je eerst een kwartje moet hebben voor dat je een dubbeltje kunt uitgeven. En dat je voor dat dubbeltje moet werken. En dat je je medemens niet moet beoordelen op de buitenkant (never judge a book by it's cover).
105?!?! Patser!! Tiagra is zeker niet goed genoeg voor meneerErnie C. schreef:Tenminste, ik ben de eerste "doe eens normaal met je veel te dure rommel en koop gewoon een Bulls met 105" reactie nog niet tegengekomen
fietsen doe ik net als een prof,