Deze vergeet je ook niet gauw meer als je ze eenmaal hebt geredentinoh schreef:Cote de Chambralles en Col de Stocque kende ik volgens mij nog niet.
Toer versie van Luik-Bastenaken-Luik
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Vraag, misschien gewoon omdat het de eerste maal is, 240 km LBL, en misschien gewoon omdat ik bevestiging zoek =)
Train zeker driemaal in de week, afgelopen 6 weken driemaal meer dan 200km gefietst, waarvan éénmaal meer dan 250.
Eerste week juni naar mnt ventoux geweest en hem vier maal opgereden waarvan éénmaal twee keer in 1 rit(bedoin en sault)
dat moet toch voldoende zijn?
Eigenlijk ben ik niet zo bang voor die 240 km maar wel voor de combinatie van lengte en hoogte meters.
Wat denken de ervaren mensen hier, moet het met deze trainingen lukken?
Train zeker driemaal in de week, afgelopen 6 weken driemaal meer dan 200km gefietst, waarvan éénmaal meer dan 250.
Eerste week juni naar mnt ventoux geweest en hem vier maal opgereden waarvan éénmaal twee keer in 1 rit(bedoin en sault)
Eigenlijk ben ik niet zo bang voor die 240 km maar wel voor de combinatie van lengte en hoogte meters.
Wat denken de ervaren mensen hier, moet het met deze trainingen lukken?
Laatst gewijzigd door beren040 op 08 jul 2011 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Allard
beren040 schreef:Vraag, misschien gewoon omdat het de eerste maal is, 240 km LBL, en misschien gewoon omdat ik bevestiging zoek =)
Wat denken de ervaen mensen hier, moet het met deze trainigen lukken?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik heb vorig jaar ook LBL gereden en ik had toen nog nooit boven de 200km gereden,
Ik had daarvoor een paar keer korte ritjes in de ardennen gedaan tijdens mijn vakantie aldaar.
Het is mij ook gelukt ook al had ik mijn twijfels of het zou lukken.
Hieronder het topic wat ik ervoor gestart had.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... lbl#p87043" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had daarvoor een paar keer korte ritjes in de ardennen gedaan tijdens mijn vakantie aldaar.
Het is mij ook gelukt ook al had ik mijn twijfels of het zou lukken.
Hieronder het topic wat ik ervoor gestart had.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... lbl#p87043" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo weer terug vanuit Luik. Gisteren de 245 kilometer gefietst. 's Ochtends om kwart over 5 ging de wekker, slecht geslapen helaas. Gelukkig wel in staat om een redelijk ontbijt binnen te krijgen en rond 06.05 van start gegaan met 3 vrienden. De hele dag helaas geen echt goede benen. Toch iets teveel gedaan nog misschien de laatste week. Moest steeds wel vrij snel weer terug naar de 28. Het begon al snel met motregenen en later op de ochtend ook echte regen. Was daardoor en door de temperatuur wel een barre tocht,nat en koud. Wel weer een mooie uitdaging. We zijn met zijn 4'n gestart en helaas met zijn 3'n geeindigd. Mijn zwager is na 170 kilometer in de volgauto gestapt. Had ook te weinig getraint en was kapot. Wel prettig dat we geen lekke banden hebben gehad(lang leve de conti's 4000???) en sowieso geen materiaalpech. Ook mijn standaard bontrager velgen hebben het keurig gehouden. Tot aan de Wanne ging het met mij persoonlijk erg goed. Cote de chambralles boven gekomen, de Wanne ook prima kunnen fietsen. Het stuk erna was echter wel behoorlijk zwaar. Col du Stockeu en vlak erna de Werhai waren wel slopend. De talloze niet genoemde colls erna helemaal. Was dan ook bij de Redoute aangekomen niet echt meer in staat om deze op te fietsen. Kramp was zeer dichtbij in de bovenbenen. Helaas dus daar wel moeten lopen. Daarna de heerlijke afdaling richting Luik maakte veel goed.
Laatst gewijzigd door tinoh op 01 aug 2011 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
-
- Forum-lid
Het was weer een feestje! Heerlijk 2600 hoogtemeters, een geslaagd evenement. Had goede benen. Dit jaar voor het eerst gefietst, een goede training voor de Dolomieten Marathon volgend jaar. Een pluim voor de organisatie. Duidelijke pijlen en bevoorrading was ook ok. Helaas werkte het weer niet echt mee. Zoals altijd, dat kun je niet plannen.
Hier vanuit Roosendaal om 05.00 uur vertrokken richting Luik. Het begon al bij Zandvliet te miezeren en eenmaal bij Luik aan gekomen rond 06.40 uur was het geen miezer meer, maar gewoon flinke regen.. Na een 1/2 uurtje het regenjack maar aangetrokken, want het was nu echt door aan het regenen, terwijl de voorspelling een beetje miezer hadden hadden opgegeven.
Na een paar uur kon het regenjack uit gelukkig en werd het nog redelijk goed weer. Mooi parcours met zo'n beetje alle bekende klimmen erin. Al met al een zeer geslaagde tocht met een pluim voor de organisatie die het super georganiseerd had. Niets op aan te merken
Na een paar uur kon het regenjack uit gelukkig en werd het nog redelijk goed weer. Mooi parcours met zo'n beetje alle bekende klimmen erin. Al met al een zeer geslaagde tocht met een pluim voor de organisatie die het super georganiseerd had. Niets op aan te merken
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
-
- Forum-lid
130st gedaan redoute viel me mee alleen die cote de frene
http://www.hardfietsen.nl/nl/cols/106/r ... e/profiel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was die klote....
http://www.hardfietsen.nl/nl/cols/106/r ... e/profiel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat was die klote....
Kennelijk was ons luie gedrag toch ergens goed voor. Om kwart voor 9 gestart toen enkel wat miezer wat al vrij snel ophield. Wel bij het uitladen nog even getwijfeld om gewoon lekker Maastricht in te duiken . Gedurende de rest van de tocht nog een keer kortdurend lichte miezer gehad.
Wederom een mooie fietsdag, route is inmiddels bekend, maar het blijft toch een leuke tocht.
Wederom een mooie fietsdag, route is inmiddels bekend, maar het blijft toch een leuke tocht.
~live fast, die young ~
Volgens de edge 500: 249.5 km en 3878 hoogte meters en ik moet zeggen dat het niet meeviel.
Alles gewoon gefietst, nergens afgestapt maar ik dacht dat ik sneller zou fietsen.
Maar het voelde vanaf de eerste km al niet echt lekker.
Ik denk dat ook het weer, miezer en regen tot 11,30 uur, wel meegespeeld heeft. Bijna 22 gemiddeld gereden, daar had ik meer van verwacht.
Aan de andere kant voor iemand die 18 maanden geleden nog meer dan 100 kg woog en bijna niet bewoog...
Heb ook niet zo'n goed referentiepunt, misschien is het wel ok maar heb ik mezelf gewoon een beetje overschat.
Alles gewoon gefietst, nergens afgestapt maar ik dacht dat ik sneller zou fietsen.
Maar het voelde vanaf de eerste km al niet echt lekker.
Ik denk dat ook het weer, miezer en regen tot 11,30 uur, wel meegespeeld heeft. Bijna 22 gemiddeld gereden, daar had ik meer van verwacht.
Aan de andere kant voor iemand die 18 maanden geleden nog meer dan 100 kg woog en bijna niet bewoog...
Heb ook niet zo'n goed referentiepunt, misschien is het wel ok maar heb ik mezelf gewoon een beetje overschat.
Allard
De afgelopen LBL was ik (weer) aanwezig om te fotograferen voor de meerijdende familie en vrienden. Ik had het echter zo naar mijn zin met plaatjes schieten dat ik bijna 500 fietsers heb gekiekt!
Omdat ik het leuk vind deze foto's beschikbaar te stellen, maar zelf niet de middelen heb om ze te hosten heb ik dit via Oypo gedaan. Via deze website kunnen de foto's besteld worden. Ik heb de kosten geminimaliseerd, daar ik er zelf niets aan hoef te verdienen, Oypo rekent kostprijs + klein bedrag per foto.
De foto's zijn te vinden op: http://oypo.nl/lbl2011
Ik heb niet iedereen gefotografeerd (geheugenkaart toch echt een keer vol!), maar hopelijk zitten jullie erbij!
Omdat ik het leuk vind deze foto's beschikbaar te stellen, maar zelf niet de middelen heb om ze te hosten heb ik dit via Oypo gedaan. Via deze website kunnen de foto's besteld worden. Ik heb de kosten geminimaliseerd, daar ik er zelf niets aan hoef te verdienen, Oypo rekent kostprijs + klein bedrag per foto.
De foto's zijn te vinden op: http://oypo.nl/lbl2011
Ik heb niet iedereen gefotografeerd (geheugenkaart toch echt een keer vol!), maar hopelijk zitten jullie erbij!