![Afbeelding](http://i7.photobucket.com/albums/y294/jeefp/hhhhh_zpsbeb74de1.jpg)
Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.
Nog een stukje Thailand verhaal. Dat was ook wel een leuke ervaring onderweg.
Met nog 6 km te gaan naar Nakhon Sawan zet ik nog een keer aan na even de pedalen stil te hebben gehouden om het verkeer voor me te inspecteren en trap ik dwars door de aandrijving heen. Ik denk eerst nog dat de ketting eraf ligt of dat ik mis heb geschakeld maar nadere inspectie leert dat het freewheel in de achteras het heeft begeven. Barst!
Ik heb reserve materiaal bij me voor kleine reparaties. Vier reserve spaken, een spakenspanner, een reserve achterpat, inbussleutels, 2 binnenbanden en plakmateriaal. Maar een nieuw naaf natuurlijk niet. Hoe ga ik dit oplossen, vraag ik ma af. Eerst maar eens naar een hotel wandelen en daar verder vragen. Dat is hooguit nog 6 km. Na anderhalve kilometer krijg ik een lift van een Thai die redelijk goed engels spreekt. Die pickup trucks waar iedereen hier in ronndrijdt, blijken toch verrekte handig. De man is zeer enthousiast over het feit dat ik op een Gazelle fiets. Dat is zijn favoriete merk. Ohhhhh,.... Gazelle, Gazelle, Gazelle blijft hij roepen. Hij heeft thuis ook nog een Spartamet en een Tomos moped staan. Hij zet me af bij de grootste en beste fietsenmaker van de stad. Hij bestaat al 3 generaties. Stel je daar overigens niet veel bij voor, hoor. Ze verkopen hier kinderfietsjes, mountainbikes en opvallend veel fixies. Hij heeft helaas geen naaf liggen voor een 32 spaaks wiel. Wel een voor 36 spaaks. Dan maar een velg erbij en 36 spaken. Binnen een uur worden een nieuw wiel voor me gespaakt en worden band en cassette overgezet. Ik mag 2260 baht (zo'n 58 euro) afrekenen).
Waar vind je nu een Thai die gek is op Gazelle fietsen?
Met nog 6 km te gaan naar Nakhon Sawan zet ik nog een keer aan na even de pedalen stil te hebben gehouden om het verkeer voor me te inspecteren en trap ik dwars door de aandrijving heen. Ik denk eerst nog dat de ketting eraf ligt of dat ik mis heb geschakeld maar nadere inspectie leert dat het freewheel in de achteras het heeft begeven. Barst!
Ik heb reserve materiaal bij me voor kleine reparaties. Vier reserve spaken, een spakenspanner, een reserve achterpat, inbussleutels, 2 binnenbanden en plakmateriaal. Maar een nieuw naaf natuurlijk niet. Hoe ga ik dit oplossen, vraag ik ma af. Eerst maar eens naar een hotel wandelen en daar verder vragen. Dat is hooguit nog 6 km. Na anderhalve kilometer krijg ik een lift van een Thai die redelijk goed engels spreekt. Die pickup trucks waar iedereen hier in ronndrijdt, blijken toch verrekte handig. De man is zeer enthousiast over het feit dat ik op een Gazelle fiets. Dat is zijn favoriete merk. Ohhhhh,.... Gazelle, Gazelle, Gazelle blijft hij roepen. Hij heeft thuis ook nog een Spartamet en een Tomos moped staan. Hij zet me af bij de grootste en beste fietsenmaker van de stad. Hij bestaat al 3 generaties. Stel je daar overigens niet veel bij voor, hoor. Ze verkopen hier kinderfietsjes, mountainbikes en opvallend veel fixies. Hij heeft helaas geen naaf liggen voor een 32 spaaks wiel. Wel een voor 36 spaaks. Dan maar een velg erbij en 36 spaken. Binnen een uur worden een nieuw wiel voor me gespaakt en worden band en cassette overgezet. Ik mag 2260 baht (zo'n 58 euro) afrekenen).
Waar vind je nu een Thai die gek is op Gazelle fietsen?
Live fast; die young. mijn blog
Hallo,
Ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Deze fiets ervaar ik als zeer comfortabel en toch het idee dat hij bij het aanzetten vrij direct reageert, in vergelijking met mijn vorige fiets (Bianchi via nirone)
Wat wil je...? Geluk of Gelijk
Als je je in een wiel vastbijt dan kan je toch altijd even meer dan normaal. Moest ook best wel even moeite doen om hem quasi relaxed te vertellen dat zijn maatje gelost was en vond het bepaald niet erg dat hij toen meteen de "strijd" staakte.mrcoffee schreef:Heb zelf ook een fietskar maar daarmee 40 rijden met 2 kinderen erin....dieseltje schreef:Ik was eens aan het trainen met een fietskar met 2 van mijn kinderen erin en dat is zeker tegen wind best wel "stoempen" en had dan ook moeite om 28 km/h te houden.
<knip>
Op gegeven moment ging de teller boven de 40.
No pain no gain, no guts no glory!
Van het weekend met fiets in de trein. De conducteur: "zohoo, mevrouw de wielrenster".
Ik: "nou...toerfietsertje".
"je ziet er wel uit als een wielrenster".
"tja, komt door de fiets.
"
Daarna even wachten met vertrekken op een andere passagier die zijn benen uit zijn lijf rende om nog net de trein te halen: "goed genoeg voor een gouden plak is het niet, maar vooruit"
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik: "nou...toerfietsertje".
"je ziet er wel uit als een wielrenster".
"tja, komt door de fiets.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Daarna even wachten met vertrekken op een andere passagier die zijn benen uit zijn lijf rende om nog net de trein te halen: "goed genoeg voor een gouden plak is het niet, maar vooruit"
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Veni. Vidi. Fietsie.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Ik denk dat hij meer bedoeld of het verantwoord is om met een fietskar met daarin 2 kinderen 40km/u te gaan fietsen..dieseltje schreef:Als je je in een wiel vastbijt dan kan je toch altijd even meer dan normaal. Moest ook best wel even moeite doen om hem quasi relaxed te vertellen dat zijn maatje gelost was en vond het bepaald niet erg dat hij toen meteen de "strijd" staakte.mrcoffee schreef:Heb zelf ook een fietskar maar daarmee 40 rijden met 2 kinderen erin....dieseltje schreef:Ik was eens aan het trainen met een fietskar met 2 van mijn kinderen erin en dat is zeker tegen wind best wel "stoempen" en had dan ook moeite om 28 km/h te houden.
<knip>
Op gegeven moment ging de teller boven de 40.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
de constructie van die dingen is vaak bestand tot een snelheid van 20-25km/u stel dat die gozer op kop ineens naar links ging omdat ie zich afvroeg waar zn maat was en jou aantikte waardoor jij onderuit ging. Wat zou er dan gebeurd zijn met de kids achterin?
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
wandelaar nr. 1 op fietspad: Kun je niet bellen?? Ik schrik me rot..
wandelaar nr. 2 op fietspad: Waarom bel je? ik loop toch aan de kant !!
etc.
etc.
Ik fietste jaren terug door een dorpje hier in de buurt en ik dacht: "wat een drukte bij het dorpsplein" ?
Ik zie allemaal mensen onder een grote boom staan en omhoog kijken en maar wijzen.
Ik kom dichterbij met de fiets en ik kijk nog eens goed.En dacht : Daar zit een beer in de boom
Maar ik begreep al gauw dat het om een grote aap ging.Dat beest was van iemand uit het dorp en was ontsnapt en zat nu in de top van de hoogste boom van het dorp.
Iedereen had allemaal ideeën, om die aap uit de boom te krijgen.
Ik ging er bij staan vanzelf en wou wel eens weten hoe dit af zou lopen.
Ik hoorde iemand het voortouw nemen en zeggen.Haal eerst een doelnet op van de voetbalclub, dan iemand met een hond en dan heb ik nog een jachtgeweer nodig.
Kwartiertje later was alles gereed..Paar mensen stonden met het doelnet , als vangnet onder de boom.
Een tekkel werd vastgebonden aan de boom zelf en een de man van het jachtgeweer stond er ook bij.
Diegene die de leiding had genomen zei let op.
Ik klim in de boom, sla dan die aap op zijn kaak en dan dondert hij wel naar beneden in het net.
Dan bijt de tekkel hem wel in zijn ballen en dan is de aap wel zo geschrokken dat hij even niets doet en dan gauw dat net over hem heen en zo hebben we hem.
Maar wat moet ik dan met dat geweer? vroeg de man die dus het geweer had meegenomen.
Nou zei de man,
voor het geval dat de aap mij uit de boom slaat, moet je als de wiedeweerga die tekkel doodschieten!
Maar alles is verlopen volgens het plan en de aap zit nu in de Apenheul in een mooi groot hok met buitengebied.
Hij is goed herkenbaar want hij wrijft nog elke 5 minuten over zijn ballen.![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik zie allemaal mensen onder een grote boom staan en omhoog kijken en maar wijzen.
Ik kom dichterbij met de fiets en ik kijk nog eens goed.En dacht : Daar zit een beer in de boom
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Maar ik begreep al gauw dat het om een grote aap ging.Dat beest was van iemand uit het dorp en was ontsnapt en zat nu in de top van de hoogste boom van het dorp.
Iedereen had allemaal ideeën, om die aap uit de boom te krijgen.
Ik ging er bij staan vanzelf en wou wel eens weten hoe dit af zou lopen.
Ik hoorde iemand het voortouw nemen en zeggen.Haal eerst een doelnet op van de voetbalclub, dan iemand met een hond en dan heb ik nog een jachtgeweer nodig.
Kwartiertje later was alles gereed..Paar mensen stonden met het doelnet , als vangnet onder de boom.
Een tekkel werd vastgebonden aan de boom zelf en een de man van het jachtgeweer stond er ook bij.
Diegene die de leiding had genomen zei let op.
Ik klim in de boom, sla dan die aap op zijn kaak en dan dondert hij wel naar beneden in het net.
Dan bijt de tekkel hem wel in zijn ballen en dan is de aap wel zo geschrokken dat hij even niets doet en dan gauw dat net over hem heen en zo hebben we hem.
Maar wat moet ik dan met dat geweer? vroeg de man die dus het geweer had meegenomen.
Nou zei de man,
voor het geval dat de aap mij uit de boom slaat, moet je als de wiedeweerga die tekkel doodschieten!
Maar alles is verlopen volgens het plan en de aap zit nu in de Apenheul in een mooi groot hok met buitengebied.
Hij is goed herkenbaar want hij wrijft nog elke 5 minuten over zijn ballen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Martin Swinkels schreef:wandelaar nr. 1 op fietspad: Kun je niet bellen?? Ik schrik me rot..
etc.
Komt erg bekend voor.
Ook de oudere fietsers hebben last ervan om te zeuren als je belt of te zeuren als je niet belt
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Van de week zei ene je hoeft niet te schreeuwen je kan ook bellen , ik zeg dan moet je het gehoorapparaat laten nakijken want ik heb 10x gebeld
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Beste man keek naar m`n stuur en zag de bel zitten en deed zich wel teminste nog excuseren
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ook wel een complimenten gehad dat ik deed bellen en überhaupt een bel ip m`n fiets had , zo kan het dus ook .
Alleen die bel heb ik omdat ik me ander schor schreeuw dus is meer eigen belang
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Bellen of roepen doe ik al jaren niet meer, ik ros er gewoon langs desnoods door de berm, in communicatie ie ik geen heil meer.
Door de jaren heen neemt het aantal weggebruikers met een belevingswereld van ongeveer 120 graden vooruit sterk toe.
Breeduit neemt men fietspad of weg in beslag en wat er zich achter hen afspeelt , dat bestaat niet.
E-bikes zijn vaak voorzien van spiegels, maar no way dat men daar ooit een blik in werpt.
Onder een hoek van 90 graden (wegens het torenhoge stuur) met het wegdek en met een trapfrequentie van 30 "spoedt"men zich voort en de rest van de wereld bestaat niet.
Hoewel het vaak leeftijdgenoten zijn (ik ben 61 ) heb ik er geen begrip voor.
Wat ik van wandelaars vind die mij zien naderen en gewoon midden op het fietspad blijven staan leuteren bewaar ik voor de volgende keer.
Door de jaren heen neemt het aantal weggebruikers met een belevingswereld van ongeveer 120 graden vooruit sterk toe.
Breeduit neemt men fietspad of weg in beslag en wat er zich achter hen afspeelt , dat bestaat niet.
E-bikes zijn vaak voorzien van spiegels, maar no way dat men daar ooit een blik in werpt.
Onder een hoek van 90 graden (wegens het torenhoge stuur) met het wegdek en met een trapfrequentie van 30 "spoedt"men zich voort en de rest van de wereld bestaat niet.
Hoewel het vaak leeftijdgenoten zijn (ik ben 61 ) heb ik er geen begrip voor.
Wat ik van wandelaars vind die mij zien naderen en gewoon midden op het fietspad blijven staan leuteren bewaar ik voor de volgende keer.
Cheap light strong, choose two