Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik geloof niks. Ik denk dat de grote A-merken zich geen gedoe met een frame of ongelukken kunnen veroorloven. Reputatie is alles. De frames van de grote (A-)merken zijn dus getest en voldoen aan alle criteria. Aan welke criteria voldoen de Chineese replica frames? Weet jij het? Veel plezier met je replica. Replica is voor losers.
Vergeet ik te zeggen dat een Chinees merk helemaal top kan zijn hoor. Er zijn zat voorbeelden, maar ik heb gewoon wat tegen replica's en mensen die dan nog beweren dat ze net zo goed zijn als het origineel. Sweet dreams denk ik dan.
Vergeet ik te zeggen dat een Chinees merk helemaal top kan zijn hoor. Er zijn zat voorbeelden, maar ik heb gewoon wat tegen replica's en mensen die dan nog beweren dat ze net zo goed zijn als het origineel. Sweet dreams denk ik dan.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 02 jan 2014 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Het grote nadeel van de fiets is dan ook dat de motor er niet bijgeleverd wordt, daar zul je echt zelf voor moeten trainen.
Als prijsverschil op service gebaseerd zou zijn zouden Italiaanse frames spotgoedkoop moeten zijn
.
Ik denk ook dat veel mensen er aan voorbij gaan dat een "Dacia racefiets" bij de Matrabike voor 300 euro te koop is (daal daar maar eens de Ventoux mee af) en dat de meesten hier al een serieus model in de schuur hebben staan. We vergelijken zeg maar een Nissan GT-R met een Lamborghini.
Als prijsverschil op service gebaseerd zou zijn zouden Italiaanse frames spotgoedkoop moeten zijn

Ik denk ook dat veel mensen er aan voorbij gaan dat een "Dacia racefiets" bij de Matrabike voor 300 euro te koop is (daal daar maar eens de Ventoux mee af) en dat de meesten hier al een serieus model in de schuur hebben staan. We vergelijken zeg maar een Nissan GT-R met een Lamborghini.
Campagnolo Ultra Dork
LOL Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik wilde inderdaad wat mensen prikkelen en tegelijkertijd het issue waar het om draait terugbrengen tot reëele proporties.daniel1975 schreef:Sebo: met alle respect voor jouw mening is een V70 degraderen tot het niveau van een Vectra toch wel een beetje te veel van het goede. Beetje prikkelen mag, maar dit vergelijk klopt van geen kant.
Je moet overigens al een behoorlijke vectra hebben wil je het rijplezier van een D5 motor benaderen
Bottom line is dat wielrenners ( over het algemeen ) materiaalmannetjes/vrouwtjes zijn.
Iedereen moet/mag gewoon kopen wat hij/zij leuk bindt en kan/wil betalen.
En het eerlijke van de hele zaak is dat itt tot auto's; hoeveel geld je ook uitgeeft aan een fiets je hem uiteindelijk zelf moet trappen

Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Daar geloof ik nu weer niets van.boswielrenner schreef:Ik geloof niks. Ik denk dat de grote A-merken zich geen gedoe met een frame of ongelukken kunnen veroorloven. Reputatie is alles. De frames van de grote (A-)merken zijn dus getest en voldoen aan alle criteria.
Google maar eens op problemen met frames.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
Als jij je daar goed bij voelt, dan is dat het beste antwoord. Je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt.Peet68 schreef: Ik zal mijn gezond verstand maar laten werken en deze juweeltjes maar in de vitrine laten staan.
Helaas draait het bij veel fietsers (ja, ook bij mij) vooral niet om het verstand bij het kiezen van een nieuwe fiets. Ik vind de emotie en uitstraling van de fiets belangrijk en dat zijn beide subjectieve zaken, maar voor mij zorgen die dingen er voor dat ik elke keer met veel plezier op mijn fiets stap. Er zijn zat fietsen te bedenken die een betere prijs/prestatie verhouding hebben, maar daar ontbreekt bij mij de "klik" en dat zou er voor zorgen dat ik spijt krijg van zo'n aankoop en blijf denken "had ik toch maar...".
Of een Pinarello, Colnago & co beter of slechter is dan de rest, ik weet het niet....
Maar bepaalde dingen koop je niet omdat deze beter zijn.
Maar omdat:
het een geschiedenis heeft
om bij een groep te horen
om niet bij een bepaalde groep te horen
omdat het mooi is
omdat men het kan betalen
omdat men denkt dat het beter is
omdat men gelooft dat het beter is
omdat men weet dat het beter is
omdat de buur ook een heeft
enz.......
Maar bepaalde dingen koop je niet omdat deze beter zijn.
Maar omdat:
om bij een groep te horen
om niet bij een bepaalde groep te horen
omdat het mooi is
omdat men het kan betalen
omdat men denkt dat het beter is
omdat men gelooft dat het beter is
omdat men weet dat het beter is
omdat de buur ook een heeft
enz.......
(leuk!)bikerke schreef: Maar bepaalde dingen koop je niet omdat deze beter zijn.
Maar omdat:
(dat vind ik iets voor schoolpleinpubers en interesseert me geen ruk)om bij een groep te horen
idemom niet bij een bepaalde groep te horen
Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met fietsen op de oude stalen Gitane van mijn vader, maat 56. Ik ben zelf 1.60 dus de fiets is wel wat groot.

Toen kon ik via via aan een tweedehands Giant OCR geel/zwart komen voor een prikkie. Met campa afgemonteerd en in erg goede staat. Op eerste gezicht, puur the looks niet echt de fiets die ik zelf bedacht had. Maar het is voor de dingen die ik er mee doe wel een erg goeie fiets, de maat is perfect en ik rij er met veel plezier op. De fiets doet nooit moeilijk en verdient eigenlijk een veel betere fietser dan ik.(mijn voorganger heeft er wedstrijden mee gereden).
Ik ben de fiets alleen maar steeds leuker gaan vinden en dat rare geel is inmiddels mijn geuzenkleur. Ik heb er zelfs gele sokken bij gekocht om snobs te shockeren.

Wat ik maar zeggen wil; een nieuwe fiets kopen is uiteraard ook voor een groot deel emotie. Kun je kopen wat je maar wilt, ga er voor. Maar ik weet uit ervaring dat je aan een "mindere god" ook verknocht kunt raken en bovendien vraag ik me af of ik op een fiets van 5000 euro nou echt harder zou rijden.
Veni. Vidi. Fietsie.
De emotionele waarde van een paar honderd euro extra op te bank is natuurlijk net zo belachelijk als de emotionele waarde die je een fiets toedicht. En het geld moet toch rollenbuddo schreef:Als jij je daar goed bij voelt, dan is dat het beste antwoord. Je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt.Peet68 schreef: Ik zal mijn gezond verstand maar laten werken en deze juweeltjes maar in de vitrine laten staan.
Helaas draait het bij veel fietsers (ja, ook bij mij) vooral niet om het verstand bij het kiezen van een nieuwe fiets. Ik vind de emotie en uitstraling van de fiets belangrijk en dat zijn beide subjectieve zaken, maar voor mij zorgen die dingen er voor dat ik elke keer met veel plezier op mijn fiets stap. Er zijn zat fietsen te bedenken die een betere prijs/prestatie verhouding hebben, maar daar ontbreekt bij mij de "klik" en dat zou er voor zorgen dat ik spijt krijg van zo'n aankoop en blijf denken "had ik toch maar...".

Campagnolo Ultra Dork
- robbebopper
- Forum-lid HC
Totdat je cv-ketel plotseling midden in de winter kapot is. Dan wordt dat geld op de bank weer veel praktischer.
Dit soort discussies zijn op dit forum eigenlijk niet te voeren. Sommigen hebben hier genoeg inkomen om zich allerlei materiaal te kunnen permitteren, en bij anderen moet voor iedere koop erg lang worden gespaard.
In het laatste geval ga je toch anders tegen "emotionele waarde" aankijken.
Dit soort discussies zijn op dit forum eigenlijk niet te voeren. Sommigen hebben hier genoeg inkomen om zich allerlei materiaal te kunnen permitteren, en bij anderen moet voor iedere koop erg lang worden gespaard.
In het laatste geval ga je toch anders tegen "emotionele waarde" aankijken.
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
robbebopper schreef: In het laatste geval ga je toch anders tegen "emotionele waarde" aankijken.
Helemaal waar!
Ik denk zelfs dat het andersom werkt.
Met een fiets waar je lang voor gespaard hebt, en waar je lang mee moet doen krijg je een grotere verbondenheid, en dat schept meer "emotionele waarde" dan met elke 2 jaar de nieuwste kopen omdat je niet weet wat je anders met je geld moet.
Martin Swinkels schreef:
Helemaal waar!
Met een fiets waar je lang voor gespaard hebt, en waar je lang mee moet doen krijg je een grotere verbondenheid, en dat schept meer "emotionele waarde" dan met elke 2 jaar de nieuwste kopen omdat je niet weet wat je anders met je geld moet.
+1
Training is like fighting with a gorilla....
-
- Forum-lid HC
En daarom koop ik elk jaar een andere fiets of groep/wielen om vooral niet emotioneel verbonden te rakenMartin Swinkels schreef:Helemaal waar!

What makes the boat go faster?